Hvilken type lerret? Hvor stort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken type lerret? Hvor stort?

Tenkte og kjøpe meg en AE900 eller TW600 (hjelp meg og velge her

Det er ca 5 meter fra sitteplass til vegg.

Har 3 valg ang. lerret:
    - nedtrekk litt ut fra veggen, midt i rommet.
    - rammelerret på veggen, blir da litt lite, og ikke sentrert i midten (pga dør)
    - rammelerret med kroker, som blir hengt litt ut fra veggen, midt i rommet. blir tatt ned når PJ ikke er i bruk.

Hva ville dere valgt? Har ikke tenkt å bruke allverdens med penger på lerret, så rammelerret blir mest sannsynlig DIY, og nedtrekk av typen "rimelig hjemmkinolerret" fra min forhandler.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget DIY rammelerret selv som du kan se på miin hjemmekino. Bruker Dreamscreen Dynagrey som jeg synes gir et veldig bra bilde med bra sortnivå og skrpheten er veldig bra. :-P

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Jeg har Tw600, den står akkurat 5 meter fra lerretet. Nå har jeg laget et eget rammelerret som er på 213x120 og bilde passer perfekt inn i lerretet, med sorte filtlister på 5cm inkl.
    Før dette hadde jeg et Projekta Pro, nedtrekkbart lerret, men det ble for lite ved denne sitteavstanden. Så skal du ha 5 meter på 2meter lerret, vil Epson ikke klare dette, og bildet vil antagelig gå ut på begge sider med en 3-4 cm ca (med mindre den henges i taket lenger foran i rommet)
    Jeg laget altså eget rammelerret, strammet opp selv med ferdiggrunnet hvitt lerret (helt glatt uten teksturer) og nå topcoated med Goo gråmaling. Bildet er fantastisk, bedre enn Projekta lerretet mitt synes jeg, til 4000 kr. Dessuten ser det finere ut enn et stort nedtrekkbart. Så hvis du har mulighet å ha rammelerret anbefaler jeg det, sammen med en god topcoat farge. Løsningen med å ha et festet på kroker for å kunne ta ned er også fin, en kamerat av meg har det og det funker flott Lykke til uansett

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett ditt lerret på "minhjemmekino", homecinema, og det var peent!

Takker for svaret ditt, nok en gang, Yidaki! Tror kanskje jeg prøver ett DIY lerret med kroker i taket først, så kan jeg heller kjøpe noe annet senere!

Prøver meg med tupplur først, eller blir det bare dumt? Vil ikke bruke 1000-vis av spenn på et "test-lerret"..

Forressten, beige eller hvit best? Regner med jeg kjøper ett grått også, men det er "kun" 200cm bredt. Beige/hvit får du opp til 260cm.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet det, men jeg vil jo tro at beige "lerret" gir helt feil farger... så hvis valget står mellom hvit og beige tror jeg hvit er best.Tupplur vil sikkert fungere bare det ikke er altfor kraftige strukturer i duken. Det er sikkert noen på forumet som kan si noe om det. :-P

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvit uten tvil så får du etterhvert tenke på noe mere grålig skala, men husk da at fargene blir litt mindre livligere og spreke og det hvite ikke fullt så hvitt. Men sort blir litt bedre med grått samt at kontrasten kan oppleves å være litt bedre. Men har du veldig god lyskontroll, er ikke disse forskjellene store på hverken grått eller hvitt.
    Har også testet tupplur, men det ble etter min smak litt for mye struktur,klarte ikke stille helt 100%skarpt på bilde.
    Men du tester ut og finner det du selv liker best, eneste måten..

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hvit Tupplur selv og ble overrasket over kvalitet på dette mot mitt nedtrekkslerret til tusenlappen. Strekte nettopp Tuppluren over en selvbygd ramme, og det ser ut til å bli bra. Skal straks legge på sort filt rundt kantene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •