Hjelp! Lerret mas..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hjelp! Lerret mas..

Jeg skal nå snart kjøpe meg projektor. Er ganske så sikker på at det blir pannnnasonic 900 etter å ha lest masse om den og kasteavstand i forhold til lerretsbredde blir perfekt...

Jeg skal ha et 200cm bredt lerret, men hvilket? Jeg har i grunn ikke noe lyst til å bruke masse cash på lerret og har sett på Aview 200x 114cm på komplett og Aview decor 203 x 152cm. Jeg har prøvd å lese det meste av tråder om lerret her og har igrunn ikke blitt så mye klokere.. Det virker som om det er ganske avhengig av projektor og rom hvilke lerret som kan funke... Så da spør jeg dere: I en kjellerstue med relativt god lyskontroll (kan blende vinduer totalt, men har en åpning fra 1.etasje som kan slippe noe lys inn fra bak sitteposisjon) hvor jeg skal sitte ca 4 meter fra lerrettet og bruke panasonic ae900 hvordan lerret er best? Grått eller hvitt? hvor mye gain? Jeg har i hvertfall ikke lyst til å bruke mer enn 2k på lerret, men vil såklart bruke minst mulig. Kom med forslag, takk for svar...:razz:

EDIT: Når jeg tenker meg om så kan det kanskje bli best med 230cm lerret på 4m avstand... Men jeg står ganske fritt til å velge sitteavstand selv, for jeg kan flytte sofaen alt fra 2meter til nesten 5meter fra lerrettet, så om jeg føler at 200cm på 4m blir for lite kan jeg bare flytte sofaen nermere... Men såklart større bilde er jo kult, sålenge det ikke koster så jævlig mye..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo IKEA varianten, da..
    Tuppulur rullegardin - 200cm bredde til ca 300,-

Kan kanskje være et alternativ ihvertfall som en mellomløsning? Har ikke prøvd det selv.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom du nøyer deg med 200 cm, kan jeg annbefale link nr. 2. har dette selv og det fungerer som det skal. noen sier det har mye struktur, men jeg synest overhodet ikke det er noe problem.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også at det grå lerrettet der vil være bedre, men det er jo dobbelt så dyrt... Derfor lurer jeg på om noen kan spesifisere forskjellene på de 2, altså hva man ser forskjell på under de forhold som jeg har beskrevet i innlegg nummer 1. 200cm holder lenge har jeg funnet ut etter at jeg målte opp på veggen og så...

Men en ting jeg lurer på: Det står 200x114cm, det blir jo ikke 16:9, men 15.7:9... Hva betyr dette? Jeg regner da med at dette ikke er målene på den hvite delen av duken i og med at man da ikke får fylt den helt ut, hva er det i såfall målene på?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, ikea lerret er sikkert fint som en mellomløsning, men jeg vil ikke ha en mellomløsning som jeg må oppgradere med en gang.. Jeg vil ha noe jeg kan være fornøyd med i en god stund!

Men takk for at du nevnte det! Nå kom jeg på en artikkel i et gammelt dvd&hjemmekino blad om lerret og test av noen varianter.. Kanskje jeg må lete frem det bladet!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre som har noe å si her?!

Sitat Opprinnelig postet av Mori
    dersom du nøyer deg med 200 cm, kan jeg annbefale link nr. 2. har dette selv og det fungerer som det skal. noen sier det har mye struktur, men jeg synest overhodet ikke det er noe problem.
    Du hadde ikke giddet å ta noen bilder av lerrettet ditt? Finner ingen bilder av det på nettet!! Har tilogmed søkt bildesøk på google men får bare opp bildet av det hvite lerrettet.. Men om du eller noen andre hadde giddi å tatt ett close up så jeg får se strukturen og et bilde av hele lerrettet så hadde det vært knall!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et søplete (gammelt 3.1 mega pixel) kamera så dette er det beste jeg klarer å få til, prøvde å få til et av strukturen også

hehe, nå ser jo lerretet enormt bølgete ut :-? , det er det da altså ikke :wink:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Det så da ikke så galt ut dette! Jeg skjønner ikke helt hva folk mener med irriterende struktur... Er dette noe man har mulighet til å legge merke til på 4m avstand? Sikkert for et trent projektor øye, men jeg tror jeg blir fornøyd med dette lerrettet.. Bestiller vel i kveld antagelig med mindre det kommer noen alternativer og gode argumenter her...

EDIT: Det er jo bare å sende det tilbake hvis jeg blir misfornøyd

Bra beregning på innlegget btw, kom akkurat inn fra sola... Mmmmmm sol og red hot på anlegget

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Takker! Det så da ikke så galt ut dette! Jeg skjønner ikke helt hva folk mener med irriterende struktur... Er dette noe man har mulighet til å legge merke til på 4m avstand? Sikkert for et trent projektor øye, men jeg tror jeg blir fornøyd med dette lerrettet.. Bestiller vel i kveld antagelig med mindre det kommer noen alternativer og gode argumenter her...

EDIT: Det er jo bare å sende det tilbake hvis jeg blir misfornøyd

Bra beregning på innlegget btw, kom akkurat inn fra sola... Mmmmmm sol og red hot på anlegget
    at you're service :-P sol & høy lyd er tingen !

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    07.06.06 Reservert - ikke bokført 10.000,00
    Dette møtte meg da jeg logga inn i nettbanken min i dag på bursdagen min 10k fra far = jeg bestiller projektor og lerret Gleder meg! Ble altså dette Aview decor grå lerrettet og panna 900, så får vi se om man blir fornøyd... Kommer nok et digert glis rundt kjeften når jeg får kobla opp og fiksa....

JAAA 18 år, snart pj, snaaaart lappen (fredag) jiipppiiii!! Eneste minuset er at jeg har eksamen i morra da...:?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •