Funker universalfjernkontroll på disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Enviro sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Funker universalfjernkontroll på disse?

Hei!

Jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av et grått, motorisert lerret på 170-180cm. til min Panasonic AE700. Skal monteres i tak.

Jeg er imidlertid usikker på om disse passer til universalfjernkontroll (IR). Jeg ser at alle lerretene kan bestilles med radio-fjernkontroll.
    Videre lurer jeg på om de er programmert til å stoppe når den når bunnen, eller om man må holde inne knappen helt til det er nede?

Lerretene jeg vurderer:
    DreamScreen DynaGrey AluMotor 170 cm/77"
    Adeo Linear Motorscreen 170-240 cm
    GreyLine Diplomat Motorisert 16:9

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis har du en justering for stoppunkt. På mitt trenger jeg bare et trykk på knappen, så går lerretet ned til det innjusterte stoppunktet. En universal som støtter RF skulle fungere til dette. F.eks en logtech 895
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Når det gjelder lerret så har jeg bestemt meg for et DreamScreen BrightWhite AluMotor 200 cm/92" .

Hvis jeg kjøper en fjernkontroll med støtte for RF, vil jeg kunne styre lerretet med den, eller må jeg bestille Autolink-systemet til lerretet som koster 2000,- i tillegg?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg usikker på. Du bør sjekke det med leverandøren
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sjekke. Har fjerkontrollen selv.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I listen min er det bare enheter som kan styres via ir (fordi jeg har 885 og ikke 895). Jeg fant ikke dreamscreen, men da-lite lerreter draper og drayton kan styres via ir. har byttet tilbake 885 og skal nå kjøpe 895 fordi at jeg fant ut at lysene mine ikke støttet den. jeg kan sjekke igjen om noen dager (når kontrollen er kommet) om dreamscreen er i lista

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært supert :razz:

Jeg vurderer en 995 sjøl, men mistenker at RF-delen kun kan benyttes i sammenheng med den medfølgende RF/IR-extenderen, og ikke til å styre andre RF-komponenter (correct me if I`m wrong).

Jeg ønsker også finne et styringssystem for spotter som kan styres av en universalfjernkontroll (Se her). Jeg er derfor veldig spent på hva du finner ut, Dypbassen, både ang lysstyring og lerret.

Edit: Hvilke lys har du?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Enviro
    Det hadde vært supert :razz:

Jeg vurderer en 995 sjøl, men mistenker at RF-delen kun kan benyttes i sammenheng med den medfølgende RF/IR-extenderen, og ikke til å styre andre RF-komponenter (correct me if I`m wrong).

Jeg ønsker også finne et styringssystem for spotter som kan styres av en universalfjernkontroll (Se her). Jeg er derfor veldig spent på hva du finner ut, Dypbassen, både ang lysstyring og lerret.

Edit: Hvilke lys har du?
    Tror nok at den extenderen bare er for at den skal fungere innen en viss omkrets (30 m, tror jeg) og når komponentene er hjemt inne i et skap. Jeg har ikke kjøpt lys selv enda. skal sjekke listen som er på 895 menyen før jeg kjøper. har tenkt på noe på clas ohlson men tror ikke disse blir støttet? noen som hvet?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror 36-1288 fra Clas Ohlson støttes. Den koster 449,-
    Jeg tror hvertfall denne til 541,- støttes da det er dimmeren som programmeres, og ikke fjernkontrollen. Begge ser ut til å være fra Eljo.

Noe av infoen fant jeg i denne tråden. Selv om tråden er noe utdatert så virker produktet å være i salg fortsatt.

Har du fått fjernkontrollen, Dypbassen? :grin:

Edit:Ser du har fått fjernkontrollen, men at du plages

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Enviro
    Jeg tror 36-1288 fra Clas Ohlson støttes. Den koster 449,-
    Jeg tror hvertfall denne til 541,- støttes da det er dimmeren som programmeres, og ikke fjernkontrollen. Begge ser ut til å være fra Eljo.

Noe av infoen fant jeg i denne tråden. Selv om tråden er noe utdatert så virker produktet å være i salg fortsatt.

Har du fått fjernkontrollen, Dypbassen? :grin:

Edit:Ser du har fått fjernkontrollen, men at du plages
    Ja jeg får den ikke til å funke helt. igår var det bare kaos og masse lyder. jeg slettet alle devicene mine og startet på nytt. nå funker det nogenlunde bortsett fra at "down" knappen ikke funker med noen av tingene mine. dette er sinnsykt irriterende. hvis jeg får den til å fungere som 885 gjør så vil jeg anbefale den, og legge til at den er nærmest ubrukelig i begynnelsen. kommer tilbake etterpå etter at jeg har sjekka hvilke lysbrytere og dreamscreen lerreter den støtter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •