Skal sitte 6 meter unna, hvor stor lerret?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke så ille om det kombineres med noen kalde buds! :-)

Lykke til!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Svante!

Jeg brukte en forholdsvis rimlig Yamaha P4500 forsterker. Den yter 2x450 watt i 8Ohm og koster 10000,- ny. Men jeg drev bare en 2 at 4 femtentommere.

http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ finner du mange annonser. Ikke kjøp det billigste eller det eldste. Kjøp forsterkere som har importør i Norge, eller servicesenter. Installasjonsforsterkere er ofte i god stand.

Kanskje denne kunne vært noe:

" Carver PX1450 (2300watt) 6 000 04.05.06 11:15
    Legg til dette elemetet i min personlige annonseliste
    Selges rimelig. Har sittet på installasjon og er i fin stand. 450watt x 2 / 8ohm Vi har flere av dem.
    Bjørnar Jelmert, post@ell.no, Tlf.: 97746420, Oslo"

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo nå en crest audio med ca samme spes. som din eldre Yamaha. Den har ikke nok kraft til å drive begge tårna. Men brokoblet Så rister greit i det ene..

Ja jeg har lyst til å koble begge tårna sammen ( 2 ohm ) og kjøre på med Watt men vet ikke hvor smart det er, vet heller ikke om Crest`en tåler det..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    jeg må nesten si at jeg sliter med å forestille meg at det oppsettet du skisserer skulle resultere i en lyd du blir fornøyd med dessverre. bare vegger og trange vegger med en trakt mot lytteposisjon høres ikke spesielt ideelt ut. med fire meter bredde burde du kanskje prøvd med kinoen på tvers der inne hvor lerretet står?
    Nå er stuen malt og dekorert og jeg må si at jeg har også problemer med lyden ja. Det er høyt og det bråker fra svs`en og sub tårnet men det er ikke akkurat en fryd for øret.. bråk og lyd er ikke det samme..

Så jeg må nok prøve meg på den snu ordningen som du nevnte..
    Dessuten så skal jbl`ene ut..

Nå har jeg så mange oppgraderinger på gang at jeg nesten må be banken om å stenge alle kontoer :-)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er akustikken i rommet?

På bildene virker det veldig nakent. Et ekstra teppe på gulvet ville nok hjulpet endel.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har akustikken blitt veldig mye bedre, disse bildene tok jeg den dagen vi skulle male. Så nå er det litt mere tepper og har hengt opp lamper og flyttet inn skap og bilder og slikt.. Men det er fortsatt ekko inne her da...

Det som er "plager" meg nå er at diskant/mellomtone drukner i all den bassen som frontene pøser ut... fordi at på film så er det ikke dumt å sitte i den sofaen og høre og kjenne drønnene... Men det er det at man knapt klarer og høre hva som blir sagt.. Det kan vel nevnes at anlegget ikke er justert i det hele tatt.. Alle instillinger er på 0 og høytalerne er plassert på fri hånd... Kan vel ha litt og si det også

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •