Grått eller hvitt lerret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Grått eller hvitt lerret?

Hei.

Jeg får meg projektor nå om ikke så lenge, og det er noe jeg lurer på.
    Hva er forskjellen mellom grått og hvitt lerret? Hva er best?
    Skal kjøpe meg lerret snart og da hadde det vært fint å vist hva som er det beste.

På forhånd takk.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhenger litt av hva slags projektor du kjøper, men er det lcd bør du definitivt gå for grått lerret for å få sortnivået på et akseptabelt nivå. Har AE 700 og gikk først for hvitt lerret. Fant fort ut at det manglet på sortnivået, og malte over med grått. Sort ble mye sortere og hvitt ser fortsatt hvitt ut, så det er noe jeg absolutt vil anbefale deg.
    Skal du ha DLP så blir vel sortnivået bedre, men om det blir bra nok med hvitt lerret vet jeg ikke. Har ingen erfaring med dlp.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes masse svar på disse tingene forskjellige plasser i forumet, men for å gi et raskt svar som jeg mener er riktig, så er

Hvitt lerret passer best for projektorer med mulighet for meget godt sortnivå i et rom med full lyskontroll.

Grått lerret passer best for de fleste lampebaserte projektorer i "økonomi klassen" som skal brukes i rom der man ikke har full lyskontroll.

Lyskontroll gjelder ikke bare at man kan slå av innelys og ha lystette gardiner, men også hvor mye de andre flatene i rommet påvirker lysnivået i rommet når projektoren lyser opp lerretet.
    Hvis du ikke skal dra til med et dedikert hjemmekino rom med full lyskontroll og velge en High End projektor som har skikkelig styring på sortnivået, er det mye sansynelig at et grått lerret vil være det som passe best.

Ellers så har du nokk noe å se frem til når du får projektoren, det er ikke mye som slår opplevelsen av bilde fra sin første projektor. ;-)

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar det blir vel et grått lerret da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •