Grandview Crystal - mitt førsteinntrykk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Grandview Crystal - mitt førsteinntrykk!

Nå har jeg endelig fått montert Grandview lerretet, og må si meg meget fornøyd. Har selv et 180 cm bredt 16:9 lerret motorisert med fjernkontroll.

Lerretet er utrolig enkelt å montere, og opplegg for både tak og vegg medfølger. Imidlertid har det ikke skinnesystemet som Euroscreen har, og dermed må en være litt mer nøyaktig med å sette lerretet på korrekt sted med en gang. Euroscreen har et slide-system som gjør at en kan justere lerretet horisontalt etter montering.

Lerretet har ca. 25 cm ekstra maskering på toppen, i tillegg til 5 cm på sidene og nede. Du stiller hvor langt ned du ønsker lerretet skal gå en gang, og senere vil den alltid gå ned til samme sted (frem til du eventuelt endrer det igjen, selvsagt).

Lerretet er bare å plugge i veggen, og kontrollboks for opp og ned medfølger.

Jeg har selvsagt bestilt med radiofjernkontroll, og monterte denne i stad. Fungerer helt ypperlig! Trenger ikke tenke på å peke mot lerretet eller kontrollboksen, fungerer fra hele leiligheten og selv andre rom...

Lite eller ingen bølger (bittelitt er det alltid uten tension), pen kassett, utrolig stillegående motor, enkel montering...

Lerretet selges fra 3999 HER!

AVshop selger nå også tensioned motoriserte lerret, og dermed har en ingen bølger heller! Koster litt mer, 8500, men for de sjøsyke kan jo dette være løsningen! Må bare understreke at bølger for min del, iallfall på dette og Euroscreen lerret, er et meget lite problem, men totalt fravær er jo helt klart ønskelig uansett!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det høres bra ut!det begynner å komme mange gode produkter på avshopen nå

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, vi samarbeider med en HiFi-butikk, og dermed har vi nå en rekke fine audioprodukter også... Nå er det bare å sikle i vei!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi samarbeider med en HiFi-butikk
    Litt off topic, men trodde faktisk at du var alene om AVshop..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra produkter, men hva sier Spaceworld til at du driver en konkurrent..... :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    AVshop selger utstyr i en helt annen klasse en Spaceworld, men det er klart det er jo viktig å være obs på å ikke skape noen konkurrent for egen arbeidsplass... Hvis vi begynner å selge DVD spillere til 999 må jeg nok begynne å revurdere litt! Vår "rimeligste" DVD-spiller koster 12500! 8) Jeg tror nok det heller er eksempevis HiFi Klubben som ville kunnet anse AVshop som en konkurrent. AVshop er i all hovedsak en butikk som drives på entusiast-basis, for å tilfredsstille mine og mine partneres "kremmer" behov.

Butikken drives nå med Magnus, som tar seg av alt det tekniske, samt Stereo Service Øst (tre ansatte), som tar seg av alt audio. Omsetningen er økende, og vi selger bl.a. en hel rekke lerret! Det er klart, så mye penger blir det ikke, spesielt ved salg av eksempevis PLV Z2, som i all hovedsak selges for å markere AVshop på HiFi-kartet...

Jeg tror uansett det er en fordel for AVforum at en av driverne også forhandler innovative varer, da dette selvsagt gir info som deles med forumbrukerne her inne! Det er også viktig at moderatorer og administratorer virkelig er tent for det feltet som administreres, og det kan jeg skrive under på at iallfall undertegnede er!

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke denne tråden ha vært i Produkt & Prisjakt? Hvis vi andre nevner pris og butikk i en tråd risikerer vi at den blir flyttet eller så får vi en advarsel. Med dette gjelder kanskje ikke når det er snakk om AVshop?

Personlig synes jeg det er helt greit at det nevnes priser og butikker i tekniske tråder så lenge prisdiskusjonen ikke overtar for det tekniske.

John Roger

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Burde ikke denne tråden ha vært i Produkt & Prisjakt? Hvis vi andre nevner pris og butikk i en tråd risikerer vi at den blir flyttet eller så får vi en advarsel. Med dette gjelder kanskje ikke når det er snakk om AVshop?
    hehehe 8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det stemmer, jorojo. Vi tillater oss å presentere noen av våre produkter på vårt forum... :wink: Poenget er at det ikke skal bli rotete, og om vi presenterer noen av våre produkter, skaper ikke det rot. Det er ikke dermed sagt at vi vil oversvømme forumet med reklame, men noe vil vi selvsagt benytte, da dette bidrar til å finansiere dette flotte forumet!

Newcomer V2003 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er kvaliteten til Grandviews lerreter? Er du fornøyd ?

mvh

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, kvaliteten er minst like god som på Euroscreen, så jeg må si meg faktisk positivt overrasket! Jeg antok jo kanskje at de hadde kunnet "cut som corners" for å klare slike priser, men her er det full kvalitet og faktisk langt flere funksjoner enn på eksempelvis Euroscreen sine motoriserte duker. Bl.a. kan en stille automatisk hvor langt opp og ned duken skal gå, dette er ikke mulig på Euroscreen, fjernkontroll koster 999, ikke 3500 som på Euroscreen og motoren er faktisk noe mer stillegående. I tillegg leverer Grandview Tab-Tensioned duker, noe kun et fåtall andre leverer, deriblant DaLite og Stewart, men til laaaangt lavere priser!

Morsomt med slike produkter!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært mulig å få dette lerrettet levert med en IR-basert fjernkontroll istedet? I så fall ville det vært mulig å fjernstyre lerretet fra en multi-fjernkontroll som ved hjelp av makroer kunne skrudd på både prosjektor, dvd-spiller og lerret med en knapp, noe som er mer fristende enn å få enda en fjernkontroll inn i huset. Dessuten, tanken på nok en radio-basert fjernkontroll frister heller ikke så mye, har jo GSM, Bluetooth, WLAN, trådløs tastatur/mus og en radiobasert fjernkontroll til pcen i huset fra før av. Er ikke helt sikker på hvor trygge alle disse dingsene er egentlig..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dessverre er kun radiokontroll tilgjengelig... Det finnes imidlertid 3. parts IR-systemer som kan kobles på i stedet for den medfølgende manualle kontrollboksen... Hvor en får tak i noe slikt her på berget er en annen sak, kanskje ELFA?

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gain 1.1, blir ikke bilde da litt dårligere enn feks. Greyline/Projecta 1.0 for de av hos som har prosjektorer som er lyssterke nok? Tenker da feks. på InFocus X1.

Selvfølgelig kan man ikke få ikke pose og sekk, dette er fristende... Tensioned er fristende, men tror jeg klarer meg uten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Greyline gir etter min mening det aller beste resultatet rent bildekvalitetsmessig, ingen tvil... Grandview blir et alternativ for de som ønsker motorisert/tensioned, men samtidig har visse økonomiske grenser...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det veldig stor forskjell på lerret med tab-tensioned systemet og lerret uten? Sitter å vurderer et Greyline manuelt lerret etter jul. Er det stor forskjell på et slikt og et med tab-tensioned med tanke på bølger? Hvor mye vil en merke av slikt når en ser film? Hadde dessuten vært morro med en liten sammenligningstest av noen av lerretene deres.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell på et slikt og et med tab-tensioned med tanke på bølger?
    Uten å ha verken sett eller sammenlignet, kan jeg med trygghet si deg at det er ganske stor forskjell. Det er ikke alltid bølger er sjenerende i det hele tatt, men dersom det er mye panoreringer i filmen/tv kan det være svært irriterende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •