Lage lerret? Høyde Plassering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lage lerret? Høyde Plassering?

Skal Lage/Kjøpe nytt lerret. (Har 1500kr) har vel til slutt tenkt å dra en duk over ramme. Var oss trehandleren i dag å så at spon platene var helt rette i forrhold til vandlig ramme planker. Er det noen som har noen erfaring med det eller? Og duken da,,, haddde først tenke og betille euroscreen duk til 1299 men leser at folk bruker stoff fra Jysk. Hvordan er det med gain og slik da, meker man at det er en billigt stoff? (har CRT) Og sist og ikke minst er det noen tommelfingerregel på hvor høyt man skal sette lerretet på veggen? Blir vel litt kjedelig å se oppover hele tida... Hilsen MacGyver :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har limt duk (greyline tror jeg det var) med tapetlim på en huntonittplate, dette fungerer svært tilfredstillendes.

Prøvde først med spraylim, dette gikk til ******* da det ble enormt med luftbobler i lerettet.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du lime lerret på plater eller lage en ramme og spenne lerretet opp i?

Rammen kan lages i tre, men hvorfor ikke aluminium? Aluminium får en som flere forskjellige profiler og betaler en ekstra så skjærer de det til for deg og.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte rammelerret i går til 2000... Men hvor høyt skal det være? Midt på veggen eller..

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må finne den høyden som passer deg best. En metode er og få en kamerat til og ta et A4 eller A3 ark og flytte over veggen. Der du finner det mest behagelig er center på lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg skulle lage meg et billig lerret for bruk på stua ved visning av bilder. Hører at noen har brukt rullgardin fra IKEA og stoff fra Jysk. Hva bør en bruke? Vurderer å lage ei ramme sjøl og da hadde det vært greit å kunne kjøpe noen meter med stoff.

Mvh Kjetil

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •