"Glass Beads" lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer V2003 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Glass Beads" lerret

Hei,

Kjenner noen til denne type av Glass Beads duk ? Jeg forsket litt rundt uten å finne noen info. enn at ... Glass basert material kan falle av (??),
    synsvinkel ikke er noe å skryte av og at den ikke kan tørke av (?). Men den har jo gain på 2.5!!!

Har tenkt å kjøpe en slik (trebeint/"InMotion") for bruk i stuen. Har selv en rammelerret (DaLite HCCV) men ikke i stuen. Er det annbefalles? noen som har brukt slike lerreter ?

Takk

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gain på 2,5 er ikke å anbefale for hjemmekino.
    Sammen med at synsvinkelen er liten, betyr det at man vil få en kraftig "refleks" av lyset fra kilden, dvs du vil midt på bildet ha se lyset fra projektoren veldig godt. (Tenk på hvis du har en dataskjerm du ser på, så setter du en lampe mot denne som reflekteres mot synet. Dermed ser du dårlig på skjermen). Litt dårlig forklart kanskje men...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror nok heller ikke jeg ville anbefalt glass-beads til hjemmekinobruk, men til kontorbruk er det jo forsåvidt greit. Hadde nok heller kjøpt en mer lyssterk projektor, men!

Newcomer V2003 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk og takk .... det blir ikke noe av glass beads.

Skal tenke på Greyline InMotion :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet dette selv, men jeg vurderte det en periode. Jeg forhørte meg på avsforum, og det ble frarådet fordi det ikke var ment for hjemmekino, og det var mange upraktiske faktorer forbundet med materialet. Men at det er høy gain er slett ikke noen grunn til å fraråde bruken, lerrett med 2.8 (high power) er godt utbredt, og mange er fornøyd med dem, spesielt til lcd prosjektorer med begrenset lysstyrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Gain på 2,5 er ikke å anbefale for hjemmekino.
    Sammen med at synsvinkelen er liten, betyr det at man vil få en kraftig "refleks" av lyset fra kilden, dvs du vil midt på bildet ha se lyset fra projektoren veldig godt. (Tenk på hvis du har en dataskjerm du ser på, så setter du en lampe mot denne som reflekteres mot synet. Dermed ser du dårlig på skjermen). Litt dårlig forklart kanskje men...
    Det er ikke helt riktig at du får en kraftig refleks med høy gain. Dette avhenger av materialet skjermen er laget av. Jeg har selv testet en Vutec Silverstar (gain 6.0) testlerret og ble mektig imponert over hvor bra bildet ble. Kunne ikke se noe refleks, men nå prøvde jeg kun en "liten" bit. Dette lerrete er ganske populært på avsforum.

jim

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •