Lerret til epson tw600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til epson tw600

Hvilket lerret og hvor stort kan jeg ha til denne projektoren? Rommet mitt er 6 m langt og 310 bredt. Jeg blir sittende ca 3.2 m i fra lerretet. Rommet er hvitt :smile:

Bør jeg ha grått eller hvitt lerret? Og hvor stort? I 16:9 format og nedtrekkbart til en pris av rundt 2000 kr.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en avstand på 3,2 m vil jeg anbefale et lerret på 2-2,1 m bredt. Jeg vil tippe at et lerret på 220 cm bredde inkl sortmaskering som gir 210 cm effektiv billedbredde er ideell for deg. Du bør uansett teste litt på veggen eller på et laken eller lignende for å se hvor stort bilde du kan ha før du ser screen door-effekten. Jeg har selv testet med en Ikea tupplur og fant ut etterhvert at et bilde på 230 cm bredt var korrekt fra min sitteposisjon (3,5m fra lerret). Populære merker er projecta, adeo og euroscreen. Jeg har selv bestilt et Euroscreen Greyline lerret. Jeg tror at lerreter på 220 cm til under 2000 kr holder heller dårlig kvalitet. Du burde da heller kjøpe en rullegardin til 259kr i starten og spare penger til en 4-5000 kr duk.

Et grått lerret gir bedre sortnivå, men krever mer lyskontroll i rommet enn et hvitt lerret. Anfield har ei relativt lys stue, men kjører grått lerret. Han har sikkert noen tanker rundt dette

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Takk for det ;-) Da ser jeg nærmere på det. Men hva tror du om komplett's aview decor home theatre 203x152 lerret til 2000kr? Det må da vel duge så lenge? Ser man virkelig så stor forskjell på kvaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaintz
    Hvilket lerret og hvor stort kan jeg ha til denne projektoren? Rommet mitt er 6 m langt og 310 bredt. Jeg blir sittende ca 3.2 m i fra lerretet. Rommet er hvitt :smile:

Bør jeg ha grått eller hvitt lerret? Og hvor stort? I 16:9 format og nedtrekkbart til en pris av rundt 2000 kr.
    Tw-600 leverer et bra sortnivå, så det burde gå bra med et hvit lerret. Men jeg ville nok gått for et grått lerret uansett.

Når det gjelder sitteavstand,så sies det at den bør være ca 1,5 - 1,7 ganger lerret bredden, på tw 600. Så hvis du skal ha et lerret på 2 meter, burde du ikke sitte nærmere enn 3 meter. Hels litt lenger.

Når det gjelder lerret så ville jeg kjøpt et billig lerret, eventuelt laget no av en sponplate, å heller spart til et rammelerret etterhvert. Kjøpte selv et nedtrekkslerret (til ca. 2000) først, men angret med en gang når jeg så hvor bølgete det var. Brukte derfor angreretten og kjøpte meg heller et dreamscreen rammespent lerret.(ligger bilde av det på minhjemmekino)

En ting til. Har ikke testet Euroscreen lerret selv, men er mange som klager på at det har for mye struktur. Hvis du først skal legge 4-5k i et rammespent lerret, burde du sjekke hva som anbefales på avforum.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det ;-) Da ser jeg nærmere på det. Men hva tror du om komplett's aview decor home theatre 203x152 lerret til 2000kr? Det må da vel duge så lenge? Ser man virkelig så stor forskjell på kvaliteten?

Må ikke finne på å kjøpe det! Var det jeg kjøpte først. Var bølgete, hadde for lite dropp og opptrekksmekanismen var kranglete.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

ok, da skal jeg ikke kjøpe det ;-) skal se nærmere på det med rammelerret.. har bare det problemet at jeg har en grundig 32" elegance stående foran her også. den blir liksom litt i veien for et rammelerret da :? det som er prob. med rammelerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, da skal jeg ikke kjøpe det ;-) skal se nærmere på det med rammelerret.. har bare det problemet at jeg har en grundig 32" elegance stående foran her også. den blir liksom litt i veien for et rammelerret da :? det som er prob. med rammelerret.
    Skjønner problemet ditt. Hadde samme problem selv, men endte opp med å sett tv'en på en sidevegg. Hvis du har den på et rullebord, så kan du jo bare rulle det frem når du skal se på tv ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også samme problem med TV i veien, men jeg har laget meg et DIY rammelerret. TV'en flytter jeg vekk når vi skal se film. Har dog også muligheten å henge lerretet over TV'en hvis jeg ikke gidder flytte TV'en :-P Det tar ikke lange tiden å lage et rammelerret selv og det fungerer helt utmerket!:wink:
    Jeg har lagt ut noen bilder under min hjemmekino som viser rammelerretet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for alle svar ;)

Har tenkt litt på dette problemet mitt i dag, og har funnet ut at jeg kanskje skal klare å få til et rammelerret alikevel selv om jeg ikke har hjul eller mulighet til å få flytta på den supertunge tven min. :wink: dette blir knall :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •