Panasonic PT-AE300 og valg av lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PT-AE300 og valg av lerret

Denne uken mottok jeg et Plus Proscreen 16:9 lerret, matt hvit, 200x117 cm, fra Komplett. Det var en billig oppgradering fra mitt gamle lysbildelerret med 100 cm bredde. Men jeg er dessverre ikke helt fornøyd. Bildet ble klart renere, og større :-), med bedre sortnivå. Men samtidig syns jeg bildet mangler litt smell i fargene og noe av nyanseringen i mørke partier forsvinnner. Slik jeg vurderer det tror jeg at jeg vil bli bedre fornøyd med et lerret med høyere gain.
    Er det noen som har samme prosjektor som meg, og som har tips til annet lerret?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har ikke PTAE3000, men tror nok kanskje et grått lerret ville egnet seg godt.. Hva er gain'en på lerretet..?

Lygren skal teste Euroscreen Greyline snart, kanskje det er tingen..?

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke bekreftet gain men tror den må være ca. 1. Med grått lerret vil vel nyanseringen bli bedre men det er ikke sikkert jeg da vil bli fornøyd med lysutbyttet og fargepresentasjonen. Bildet blir synlig bedre med lampe og vifte i high mode men da blir det en del viftstøy som jeg ønsker å unngå. Nå kjører jeg i low mode setting med bilde mode = normal. Jeg skal prøve å koble til en HTPC og se om bildet blir bedre da. Jeg kjører nå DVD fra en Sony DVP S-7700 med komponentkabler.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med grått lerret vil vel nyanseringen bli bedre men det er ikke sikkert jeg da vil bli fornøyd med lysutbyttet og fargepresentasjonen.Fargene vil nok ikke være noe problem, men det spørs om du har nok "lumens". Dette kommer selvsagt an på hvor stor skjerm du har..

Det finnes grå lerret med 1,5+ gain...

Mvh

AK

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Euroscreen GrayLine som vi leverer, har gain på 0.8, og vil dermed dimme lys-nivået noe. Det er som Ak sier avhengig av projektorens lys-utbytte hvorvidt et grått lerret av denne typen passer.

Du finner grå duk med gain 1.3 (FireHawk). Denne duken er jo meget flott, men koster også en hel masse. I tillegg anbefales ikke FireHawk hvis du sitter mindre enn 2x lerretets bredde unna, da overflaten er såpass ru at den vil synes. I tillegg har du problemet med hotspotting som er gjeldende på alle lerret av høyere gain.

GreyLine ligner mer på Stewart GrayHawk duken, med samme gain...

Da jeg kun har sett FireHawk, og aldri en GrayHawk kan jeg ikke uttale meg før jeg får tilsendt mitt eksemplar, forhåpentlig vis en gang neste uke. Jeg vil teste duken med en 600-800 AL (Iris opp/nede) NEC HT-1000. Blir spennende!

Du finner vårt utvalg av GrayLine duker på www.PCshop.as

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all tilbakemelding. Jeg venter på din vurdering av Euroscreen Grayline, Lygren. Et Firehawk lerret høres helt optimalt ut, men det koster vel 20.000+ i Norge.
    Jeg fant også et lerret fra Da-Lite som så interessant ut, grå duk med gain >1.

Lignende tråder

1. Hjelp til valg av lerret
    By ovegeir in forum Lerret
    Svar: 4
    Siste melding: 06-28-2005, 09:38
  2. Lerret til Panasonic AE300 Greyline?
    By Cornel in forum Lerret
    Svar: 30
    Siste melding: 02-18-2004, 00:06
  3. 100'' lerret til AE300
    By CS in forum Lerret
    Svar: 2