GreyLine InMotion

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GreyLine InMotion

Jeg ønsker av rent estetiske årsaker ikke å ha et rammelerret eller nedtrekkslerret hengende på veggen eller i taket i stua. Det er ca 3 m under taket, og en nokså bred stukatur-list. Dermed begrenser mulighetene seg til enten:

(1) et lerret på stativ som f. eks. GreyLine InMotion, eller
    (2) et nedtrekkslerret som ligger på gulvet eller festes langt nede på veggen, og trekkes oppover.

Er det noen som har erfaring med noen av disse løsningene? Er det vanskelig å få lerretet stramt nok til å unngå altfor mye bulker på duken?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke med stativ, men ned- eller opptrekksbare (?) lerrett er vel nesten umulige å unngå bølger på etterhvert.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg benytter selv nedtrekk fra Greyline, og jeg synes kanskje bølgeproblematikken er noe overdrevet... Det blir heller somregel ikke mer bølger med tiden, hvis vi da ikke snakker 5 år og mer. Jeg har faktisk erfart at noen lerret blir noe mer rette over litt tid!

Ramme er selvsagt det beste, men av praktiske årsaker er det de færreste av oss som har plass eller anledning (bm kona) til slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg benytter selv nedtrekk fra Greyline, og jeg synes kanskje bølgeproblematikken er noe overdrevet...
    Er det noe praktisk forskjell med hensyn til bølger avhengig av om lerettet er motorisert eller ikke?

/Audun\

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elcomp
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg benytter selv nedtrekk fra Greyline, og jeg synes kanskje bølgeproblematikken er noe overdrevet...
    Er det noe praktisk forskjell med hensyn til bølger avhengig av om lerettet er motorisert eller ikke?

/Audun\
    Det er best med motorisert lerret, fordi duken på manuelt nedtrekkslerret blir utsatt for krefter når man drar det ned. (Kilde: AndersL)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, på lengere sikt, slites duken mindre når de er motoriserte, da en ikke trekker i lerretet på motoriserte... Mine nedtrekkslerret, som jeg ofte har hatt i perioder av 1-2 år, har jeg imidlertid ikke sett noe slitasje sånt sett på, men over enda litt lenger tid, kan det jo svare seg med motorisert. At motorisert er meget praktisk, og samtidig ser imponerende ut, er jo en annen ting!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren: Motoriserte lerret: om det blir for ille med bølger etter noen år, er det mulig å få det reparert, ev. bytte duk?

kan det styres fra en pronto?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også snart i markedet for et lerret, og som hos Eystein er det skralt hvitt tak, stukkatur, langt mellom veggene og alskens lignende hindringer
    i veien for nedtrekk eller ramme. Lygren, har du tall på hvor høyt over gulvet nederste kant av lerretet på en InMotion (190cm bredt) er? Og om
    det lar seg justere på noe vis?

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjemmesiden til Quality Screen finner du litt mer info om InMotion-lerretet. Dersom du drar lerretet helt opp, vil nederste kant på bildet være ca 67,5 cm over gulvet (duken er 200x210 cm). Jeg antar man ikke trenger å heise lerretet helt opp.

Min plan er å montere en hylle, kommode el. som når opp til underkanten av bildet. Dermed kan jeg oppnå en slags maskering når jeg viser noe i 16:9-format og ikke drar lerretet helt opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •