Lerret til Panasonic PTA E100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til Panasonic PTA E100

Noen som har et forslag til et rimelig og bra 16:9 lerret mellom 70-90"??
    Bruker en malt gipsplate, men er liksom ikke helt fornøyd.....

Newcomer Freddy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg har også AE100, og bruker den med et Projecta standard lerret (1 gain). Jeg har også et Hoya FL-D filter. Jeg synes fremdeles bilde trenger bedre sort, så mitt neste prosjekt er et grått lerret. (Eller ny prosjektør)

Hvis det er sortnivået du vil bedre vil jeg anbefale deg å skaffe deg et grått lerret og/eller et FL-D filter, hvis du ikke har et. Men vær klar over at begge samtidig krever total lyskontroll. FL-D filteret gir prosjektøren bedre kontrast og mer smell i fargene, men stjeler 30-50% av lyset.

Hvis fargerenheten er det som lider mest bør du sjekke ut http://www.goosystems.com/ som du maler på gipsplaten din. Dette er skikkelige greier som mange har vært fornøyd med.

- Freddy 8)

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en AE100 og bruker grått lerret (faktisk baksiden av en rullgardin fra Hansen & Dysvik til 299,- hvor gråfargen tilsvarer ca. S2500) og et FLD filter. Dette gir brukbart sort-nivå, men krever nærmest total mørklegging. Det siste er dog uansett en nødvendighet for å få et akseptabelt sort-nivå så jeg ser egentlig ingen konflikter der. Du vil kanskje synes lysutbyttet er litt dårlig med en gang, men når du har blitt vant til det vil du bli mer fornøyd med bildet. En annen positiv effekt er at screen-door blir litt mindre synlig. Jeg synes AE100 med hvitt lerret og uten FLD filter faktisk blir altfor lyssterk i et totalt mørklagt rom, så valget har vært rimelig enkelt.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FLD-filter

Hei, hva koster et slikt filter? Hvor selges det?
    Passer det de fleste prosjektorer?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mitt Hoya FLD-filter i en fotoforretning. Det måtte bestilles og kostet 250,-. I følge de som har peiling er visst Hoya sine FLD-filtre best pga. noe dobbelcoating e.l. På AE100 passer både 52mm og 55mm. Jeg har 55mm og har teipet det på.

John Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •