Heisann... Lenge siden jeg har vært inne her nå. Men har spm rundt dette med kjøp av lerret. Jeg har fått tak i en pj via en kamerat av meg. En Dell 3200mp som knapt nok er brukt. Fikk den for en symbolsk sum da den skulle byttes ut. Jeg har til dags dato ikke brukt pj i min hjemmekino da jeg har plasmatv. Nå ser jeg muligheten til å få mye større bilde på stua. I den forbindelse så skal jeg nå kjøpe meg etter billig lerret som kan trekkes ned foran den veggmonterte plasmaen. Denne pj er i utgangspunktet en 4:3-pj. Bør jeg likevel kjøpe meg ett 16:9-lerret? Tenker da på at jeg stort sett skal bruke dette utstyret til å se film... Dagsrevyen får jeg nok klare meg med 42 tommers bilde av... :-)

Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått mange motstridende uttalelser ang dette av kompiser som allerede bruker pj og lerret. Ett argument for 16:9-lerret er at jeg sannsynligvis nå blir bitt av pj-dillen og sikkert oppgraderer til en "skikkelig" 16:9 pj :-)

Jeg var innom på hifiklubben her i byen, og der hadde de ett nedrekkbart 16:9-lerret på 92 tommer diagonalt til 2 lapper. Dette er vel rimelig? Jeg vil jo ha størst mulig lerret, men kommer til å ha en avstand fra der jeg sitter til lerretet på ca 3.5-4 meter. Kanskje 92 tommer er stort nok? Kanskje jeg kan kjøpe hakket større? Pj'en takler iallefall ett større bilde på den kasteavstanden som er 4 meter..

Ellers så mottas alle tips ang lerret med stor takk

Kan jo legge til at denne kan skifte modus til 16:9 noe dere alle sikkert vet :-) Men blir dette en "korrekt" 16:9-visning??