Snekker laget hakk i lerretet mitt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snekker laget hakk i lerretet mitt

Disse forbanna håndtverkerene hadde en strimmel med parkett igjen foran den veggen som lerretet henger på. Jeg sa dette var et lerret til fem tusen, og spurte om det kunne henge der selvom de skulle legge parkett. "Jada, ikke no problem, vi er forsiktige vi."

Så går det en hel uke før jeg ser lerretet i dagslys, og oppdager et hakk på 2 cm nederst til høyre. Helvette. Jeg vet at det ikke er jeg som har laget merket (jeg tør såvidt blåse støv av det), men den ene snekkeren som jeg snakket med på tlf syntes det var en drøy påstand at de skulle ha gjort noe slikt. De kappet jo parketten utpå hverandaen sa han ....

Får man kjøpt ny duk til adeo greyvision?

Syns dog ikke nevneverdig under film.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er da vitsen å skaffe nytt. Er jo snakk om en bruksting. Har jaggu meg en bulk i bilen min jeg ... Men men, skjønner frustrasjonen, men la det bare gå seg til for deg.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett er det surt å få "ødelagt" ting man er superforsiktig med selv

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det gått helt hull i duken? Hvis ikke er det kanskje mulig å (veldig forsiktig!) bruke en hårføner/varmluft for å fikse dette? Verdt et forsøk kanskje.

Forøvrig kan nok Kjell på www.avconcept.no hjelpe deg med ny duk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å prøve å sette en teipbit bak lerretet hvis det er hull?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    uansett er det surt å få "ødelagt" ting man er superforsiktig med selv
    Det er jo sant, og da river det ekstra når det er noe.. Men men. 2cm nede til høyre burde ikke ødelegge filmopplevelsen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil ikke ødelegge filmopplevelsen. Meket er ganske dypt, men det synes nesten bare i full belysning.

Diskuterte det med mor som var på besøk. Hun mente vi burde rydde plass og sette lerretet bak soffaen, men jeg sa "de må vel klare å legge en parkettbit uten å ødelegge det, hvis jeg sier at de må være forsiktige." Får vel prøve å leve med det, selvom det er utrolig irriterendes ettersom jeg er så pirkete av meg. Jeg er sånn som kjøper ting nytt fordi jeg må ha det perfekt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, da blir det vanskelig .

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det kan bli synlig ved enkelte panoreringer ved filmtitting også, men regner med at det fort kan bli enda mer synlig med missfarginger osv, hvis man prøver å gjøre noen utbedringer av skaden, og kan ende opp med et større og mer forstyrrende "slappt" bølgete felt i området rundt skaden, hvis man benytter varme eller limer på noe på baksiden. Kommer bulken i den sorte bildemaskeringen med 2.35:1 formatet, tror jeg ikke jeg ville brydd meg så mye mer med den, men det er veldig surt når man får slike unødvendige feil som andre klarer å gjøre, hvis man er veldig nøye og forsiktig selv.

Jeg liker å ødelegge mine egene ting selv jeg også...;-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket befinner seg akkurat innenfor bildefeltet ved vanlig widescreen, og utenfor når widescreen er på 2,35:1. Egentlig så ser jeg bare en grå liten prikk, som jeg ikke la merke til før jeg visste hva som hadde skjedd med duken.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morten M:
    Kjedelig sak det der

OT..
    Regner med at det er samme Morten M som på autopower? Går 323'n fortsatt bra eller? :-P

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er sikker på att det er snekkerene som har gjort det ville jeg tatt saken opp med de igjen. Er jo vanskelig å bevise, men ville prøvd en gang til. Kanskje dere kunne bli enige om noe. Kanskje de kan erstatte noe, så selger du det brukt og kjøper deg nytt. Da er det ikke sikkert det vil koste deg så mye ekstra.

Det er skikklig ergelig når slike ting skjer. Ihvertfall når en selv er kjempeforsiktig med tingene også er det noen andre som ødelegger.

Lykke til...
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poppiuz: Hehe.. Du regnet riktig. Det er veldig lenge siden jeg var aktiv på det forumet nå. Men bilen går fortsatt "bra" den.

Jeg er i utgangspunktet ikke bestevenn med de håndtverkerene som jobber her. De skulle gjøre en jobb fort på tre uker så jeg kunne flytte inn raskt i den nye leil min. Nå har det gått 13 uker og det gjenstår blant annet parkett og en vegg på soverom og belistning av hele leiligheten samt noe fuging på badet ++. Veldig useriøse folk som jeg kom i kontakt med gjennom et seriøst flisefirma dog. Dette blir en kjip jul. Har sovet på madrass siden september.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT.. igjen

Morten: "Eivind" fra det forumet der. Ikke vært aktiv på lenge nå. Måtte selge bilen da jeg flytta tilbake til norge. takker skatter og avgifter for det :roll:

Sånn, nå skal jeg ikke ødelegge tråden mer :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •