Hjeeeeelp, har lerret, prosjektor men får ikke lov...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjeeeeelp, har lerret, prosjektor men får ikke lov...

Jeg har et lite problem. Jeg har prosjektor og lerret. Men har i høst flytta til ny hybel hvor jeg ikke får lov til å lage hull i vegger eller tak eller gulv.

Har tenkt ut noen løsninger, men trenger hjelp på hvordan jeg skal henge opp projektor og lerret.

Kunne selvfølgelig lage et stativ. Men hybelen er liten og det skal inn annet møblemang også. Så jeg har slått fra meg ideen om å lage et høyt stativ med laaange ben som stikker utover gulvet.

Er det noen som har erfaring med dette problemet eller har noen lure ideer om hvordan jeg kan få satt opp min kjære prosjektor og lerret?

-HJ

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..sparkel og maling når du flytter ut? :twisted:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret bør ikke bli noe problem, bena på det stativet trenger jo ikke å gå spesielt langt ut.
    taket er det verre med, hadde ikke turt å feste noe der uten å skru det fast. da blir vel aternativet å ha den på stativ, eller lage en skriflig avtale på at du skal reparere hull når du flytter ut, og ta med til huseieren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda..

Veggene er gipsplater med malt strie over. Det er mulig med sparkel og maling. Men det blir ikke "usynlig" for det. Og Studentskipnaden som eier hyblene er IKKE nådeløse.

Jeg kunne jo selvsagt ha brukt tiden på å studere istedet for å irritere meg over at jeg har en prosjektor til noen tusen som ikke brukes lenger.

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sier vel den nye husleieloven noe om at det ikke er lov å ta mer enn 50 kr. pr. hull i erstatning. Sjekk opp dette (ikke med Samskipnaden), så kommer du kanskje unna men noen skarve hundrelapper i fratrekk på depositumet den dagen du flytter :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har tenkt seriøst på det. Offre noen få lapper for å få dette opp. Men det hadde vært litt morro å kunne hengt dette opp uten å lage hull. Det ligger liksom en utfordring i det. Så jeg håpet liksom på at noen hadde en gd ide'. Jeg har en som jeg tror kan funke og som kanskje kan være redningen for mange med-studenter og andre folk som leier hvor man ikke kan lage hull i vegger og tak.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ta to teleskopstenger som du presser imellom tak og golv, så lager du hol i dei og henger lerretet på. For å få det stødig har du berre noen plater i enden i tak og golv, treng ikkje være så store (på størrelse med ein cd feks.)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Du kan jo ta to teleskopstenger som du presser imellom tak og golv, så lager du hol i dei og henger lerretet på. For å få det stødig har du berre noen plater i enden i tak og golv, treng ikkje være så store (på størrelse med ein cd feks.)
    Det er nettopp det jeg har tenkt på. For en billig penge kan man på Biltema kjøpe slikt "teleskopstenger" som snekkere bruker. Hvis jeg har to slike som presser en litt solid "planke/plate" mot taket så kan jeg henge lerret og høyttalere på den.

Problemet er at disse teleskopstengene ikke har utseendet med seg så jeg tenkte å lage en liten ring som jeg trer gardinstoff innpå. Slik at det blir "sylinder-formet" og henge denne rundt teleskopstengene.

Skal se om jeg får tegna dette på datamaskinen så skal jeg prøve å poste skissene her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget et bilde av hvordan jeg kunne tenke meg å henge opp lerretet.
    Bildet er ikke i mål, bare en skisse.

Teleskostolpen presser planken opp mot taket. I planken henger dermet lerretet som kan trekkes ned. Rundt teleskopstolpen henger "gardin" eller annet stoff som skjuler den stygge stolpen.

Fordelen med å bruke teleskopstolpe er at man kan ta dette med seg til andre bosteder, samt at hvem som helst kan sette det opp.

Det eneste problemet nå er prosjektoren. For på den siden av veggen er det en dør og det skaper problemer med å sette en slik stolpe bak den døra.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det ikke er helt optimalt, men dersom du ikke kan ha en permanent installasjon til projen på gulvet, kan du jo feste den på et kamerastativ med teleskopben.

Enkelt å pakke ned, og sette opp. Selvfølgelig litt kronglete i forhold til permanent montering, men det funker ihvertfall som midlertidig løsning. Holdt selv på slik i et år

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Projektoren på stuebordet, og Greyline InMotion er jo den perfekte løsning! Koster deg 3500-4000, avhengig av bredde... Husk en projektor med lavt støynivå og kort throw! Kanskje litt kjipt å måtte bytte ut alt, men da får du kanskje også brukt utstyret? Sanyo PLV-Z2 (ca. 19000), Panasonic AE500 (ca. 20000?) og Hitachi PJ-TX10 (ca. 14000) er jo tre fine alternativ med lavt støynivå og kort throw...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at disse teleskopstengene ikke har utseendet med seg så jeg tenkte å lage en liten ring som jeg trer gardinstoff innpå. Slik at det blir "sylinder-formet" og henge denne rundt teleskopstengene.
    IKEA har noen slike teleskopstenger til et av hyllesystemene sine (STOLMEN). De er i aluminium og ser pene ut.
    http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores...20*10366*10385

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnestykket er enkelt:

For 2 stk teleskopstoler koster det ca. 500,- pr stk.
    Så kommer ekstra materiell i tillegg, ca 150,-
    Prisen pr. hull koster 50,-, antall hull blir 6.

Så hvis jeg satser på "null-hull" prinsippet så blir det regnestykket slik:
    Teleskopstolper: 2 x 500,- = 1000,-
    Ekstra materiell: = 150,-
    Sum = 1150,- + oppheng til prosjektor. :shock:

Prisen med hull:
    50 x 6 = 300,-

Så tar jeg med antall år jeg skal bo her, 4
    Null hull: 1150 / 4 = 287,50 pr år.
    Hull: 300 / 4 = 75,- pr år.

Det betyr at jeg sparer 287,5 - 75 = 212,50,- pr år. med å lage hull.
    Prisen på en halvliter øl på Studentkroa er 40,- Det betyr at jeg kan helle i meg 5 ekstra halvlitere pr år. :lol:

Så til alle dere som har brukt masse tid på dette tilsynelatende "ingen mening innlegget"; TAKK for oppmerksomheten!

Er det noen som har en ide' på å få hengt opp lerret og projektoren min for en prislapp under 300,-???

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke glemme at Samskipnaden kan skape utrolig mye styr om du lager hullene. De er faktisk ikke alltid like flinke til å følge husleieloven, etter det jeg har lest/hørt, så du må jo vurdere om det er verdt det. Mulig at du kan stilles ansvarlig for mer enn 50,- pr. hull, dersom det står spesifisert i kontrakten. Derfor jeg anbefalte å tråle husleieloven skikkelig før du evt. tar frem boremaskinen

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da ingenting å være redd for. Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor du i det hele tatt spurte om lov. "Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse". Depositumet ditt kan de ikke røre store summen av uansett. Sett igang og heng opp utstyret ditt. Kjøp et billig bakhøytalerstativ(f.eks. på hificenteret 199,-) og bruk det til prjektoren. Vet ikke hvilket lerret du har, men en vanlig jernvarehandel har beslag som passer til det aller meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke spurt om lov. Men det står tydelig i kontrakten at de helst ser hybelen uten hull. Det står også i kontrakten at de tar 50,- pr hull hvis dette skulle forekomme.
    Denne kontrakten jeg snakker om har jeg skrevet under på også.
    Så de kan vel med andre ord ikke kreve mer enn 50,- pr hull.
    Så da kan jeg gjøre det enkelt, reise til mine foreldre og hente utstyret og lage de 6 hullene som trengs.
    Eller så ligger nå utfordringen (for meg) å finne på et system som gjør at ejg kan enkelt henge opp dette uten store kostnader.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke spurt om lov. Men det står tydelig i kontrakten at de helst ser hybelen uten hull. Det står også i kontrakten at de tar 50,- pr hull hvis dette skulle forekomme.
    Viss det står i kontrakten og den er undertegnet av begge parter, kan dei ikkje kreve meir enn 50,- pr. hol nei.............bor i veg

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke feste lerrettet i taket da? det kan jo umulig være strie der.
    Reprasjonsutgifter vil vel da beløpe seg til en tube sparkel og en liter maling :P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yannz
    ..sparkel og maling når du flytter ut? :twisted:
    dette funker som faen!

jeg gjorde det nettopp nå sist uke. gårdeier (utleier) merket ikke en dritt! jeg brukte helt vanlig fugemasse/sparkel og fylte hulla til randen. la på to dråper maling da det hadde tørket.
    like pent og rent som en rumpe tørket med kinesisk silke

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J-Oh
    Denne kontrakten jeg snakker om har jeg skrevet under på også.
    Så de kan vel med andre ord ikke kreve mer enn 50,- pr hull.
    Så da kan jeg gjøre det enkelt, reise til mine foreldre og hente utstyret og lage de 6 hullene som trengs.
    Eller så ligger nå utfordringen (for meg) å finne på et system som gjør at ejg kan enkelt henge opp dette uten store kostnader.
    dette er den dummeste kontrakten jeg noensinne har sett maken til?
    står det eksplisitt i leieavtalen at 50,- kr trekkes fra depositumet for hvert hull?
    hva er så et hull?
    hvor stort må en inngrepet på veggen være for at den skal oppfylle kravet til et hull?
    hva er forskjellen mellom et hull og en sprek/glipe?

gårdeieren din (utleier) må ha drukket absint da han utarbeidet kontrakten. :roll:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •