Adeo Grayvision 16:9 100" vs. Greyline til Pt-ae 700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Adeo Grayvision 16:9 100" vs. Greyline til Pt-ae 700

Hei er litt noob på dette med lærret å sliter litt med valge mellom Adeo Grayvision 16:9 og Greyline (0.8 gain) som skal brukes i sammenheng med en Pt-ae 700. Bildekilden er en Denon DVD-3910 :grin: Hva vil dere anbefale av desse 2 lærret'ene? Eventuelt andre forslag? Litt også med tanke på at noen snakker om for mye struktur i Greyline lærret. Romme jeg bruker til hjemmekinoen er muli å mørklegge helt.

På forhånd takk :grin:

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et Adeo lerret og er svært fornøyd med det..Bra balanse mellom sort- og hvitnivå, samt at det er uten struktur.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Adeo. Euroscreen Greyline har en del struktur i duken, og det er noe vi ikke ønsker oss på en hjemmekinoduk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan er dette Adeo lærrete med tanke på sortnivå? noen erfaringer? Men takk for kjapt svar.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PsyTrance
    Men hvordan er dette Adeo lærrete med tanke på sortnivå? noen erfaringer? Men takk for kjapt svar.
    Min mening er at det er marginale forskjeller på graden av sortnivå på disse to dukene. Strukturen i duken derimot vil du kjapt legge merke til, spesielt etter å ha sammenlignet med glatte duker.

Anbefaler glatte duker som Adeo eller Dreamscreen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet ut mitt Greyline lerret mot Adeo Greyvision. Det skiller ingen ting på sortnivå. Det ene er spesifisert til 0.8 gain men det andre er 1.0. Dette skulle medført en forskjell på ca 20 prosent i lysutbytte (i Adeo's favør), men det er bare tull. Det skiller svært lite på disse to, så en av dem er feilspesifisert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg byttet ut mitt Greyline lerret mot Adeo Greyvision. Det skiller ingen ting på sortnivå. Det ene er spesifisert til 0.8 gain men det andre er 1.0. Dette skulle medført en forskjell på ca 20 prosent i lysutbytte (i Adeo's favør), men det er bare tull. Det skiller svært lite på disse to, så en av dem er feilspesifisert.
    Har du benyttet måleutstyr for å sjekke disse forskjellene Gorm?

Vil i utgangspunktet tro lerretet må gjøres litt mindre "vidvinklet" for å oppnå en gain på 1.0 fra en grå duk, men har også intykk av at det er like mange gain verdiere ute å går for samme lerrets duker som det kontrolleres gain verdier, og det er vel ikke en så veldig eksakt måleenhet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke målt det nei, men jeg hadde begge lerretene hengende oppe samtidig (halve bildet på hver duk) og da burde 20 prosent forskjell vært godt synlig. Det var det imidlertid ikke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yess Yess folkens! Nå har jeg fått opp lærrete å jeg må si d passer utmerket i stua hehe! Å projektoren ptae 700 kommer iløpe av uka så dette kan bli en bra helg! Takk for tipsene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [HUMOR]Fint at du valgte akkurat DET lerrete da For strengt tatt så er det vel bare kun du og GUD som vet hva det ble, og hvis du føler for det, del det gjerne med oss andre hva du valgte :lol: [/HUMOR]

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-P Ble et Adeo greyvision 100" 16:9 lærret, HDMI kabler, ptae 700 projektor :-D

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer. har også adeo og pt700 og er godt fornøyd :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PsyTrance
    :-P Ble et Adeo greyvision 100" 16:9 lærret, HDMI kabler, ptae 700 projektor :-D
    Grattis da. Har et Greyline selv. Lyst til å bytte? :-P Hehehehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanx :grin: hehe Firepack men tror jeg vil beholde det en stund til :-P

Newcomer Toffe_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feste på Adeo Greyvision

Sikkert mange som har stilt dette spm. før, men spør likevel...! :

-Hvordan er festeanordningen på Adeo Greyvision Plano? Skruer i veggen som rammelerretet hektes på? Eventuelt flere muligheter?

Har en PT-AE700 som jeg er svært fornøyd med, men har absolutt fått inntrykk av det er mer å hente på kontrast, detaljer.. rett og slett generell bildekvalitet med et Greyvision lerret.

Regner jo med at det vil bli en betydelig oppgradering fra mitt nåværende Grandview Crystal pulldown lerret! Selv om det gir valuta for de 1300,- kr det koster, begynner jeg i grunn å bli forsynt av bølger og tekstur...

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffe_
    Sikkert mange som har stilt dette spm. før, men spør likevel...! :

-Hvordan er festeanordningen på Adeo Greyvision Plano? Skruer i veggen som rammelerretet hektes på? Eventuelt flere muligheter?

Har en PT-AE700 som jeg er svært fornøyd med, men har absolutt fått inntrykk av det er mer å hente på kontrast, detaljer.. rett og slett generell bildekvalitet med et Greyvision lerret.

Regner jo med at det vil bli en betydelig oppgradering fra mitt nåværende Grandview Crystal pulldown lerret! Selv om det gir valuta for de 1300,- kr det koster, begynner jeg i grunn å bli forsynt av bølger og tekstur...
    Det følger med 2 stk braketter med lerretet, som skal skrus fast til veggen, så hekter du skjermen inn på disse. Jeg fikk samme lerret her om dagen, men på mitt så fulgte ikke brakettene med, å det hender visst iblandt fra den produsenten. Løste det på Claes Ohlson, men jeg venter på de orginale.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en "skinne" på baksiden, så den enkleste du kan gjøre er å skru opp to skruer (i vater) for så å hekte skinnen inn på disse to skruene. Da kan du også kunne finjustere lerretet sideveis etter monteringen, siden skruene vil kunne skli sideveis i skinnen. Enklere kan det ikke bli.

PS: hodet på skruene må ikke være alt for stort, for da passer de ikke inn i skinnen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan henge meg på her jeg også, skal også ha et ramme lerret. Skrev mail til avshop og spørte hvilket de ville anbefale. Men fikk aldri noe svar (dårlig!!)
    Har en Thosiba mt 200 , plan om denon 1920 og dvi.
    Lerrete bør vel være en ca 90 - 110 tommer. Platen jeg bruker nå er 88" og har enda litt å gå på. Bør en kjøpe hvit eller bør en feks kjøpe svart?
    Skal være ramme.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffe_
    Med i pakken følger to braketter til å hekte lerretet på. Som andre har nevnt er det ikke alltid de følger med, i dette tilfellet heller ikke på mitt. Men som Gorm sier er det bare å vatre opp to skruer som passer inn i sporet på baksiden av rammen.

Fordelen med den nye rammen fremfor den gamle er at på det nye kan du justere lerretet sideveis mye lenger dersom du bruker skruer. På det gamle ble en stoppet av knottene som strikkene skulle trees rundt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •