Stort lerret på låven...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stort lerret på låven...

Har en toshiba mt200 som eg har tenkt å henge opp på låven. Har tenkt å enten snekre en vegg med sponplate og male kvit, eller å ta en ramme til det gamle bygdekino-lerretet og kjøpe "litt" hvitt stoff.. Tipper det blir det første alternativet.. Har et par spørsmål:
    - Ka slags maling egner seg?
    - Vil bildet bli veldig kornete? mt200 har jo bare 848x480 oppløsning.. Vil det fungere ok med lang nok sitteavstand?

Bredden på lerretet blir mellom 4.5 og 6 meter tenkte eg.. sofaen kan plasseres ca. 7-8 meter fra lerretet.. Rammen til det gamle bygdekino-lerretet er ca.5 meter bredt..

Veit at eg ikkje har verdens beste projektor, men eg MÅ bare prøve å henge den opp på låven :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Med bredde 4,5 til 6meter og oppløsning 848x480 er jeg redd det ikke vil bli særlig pent nei. Du bør holde lerret bredden minst under 2m med dette.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt en 800x600 projektor med 3.6meter lerret og det så ikke så galt ut. Pixlene ble litt store ,men vi satt meget nærme (2,5meter vekke). Men sålenge man sitter vekke så er det ikke så farlig med lav oppløsning. Jeg synes min Benq6100 ble for lyssvak med mindre det var 100% mørkt. Nå er de fleste nordmenn ikke så kravstore så jeg mener dette vil gå veldig fint. For entusiaster blir det nok ikke så bra ,men prøv før man kommer med en dom.

Totalt sett var det helt greit. Verdt å forsøke iallefall. (selvom bildekvaliteten ikke er allverden å skryte av)

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres moro ut dette! helt vanlig hvit vannbasert maling skulle da funke fint!

mattest mulig da seff! s10 eller mindre!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •