Hvor stort lerret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Picard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvor stort lerret?

Hei!

Har et rom som er 2,90m bredt og 6,50m langt.
    Har tenkt å skvise inn et lerret på 2,20m+ ramme på 2*5cm
    Høyttalerene er 20cm brede hver.
    Da kommer jeg opp i 2,70m.
    Altså ikke mer enn 10cm klaring på hver side. Er dette i det minste laget til plassering av høyttalerene med hensyn til vinkling av dem?
    Eller bør jeg gå ned til 2m lerret?
    Rommet har 100% lyskontroll.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt unna skal du sitte? Hvis du skal sitte 6.5 meter unna blir etter min mening både 200 og 220 cm alt for lite. Hvis du får lerret helt inntil veggen kan jo høyttalerne stå helt inntil bildet. Da kan du få et bilde på 230 cm. Hvis du sliter med at lyset reflekteres fra høyttalerne kan du jo kle de med stoff, men det er jo selvsagt ikke en løsning med veldig høy waf da.

Newcomer Picard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Hvor langt unna skal du sitte? Hvis du skal sitte 6.5 meter unna blir etter min mening både 200 og 220 cm alt for lite. Hvis du får lerret helt inntil veggen kan jo høyttalerne stå helt inntil bildet. Da kan du få et bilde på 230 cm. Hvis du sliter med at lyset reflekteres fra høyttalerne kan du jo kle de med stoff, men det er jo selvsagt ikke en løsning med veldig høy waf da.
    Hei!
    Blir nok sittende en 3-4m unna tenker jeg.
    Lerret skal nok helt inntil veggen ja. Skal ha rammelerret. Om det blir refleksjoner fra høyttalerene blir de kledd med stoff.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har litt samme problem. så jeg har endt opp med å ha høytalerene akkuratt inne i bilde. de dekke ca 4 cm av synet på lerretet nederst i de to hjørnene men det skjer jo aldri noe der nede og som oftest på filmer så er det jo sånn enda bredere enn på 16:9 og da mister man ikke noe. men høtalerene står ikke opptimalt i forhold til veggen (ht har vell bare ca 5 cm klaring eller noe på den ene siden) men tror det vill funke. for meg gjør det det. i verste fall så kommer høtalerene inn litt på siden men det har lite å si hvis du henger lerretet litt høyt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •