Xscreen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36

Tråd: Xscreen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

60", 70" og 80" fra Xscreen (norsk)

http://www.telecom.no/showArticle.php?articleId=12751

Jeg hadde tenkt og kjøpe Sagem Axium, men dette ser jo lovende ut! Grundere fra Ask og Infocus som står bak, lansering allerede i Oktober står det.

Noen som har noe mer info om disse?

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en artikkel til om samme selskap:

http://forbruker.no/pengenedine/data...cle1126146.ece

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var da veldig vag info om teknologien.. mange microspeil..?

Noken som har meir info om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm

Var dette et slags lerret, eller en bakprojeksjonstv?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg forstår er dette et lerret som egner seg i dagslys, muligens med en "innebygd" videoswitch.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket akkurat med markedsansvarlig på Xscreen. Han forklarte, som Rikki anntok, at dette var et "LERRET" hvor en prosjektor er nødvendig i tillegg.
    80" vil koste i underkant av 27.000,-

Xscreen har samarbeidet med DNP og produktet er ganske forskjellig fra SuperNova. Mer informasjon om teknologien vil antageligvis bli publisert på deres hjemmeside ifølge Xscreen.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xscreen

Noen synspunkter på dette?

www.xscreen.com

Så de på Plaza messa, og må si jeg ble veldig imponert.
    Er det så bra som det virka som?
    Jeg tenker da på bruk i stue (se min hjemmekino) der det ikke er full lyskontroll.
    Virker veldig brukervennlig å kunne se tv/film i en normalt opplyst stue på 80" ,og få så bra resultat.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dette produktet, og jeg må si det mangler litt på kontrasten. Men greit nok.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet ganske lenge med en av Xscreen representantene om teknologien, priser osv, men han var ganske vag, spessielt når jeg spurte han om kontrasten i opplyst rom. Den demoen de hadde i HFC sitt "fremtidshus" var jo grå og gusten, så ut som en førstegenerasjons plasmaskjerm!
    Dette er et typisk "custom install" produkt rettet hovedsakleig mot rike Amerikanere vil jeg tro. Det finnes forøvrig 90 og 100 tommers varianter av disse skjermene i statene. hvis du betaler nok så kan du også få selve rammen i din favoritt farge

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden hører vel hjemme i gruppen "lerret"?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette virket vedlig int.

Om en ikke har eget filmrom og kan kontrolere lyset helt, vil jo dette være en bra løsning.

For å kunne vise film i ett lyst rom synes jeg kvaliteten var absolutt brukbar. Men kan jo selv. bli bedre.
    Jeg vil vel tro at kontrasten og skarpheten blir bedre når det bli litt mørkere i rommet.

Selgeren sa også at kvalteten på bildet blir bedre ved økende kvaliteten på PJ akkurat som om du kjører på et "normalt" lerret. Den gjør ikke en dårlig PJ bra. Det er jo PJ som fungerer som TVens bilderør.

Den inneholder også 2 tunere, og inn og utganger for tilkobling av alt utstyr, slik at den vil fungere som en "normal" TV, men mye større til en billigere pris. Det er ihvertfall poenget ved den.

Dette blir kanskje årets julegave til meg selv..hehe

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hva som vil skje, men til meg sa vedkommende fra Xscreen at bildet ville bli dårligere i et mørkt rom.

Bildet var bedre enn hva man ville fått med en projektor mot et vanlig lerret i et opplyst rom, men det var dårligere kontrast og dårligere sortnivå enn en plasmaskjerm. I tillegg har ikke plasma samme hotspoting.

Påstander om at løsningen gir like godt bilde som en plasmaskjerm er helt gale. Og det gjelder uansett hvilken projektor som blir brukt. Ingen projektor kan få det gråe lerretet til å bli sort.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt de ikke klarer å bestemme seg da, og ihvertfall si det samme til kundene.

Om en skulle ha den i et rom med full lyskontroll ville de sette på en annen duk fra begynnelsen av, men så lenge den skulle være i et bruksrom, selv om det blir mørkt der på kvelden bruker de den grå duken, og dette ville fungere mente han.

!00% optimalt vil det jo aldri bli, så lenge en ikke har eget rom til hjemmekino, men det jeg lurer på er om det er en bra løsning når rommet ikke blir helt mørkt før natta kommer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Noen synspunkter på dette?

www.xscreen.com

Så de på Plaza messa, og må si jeg ble veldig imponert.
    Er det så bra som det virka som?
    Jeg tenker da på bruk i stue (se min hjemmekino) der det ikke er full lyskontroll.
    Virker veldig brukervennlig å kunne se tv/film i en normalt opplyst stue på 80" ,og få så bra resultat.
    Når jeg fikk demonstrert dette på fredagen synes jeg tvert imot at dette ikke var bra. De brukte altfor mye lys i rommet som gjorde at bildet ble veldig blasst og det sorte i filmenen de kjørte ble veldig grått.

Ser absolutt fordelen i dette i integrerte kinoer som både din og min, men å betale ekstra for å ha tuner i skjermen? Vet ikke...

Klart at disse skjermene kan gjøre nytten sin i opplyste stuer, men har mest tro på dem når du har littegranne belysning på, og ikke i fullt dagslys med lys både fra siden og over.

Fikk forklart littegranne forskjellen fra denne norskproduserte varianten og de andre "sorte DNP-belagte" lerretene. Xscreen sin film/tekstur tar aller mest hensyn til belysning som treffer fra sidene, mens han mente at eks DNP Supernova tar mest hensyn fra lys som treffer fra oven......

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Når jeg fikk demonstrert dette på fredagen synes jeg tvert imot at dette ikke var bra. De brukte altfor mye lys i rommet som gjorde at bildet ble veldig blasst og det sorte i filmenen de kjørte ble veldig grått.

Ser absolutt fordelen i dette i integrerte kinoer som både din og min, men å betale ekstra for å ha tuner i skjermen? Vet ikke...

Klart at disse skjermene kan gjøre nytten sin i opplyste stuer, men har mest tro på dem når du har littegranne belysning på, og ikke i fullt dagslys med lys både fra siden og over.

Fikk forklart littegranne forskjellen fra denne norskproduserte varianten og de andre "sorte DNP-belagte" lerretene. Xscreen sin film/tekstur tar aller mest hensyn til belysning som treffer fra sidene, mens han mente at eks DNP Supernova tar mest hensyn fra lys som treffer fra oven......
    De hadde mye lys i rommet, men det var vel litt for å demonstrere den forsto jeg det som.
    Det er ikke ofte jeg ville sett film i ett så opplyst rom. Selv på dagen. Men må innrømme at å se film på dagtid i stua mi nå, byr på problemer. Klarer ikke å få det mørkt nok så det blir noe show å bruke PJ. Men det blir jo mye mørkere enn demorommet på messa.

Får satse på en demo hos de, der de kan demonstrere med forskjellige lys i rommet.

Interessant er det ihvertfall.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Interessant er det ihvertfall.
    Det er jeg enig i. De holder vel til i Fredrikstad, så en demo burde jo la seg gjøre.

Litt OT: Vet at det nå er mulig også å få demonstrert DNP Supernova (sort lerret det og) ved å kontakte Videosystem v/Morten. Så får du sammenlignet litt også, liksom....;-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er jeg enig i. De holder vel til i Fredrikstad, så en demo burde jo la seg gjøre.

Litt OT: Vet at det nå er mulig også å få demonstrert DNP Supernova (sort lerret det og) ved å kontakte Videosystem v/Morten. Så får du sammenlignet litt også, liksom....;-)
    Det skal jeg gjøre. Skal ta noen tlf på mandag.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med andre som har testet Xscreen, og konklusjonen var følgende:

Til opplyst rom er dette den eneste lerretsløsningen som fungerer. Men som man kunne se på messa er dette en høy gain-løsning med en del hotspotting (lysere på midten enn ut mot sidene).
    Den høye gainen gjør at dette blir alt for lyst i en hjemmekino med lyskontroll. I Norge har vi jo full lyskontroll i sene vinternetter, og da gir X-screen en "Karius og Baktus"-følelse (- "Det er jo som om hele sola har kommet inn!"). Altså ubrukelig til annet enn titting på dagtid eller med mye lys i rommet. For mange er det uakseptabelt, siden man ser film om kvelden og ønsker kino-følelse ved å dempe lyset.

Den som hadde testet denne mente at man kunne få en god kombiløsning ved å bruke denne når rommet er opplyst, og supplere med et godt nedtrekkslerret for den gode kinofølelsen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Har snakket med andre som har testet Xscreen, og konklusjonen var følgende:

Til opplyst rom er dette den eneste lerretsløsningen som fungerer. Men som man kunne se på messa er dette en høy gain-løsning med en del hotspotting (lysere på midten enn ut mot sidene).
    Den høye gainen gjør at dette blir alt for lyst i en hjemmekino med lyskontroll. I Norge har vi jo full lyskontroll i sene vinternetter, og da gir X-screen en "Karius og Baktus"-følelse (- "Det er jo som om hele sola har kommet inn!"). Altså ubrukelig til annet enn titting på dagtid eller med mye lys i rommet. For mange er det uakseptabelt, siden man ser film om kvelden og ønsker kino-følelse ved å dempe lyset.

Den som hadde testet denne mente at man kunne få en god kombiløsning ved å bruke denne når rommet er opplyst, og supplere med et godt nedtrekkslerret for den gode kinofølelsen.
    Vet du hvor høy gain de bruker på lerretene?

Det er jo det med lyse og mørke rom som alltid er problem, om vinteren blir det jo mørkt, men så har vi jo vår, sommer og høst i norge også.

Synd en ikke kan få noe som alltid funker...hehe...

Da må jo løsningen være å ha på litt lys i rommet(selv om dette ikke blir helt kino) på sene vinterkvelder. Da har du jo muligheten å kunne se om det er popcorn bollen du graver i eller noe helt annet!! :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •