Dreamscreen med "brettemerker?"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Dreamscreen med "brettemerker?"

Jeg fikk montert mitt Dreamscreen tab-tension lerret på torsdag og har ikke hatt anledning til å se film på det enda (tenkte å teste i dag). Det som bekymrer meg litt er at det er noen svake "brettemerker" som går i hele lerretets bredde med ca. 8cm mellomrom oppover fra vekstanga.

Er dette noe som vil forsvinne etterhvert ? Vil det hjelpe å ha lerretet hengende nede så mye som mulig? Lerretet er forøvrig montert i vater.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Jeg fikk montert mitt Dreamscreen tab-tension lerret på torsdag og har ikke hatt anledning til å se film på det enda (tenkte å teste i dag). Det som bekymrer meg litt er at det er noen svake "brettemerker" som går i hele lerretets bredde med ca. 8cm mellomrom oppover fra vekstanga.

Er dette noe som vil forsvinne etterhvert ? Vil det hjelpe å ha lerretet hengende nede så mye som mulig? Lerretet er forøvrig montert i vater.
    Vil tro at dette er veldig likt den erfaringen flere av oss har gjort seg på Adeo-lerretene. De brettemerkene vil forsvinne etterhvert, hos meg tok det ca 14 dg før de var helt borte. Vet at andre (Gorm) også har brukt en hårføner svært forsiktig for å fremskynde denne prosessen.

Har en demo av Dreamscreen-duken hjemme, og vil tro det vil være det samme her, da de både føles og ser forholdsvis like ut...

Når det gjelder det om lerretet skal være "oppslått" eller ikke vil vel min abefaling være å ha det "oppe". Dette for å strekke duken. Regner med at dette tabtensionsystemet tåler dette over lengre perioder....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei - det var litt beroligende å vite Skal la det henge nede så mye som mulig fremover.

Edit: Har sett igjennom en film pluss litt diverse demomateriale nå og brettemerkene er heldigvis veldig vanskelige å se under bruk. Håper uansett at de forsvinner etterhvert.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt lerrettet en stund nå og har rukket å få litt erfaring med det. De horisontale merkene er der fremdeles, men de blir heldigvis nesten helt borte hvis lerrettet får henge nede en stund og jeg har aldri blitt oppmerksom på dem når jeg ser film. Hvis jeg ruller lerrettet opp og så ned igjen så er de tilbake - er det vanlig at lerretter får slike merker av å bli rulla opp?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De strekene du ser kommer av at innfestingen av duken på rullen er laget slik at det blir en liten kant der. Det betyr at duken for hver runde går over den kanten. Det er de strekene du ser.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regna med at det var noe slik - litt irriterende at de ikke har klart å lage den overgangen glattere, menmen. Har ADEO's tab-tension lerretter dette problemet?

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Regna med at det var noe slik - litt irriterende at de ikke har klart å lage den overgangen glattere, menmen. Har ADEO's tab-tension lerretter dette problemet?
    Hadde vært fint hvis noen fra AV-SHOP kunne komentert dette,kansje TAB-TENSION systemet også har fått en overhalling i tilegg til duken ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "brettekantene" fjerner du på sekunder med en hårføner. Vær forsiktig så du ikke bruker for mye varme. Du kan også prøve å løfte litt i bommen nederst mens lerretet snurres opp, slik at duken ikke rulles så stramt. Da jeg testet dette lerretet tidligere var det ikke noe problem med brettekanter, så det kan jo hende at det ligger noe krøll innerst på rullen din? Hvis du kjører den helt ut (må justere stoppeskruen) så ser du jo fort om det er tilfellet. Pass bare på å ikke gjøre dette mens duken henger, for da kan hele duken løsne fra rullen. Hvis det skjer kan du nesten bare glemme å få den på rett igjen. :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke det problemet med Adeo tm-250 lerrette mitt.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og råd,jeg har ikke handlet dette lerettet,men det er et interesant TAB_TENSION alternativ.Men da må det fungere uten brekkmerker og bølger(ivertfall en god stund)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gleder jeg meg til å komme hjem, da er det fram med hårføneren for å teste på nytt Adeo lerret:wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •