Ny kåk, trenger lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny kåk, trenger lerret

Endelig skal vi flytte(til mer plass!!!), og det første på prioritet da blir å få seg et lerret. Har hittil brukt en hvit murvegg som skinner litt ubehagelig og er litt skrå i tillegg, så håper dette blir en digg opplevelse.

Uansett trenger jeg deres hjelp til å finne fram til et lerret. Har prøvd å søke litt selv men er litt usikker

Jeg har en Benq 5120, avstand fra projektor til vegg er ca 4 meter.
    Bruker jeg "projection calculator" da, så får jeg 210-290cm bredt- og 120-145m høyt bilde. Jeg vet ikke hva som er anbefalt størrelse, men jeg kan alltids feste projektoren nærmere veggen om bildet skulle bli for stort.

Jeg har ikke gjort meg opp noen mening om hva slags lerret jeg ønsker meg siden jeg ikke har noe kunnskap eller erfaringer om det. Eneste jeg tenkte var at elektrisk med fjernkontroll blir for dyrt. Bør helst ligge under 3000. Rommet er hvitt fra før av, så det er ikke spesielt mørkt der.

Newcomer LydMekk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den projen du har tror jeg ikke jeg ville gått over 100" i 16:9 format.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan varmt anbefale rammespent Adeo Greyvision 215cm bredt 16:9 med sort aluminiumsramme.
    http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:696527

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et gromt lerret det tor rasmussen, men det er nok litt i største laget for 5120`n..Jeg ville heller sakt omkring 90"..Du kan jo lage ditt eget med duk fra AV-Shop..;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette er et lerret som henger på veggen(som en rullgardin)? Har ikke lyst på et sånt lysbildestativ-look på det.

(går ut ifra at dere mener 100" på diagonalen, siden 100" = 254cm, og lerretet er bare 215cm bred!)

Okei, tror jeg går for det anbefalte lerretet fra cshop. Høres lovende ut, selv om jeg gjerne skulle sett det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100" på diagonalen ja..Med duk fra Av-shop må du lage ei ramme og spenne det rundt, for så og liste rundt...Ser veldig bra ut..;o) Da er du i alle fall sikker på å få et lerret med riktig gain..
    Eller så kan du gjøre som meg, ta ei sponplate/mdf-plate...Skru den på veggen...Male den, for så å montere svarte lister rundt..Dette er en meget billig løsning (jeg betalte 300,-) og det ser veldig bra ut..Det fungerer godt også mener jeg, synes selv ikke at ett lerret som koster 4000,- er så mye bedre at det er verdt det...;o)
    Slik ble det, link her: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Bing

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •