GrayLine Diplomat 16:9 og BenQ PE5120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GrayLine Diplomat 16:9 og BenQ PE5120

Jeg har bestilt meg et lerret fra AvShop.no, det er et GrayLine Diplomat 16:9 manuelt.

Jeg har forsøkt å lett på nettet, men finner ikke ut av dette, så da spør jeg her, for det er nok mange her som kan svare.

Hvordan skal jeg får det manuelle lerretet til å stoppe på riktig høyde hver gang?
    Finnes det en lås av noe slag man setter på når man har funnet høyden?
    Ellers blir det jo forferdelig tungvint, for da må man jo stille inn PJ og lerret for hver gang det er blitt heiset opp også dratt ned for bruk igjen.

Videre lurer jeg på hvordan feste ordning det er for tak montasje. Jeg må feste det en plass det er spikerslag så jeg har noe litt kraftigere enn panel å montere det i.
    Ser for meg at det er 2 skruer, og at det holder.

Siste jeg lurer på er på det lerretet, vil det være lang nok sort kant på oversiden til at det blir passe høyde for sitte posisjonen.
    Det er 240 under taket i rommet.

Jeg har en BenQ PE5120 PJ som skal brukes her.
    Er det slik at den må henge så langt ned at det blir jevnt med overkanten på lerretet?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Var ingen svar å få fra avshop.no på dette spørsmålet heller.
    Er spørsmålene så inn i h.... på viddene, eller er dem veldig vanskelige å svare på mon tro.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer vel akkurat som en rullgardin. Så lenge det er et "tannhjulprinsipp" vil den jo stoppe i samme høyde hver gang. Kan være du må jokke det litt frem og tilbake får å finne igjen riktig punkt hver gang, men det burde ikke akkurat komme som noen overraskelse.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt dette lerretet og det er ingen problem å finne posisjon og det går også an å justere denne noen cm. Opphenget er fleksibelt sideveis så du treffer fint spikerslag. Har ekstra droppsone (sort felt øverstt) så dette blir nok bra det ;-)

Se her:
    http://avforum.no/forum/lerret/13212-diy-finjustering-av-lerretsuttrekket-bilde-yde.html

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det fungerer vel akkurat som en rullgardin. Så lenge det er et "tannhjulprinsipp" vil den jo stoppe i samme høyde hver gang. Kan være du må jokke det litt frem og tilbake får å finne igjen riktig punkt hver gang, men det burde ikke akkurat komme som noen overraskelse.
    Hei Gorm.
    Det viser seg at det er tannhjul prinsipp ja, og det er vist ca 20 cm fra hvert "festepunkt", slik at det gjelder å sette opp PJ til å matche et av disse stopp punktene. Fikk det i svar fra avshop.no i alle fall.

Det jeg derimot ikke har fått svar på, er om PJ må henges slik at den går i kant med over kanten på lerretet.
    Det er en BenQ PE5120 projektor.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Har selv hatt dette lerretet og det er ingen problem å finne posisjon og det går også an å justere denne noen cm. Opphenget er fleksibelt sideveis så du treffer fint spikerslag. Har ekstra droppsone (sort felt øverstt) så dette blir nok bra det ;-)

Se her:
    http://avforum.no/forum/lerret/13212-diy-finjustering-av-lerretsuttrekket-bilde-yde.html
    Kjempe greier Bidda.
    Smart at man kan justere opphenget sideveis, det var jeg ikke klar over. Da blir det hele mye enklere å få til.
    Dumt at dem ikke skriver at det er ekstra droppsone på det, for det vil jo være flott å "skryte" med. Ser ut som det er det på bildene, men når det ikke står så blir man usikker.
    Fikk svar fra avshop.no at det var mulig å få lerretet til å bli ca 185 cm fra festet til festet nede på lerret, og da skal det ikke bli noe problem å få rett høyde på det.

Som jeg skrev til Gorm, så fikk jeg ikke svar på det med plassering av PJ mot lerret, så om noen vet, så hadde det vært flott å få vite.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5120 har offset dvs. Skal henge over kanten på bilde. Vet ikke helt på cm'rn men ca 30-35 cm høyer enn bilde kanten på et 185 bilde. Heng først opp pj deretter lerret. Sikkert noen 5120 eiere som kan svare mere eksakt, eks. Piit.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    5120 har offset dvs. Skal henge over kanten på bilde. Vet ikke helt på cm'rn men ca 30-35 cm høyer enn bilde kanten på et 185 bilde. Heng først opp pj deretter lerret. Sikkert noen 5120 eiere som kan svare mere eksakt, eks. Piit.
    Jeg sendte en PM til FallenA, han har denne PJ.
    Hans PJ hang 25-30 cm høgere enn lerret kanten.
    Fikk oversendt en liste med offset, så begynner å føle meg klar til dette nå.
    Lerret er enda ikke sendt da. Bestilt fra Sverige er statusen på det.
    Har jo også bestilt kabler til den, så får håpe de også kommer snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sjekket med AV Shop om det faktisk var ekstra drop på toppen (40-60cm). Selv om bildet viser dette er det ikke sikkert at lerretet faktisk har det. Jeg bestilte et Grandview lerret for et år siden der bildet viste nettopp dette, men hvor lerretet jeg mottok kun hadde 5 cm maskering på topp. Måtte returnere lerretet !

Altså send en mail til AV Shop og få bekreftet dette på forhånd !!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det har også hatt Grandview, den var uten dropp, men Euroscreen jeg hadde hadde. Antakelig best å sjekke med selger uansett.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Jeg ville sjekket med AV Shop om det faktisk var ekstra drop på toppen (40-60cm). Selv om bildet viser dette er det ikke sikkert at lerretet faktisk har det. Jeg bestilte et Grandview lerret for et år siden der bildet viste nettopp dette, men hvor lerretet jeg mottok kun hadde 5 cm maskering på topp. Måtte returnere lerretet !

Altså send en mail til AV Shop og få bekreftet dette på forhånd !!
    Jeg kontaktet avshop.no og fikk beskjed fra selger, dirkete fra sverige faktisk, at lerret fra monterings feste og ned til nederst var på ca 185 cm.
    Det var ekstra drop, men de oppga ikke hvor mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •