Grandview Tab-tension--Hvordan fungerer bryteren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grandview Tab-tension--Hvordan fungerer bryteren?

Har skaffet meg et brukt Grandview Tab-Tension motorisert lerret, men har ikke hentet det enda.

Det følger ikke med fjernkontroll, så jeg lurte litt på om noen vet hvordan bryteren fungerer, er det en knapp for opp og en for ned?

Om det hadde vært slik at den kjørte ned lerretet ved en impuls og opp igjen ved neste impuls,så kunne man koblet det til en slik fjernstyrt ikea av og på bryter som man bare setter i kontakta, om dere henger med her nå, hehe.

Men om det er en bryter for opp og en for ned blir det værre....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt et slikt lerret,men makter ikke huske eksakt hvordan det var. Det er kun en bryter, som jeg mener fungerer på den måten at når man gir den en impuls, går den til den programmerte posisjonen. Holder man den inne, kjører den så lenge man holder inne bryteren. Husker jeg ikke feil, programmerer man også lerretet på den måten. Lerretet vil da neste gang (ved impuls) gå til det punktet man "slapp" bryteren sist. (Korriger meg om dette er bare tull)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, hm, om det er slik, så kan det jo kanskje fungere med en slik ikea sak.

Fikk akkurat svar fra avshop angående fjernkontroll til lerretet, og den var langt billigere enn jeg hadde trodd. Koster rundt 500,- , ser ut til å være nedsatt fra rundt 1600,-, så da er kanskje det nesten det enkleste.

Har tenkt å styre noen lys i stua med en slik ikea sak, så tenkte at det kunne være kjekt å styrt lerretet på samme fjernkontroll.

Alternativt har jeg vurdert å kjøpe en programmerbar fjernkontroll, men det hjelper vel lite i forhold til den grandview fjernkontrollen, siden den bruker radiobølger og ikke ir.
    Hadde jo vært kjekt med en fjernkontroll til forsterker,dvd,tv,projektor,lerret og lys men....
    Hadde en plan om å sette opp en macro funksjon på fjernkontroll slik at når jeg dempet lyset så gikk lerretet ned.

Løsninger mottas med takk! :grin:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, det lys-styrings systemet til ikea går kanskje på radiobølger det også....?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg jobber på Ikea, og kan bekrefte at det bruker radio ja

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, flott , takk for infoen! :grin:

Hm.. da hadde det beste vært å fått til alt sammen med ikea systemet. Må vel bare vente til jeg har lerretet å se hvordan motorstyringa virker, om ingen andre vet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •