siddis

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: siddis

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Solo

Hei godt folk...

Jeg trenger litt hjelp/info vedr. størrelse og type lerret jeg skal bruke til mitt hjemmekino anlegg. Jeg har alltid sagt at jeg venter heller litt for å få det som jeg virkelig ønsker meg, så får heller kvalitet koste det det koster... Jeg har et rom som avstanden er 4.2m og antar at avstanden mellom lerret og projektor er ca. 3.6m(lerretet kommer ca. 20 cm ut fra veggen pga. vegghengt tv bak lerret.

Spørsmålet er hvor stort lerret 16:9 trenger jeg her 180cm eller kan jeg ha et på 200cm? En må jo huske på at det er et sort felt på siden som er ca.5-10cm på hver side. jeg ønsker et motorisert lerret.

Jeg vet ikke enda hvilke projektor jeg ønsker meg men BenQ PE 7700 tror jeg er tålig bra. Hva mener dere? Har dere andre anbefalinger når det gjelder projektor.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor stort lerret du vil ha er jo avhengi av hvor nærme du vil sitte. Jeg er en av de som liker å sitte nærme med ca 1.3x bildebredde ,mens andre blir svimmel av dette og vil sitte 1.8x bildebredde. Dette er en utrolig forskjell som du nesten må oppleve (selvom det er liten forskjell på 1.3 og 1.8) Selv hadde jeg klint til med et 230cm lerret og sittet omtrent 3-3.5meter fra lerretet hvis dette har vært mulig.

Iflg kalkulatoren under så kan du får 270cm lerret med 3.6meter. Ville nok ikke valgt et 265 lerret siden dette ofte blir for stort (med mindre du kommer over 3.5meter unna det.)

For hvor stort bilde du kan få: http://www.projectorcentral.com/BenQ...ulator-pro.htm (Er ikke alltid den stemmer ,men den gir en meget god indikasjon)

Les Tråden om benq projektoren.. Den er lang og går for å være meget god. Kanskje det beste kjøpet du kan kjøre om dagen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •