Da-Lite HCCV (grå) vs High Power (sølv)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Etter å ha sittet og sett på et slitent laken i noen måneder er det på tide å gå til innkjøp av et skikkelig lerret. Jeg har vurdert å følge en DIY oppskrift og snekre/male noe selv, men jeg har verken verktøyene, plassen eller tiden til å knote med det. Etter å ha gjort masse research på diverse forumer har jeg derfor avgrenset meg til følgende to alternativer:

1) Da-Lite High Contrast Cinema Vision (HCCV) (gain: 1.1, vinkel: 45 grader)
    2) Da-Lite High Power (HP) (gain: 2.8, vinkel: 25 grader)

Jeg har også vurdert mange andre materialer (hvit, grå, high gain) og produsenter (Draper, Stewart, EuroScreen, Projecta) men finner ingen produkter som kan konkurrere med Da-Lite i ytelse og pris.

Jeg har funnet to forhandlere av Da-Lite produkter i Norge: Nortelco Systemteknikk og Multimedia AV. Begge disse skal imidlertid ha betydelig mer for å importere disse lerretene enn det vil koste meg å importere dem selv (inkludert frakt, moms og eventuelle utgifter til retur). De benytter også fraktmetoder som tar mange ganger lenger tid enn FedEx Priority fra utlandet (ved egen import). Jeg ser derfor ingen fordeler med å benytte meg av en norsk forhandler i dette tilfellet så jeg kommer til å importere selv.

Jeg har en Panasonic PT-AE300 projektor, men vurderingen av disse materialene er forsåvidt like relevant for andre LCD projektorer (og muligens DLP). Jeg kjører projektoren i lav modus, dvs med ca 400 ANSI lumens. Kontrasten er oppgitt til 800:1 (full av/på, ikke ANSI "sjakkbrett") men jeg vet ikke om det også gjelder lav modus. Jeg har tenkt å bruke den med et 92" 16:9 lerret, dvs et område på 25.15 kvadratfot. Regnet om til lumens per kvadratfot blir dette ca 17.5 foot-lamberts (fl) med en gain på 1.1 (HCCV), hvor 16 fl er anbefalt som optimalt for kinoer som kjører 24 fps materiale. En fl verdi høyere enn 25 på kino gjør visstnok at øyet oppfatter bevegelse i 24 bilder i sekundet som altfor ujevn og "hakkete". For hjemmekino har jeg derimot lest flere steder at 50 fl er en grei verdi hvis man vil ha med seg alle detaljer og nyanser i bildet. Med en gain på 2.8 (High Power) vil jeg oppnå 45 fl som er ganske nære. Hva jeg vil trives best med aner jeg ikke, men det viktigste for meg er definitivt å gjøre noe med svartnivået på LCD projektoren min.

HCCV er et grått lerret på samme måte som GreyLine som nevnes mange steder her på forumet, og skal gi et kraftig forbedret svartnivå på bildet. Til forskjell fra andre grå lerreter har imidlertid HCCV en refleksiv overflate som øker gain'en til 1.1 (kontra 0.8 på GreyLine). Det vil i teorien si at man ikke mister noe lysstyrke på å bruke dette grå lerretet kontra et hvitt lerret, som er viktig for meg da jeg allerede har lav lysstyrke. Hvitt skal i teorien derfor også se like hvitt ut selv om svart blir mørkere. Man får dermed fordelene både fra et grått og et hvitt lerret kombinert. Ulempen med denne teknikken er visstnok at lysbalansen kan bli noe ujevn i uheldig oppbygde scener og at man risikerer en sjelden og mild form for hot-spotting (kraftig refleksjon på et lite område). Materialet har også lett for å få synlige rynker så det anbefales sterkt å rammespenne det. Et 92" 16:9 Perm-Wall HCCV lerret vil koste i underkant av 6000 kr inkludert frakt og moms fra USA.

HP er et high-gain lerret som øker lysstyrken 2.8 ganger. "Øker" er egentlig feil ord da lerretet ikke genererer lys, men heller bruker masse små glasskuler i materialet til å reflektere lyset tilbake på en slik måte at mer lys konsentreres på et mindre område. Gain'en øker dermed samtidig som tittevinkelen minskes, men i mitt tilfelle kommer alle likevel til å sitte innenfor 18 grader fra senter av lerretet til begge sider (anbefalt maks er 25 grader). Materialet er også retro-refleksivt, som vil si at lyset reflekteres tilbake der det kom fra (tilbake til projektoren) kontra vanlige lerreter der innfallsvinkelen er lik utfallsvinkelen (vekk fra projektoren). I praksis betyr dette at man må sitte nære projektoren (i høyde) for å få noe utbytte av et retro-refleksivt lerret. Derfor må projektoren enten monteres like under eller like over hodet der man skal sitte (som ikke er praktisk for alle). Den store fordelen med HP er at livligheten i fargene skal øke i takt med gain'en, slik at bildet rett og slett blir kraftigere og bedre (mer lik en TV). Oppfattet kontrast skal visstnok også øke fordi det kraftigere hvitnivået gjør at svartnivået oppfattes mørkere i forhold. Pga mindre tittevinkel reduseres også mengden uønsket lys som reflekteres tilbake på lerret fra flater i nærheten, som gir HP nok en fordel i kontrast.

For de som har fulgt "White, Grey, or Silver" tråden her på forumet (som viser til en ekstensiv test på avsforum.com) så kan high gain (slik som sølv og HP) gi et betydelig mer fargerikt og livlig bilde. Sølv er den ubestridte vinner i den testen, og HP minner veldig om sølv (de sammenliknes direkte i testen) til en betydelig lavere pris. Veldig mange i USA kjøper derfor HP om dagen hvis man skal tro avsforum.

En annen fordel med HP kontra HCCV er at rynker ikke synes så godt på lerretet (fordi lyset reflekteres tilbake og ikke skaper skygger i samme grad) slik at man kan slippe unna med å kjøpe billigste ned-trekk modell. Et 92" 16:9 Model-B HP lerret vil derfor koste i underkant av 4000 kr inkludert frakt og moms fra USA, altså ca 2000 kr mindre enn et rammespent HCCV lerret. HCCV materialet i seg selv er faktisk en god del billigere enn HP, men fordi det bør rammespennes blir totalutgiften betydelig dyrere (med mindre man lager ramme selv og skjærer til og fester lerretet i den). Ikke vet jeg hvorfor en enkel ramme koster så voldsomt mye mer enn en rullemekanisme selv om det går med endel mer metall til rammen.

Da jeg ikke har sett disse materialene selv (bare bilde-sammenlikninger som egentlig sier veldig lite) er jeg veldig usikker på hvilken av dem jeg kommer til å trives best med. HP ("sølv") virker lovende med tanke på generelt økt bildekvalitet og detaljnivå og bra kontrast i scener som ikke er altfor mørke, men vil potensielt vise alle svakheter ved projektoren og kildematerialet (bildet) og antakelig gjøre veldig mørke scener blasse (pga økt lysstyrke og mangel på hvitt for å skape kontrast mot det svarte). HCCV ("grå") på sin side gir garantert bedre svartnivå i alle scener og skjuler svakheter ved projektoren og kildematerialet bedre (på bekostning av detaljer såklart), men vil ikke klare å gjengi de samme livlige fargene som HP. Derimot blir bildet muligens mykere og mer behagelig. Usle 17.5 foot-lamberts er imidlertid ikke mye å skryte av, spesielt ikke i mørke scener som fort kan bli voldsomt svake.

Det eneste jeg vet med sikkerhet er at alle som har sett et HCCV eller HP lerret i full størrelse og i egen person, med en dertil kalibrert projektor vel og merke, har fått seg en overraskelse i forhold til hva de forventet på forhånd. Om overraskelsen var positiv eller negativ er opp til den enkeltes preferanse. =)

Jeg skal få tilsendt prøver av begge lerretene fra Da-Lite, men hvis noen har et av dem (eller noe som likner) og bor i nærheten av Oslo (og ikke misliker besøk) så kommer jeg gjerne en tur og hilser på. :)

Noen som har noen tips, erfaringer eller mer utfyllende informasjon? ;)

- Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et GreyLine jeg bruker til en Action stilt på laveste lysstyrke (600ANSI Lumen hvis jeg ikke husker feil). Dette er mer enn nok for meg. Blir blendet av bildet dersom det er mørke scener og noen snur en lommelykt mot kameraet. Bildet er lysere enn på kino.

Det er kanskje en smakssak, men 45 til 50 fl høres mye ut. Tror ikke det er så mye på kino...

Grått vil nok forbedre sortnivået ditt, så jeg hadde nok gått for det gråe... enten det er GreyLine eller Da-Lite sitt...

Men det beste er alltid å prøve og se selv!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra innlegg, Kimsnarf!

Hvor store er prøvene du har bestilt?

Jeg er også meget interessert i å se disse lerret-typene i "real life".
    Så hvis ikke DU missliker besøk...

Men du skrev:
    Gain'en øker dermed samtidig som tittevinkelen minskes, men i mitt tilfelle kommer alle likevel til å sitte innenfor 18 grader fra senter av lerretet til begge sider (anbefalt maks er 25 grader). Materialet er også retro-refleksivt, som vil si at lyset reflekteres tilbake der det kom fra (tilbake til projektoren) kontra vanlige lerreter der innfallsvinkelen er lik utfallsvinkelen.
    Jeg trodde de 25 gradene var begrensningen i høydeledd i forbindelse med det retro-reflektive materialet og ikke en begrensning sideveis. Men jeg har tatt feil før...

Jeg har tidligere referert til innlegg på www.prisjakt.nu der de har vært veldig fornøyd med HD lerretet. Om jeg husker rett så var en takmontasje av projen svært vellykket fordi den høye gainen ble en aning dempet da man kom i utkant av "sweet spot". På sett og vis motarbeider man jo da poenget med "high Power". Men jeg tror det ble estimert at effektiv gain var omtrent 1.5.

Uansett hadde det vært fryktelig interessant å sett disse materialene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke gå høyere i gain enn 1.0. Da blir du blendet. Greyline er vel 0.8 og det er ideelt til LCD med 500-800 ansi lumen etter min mening. Jeg har en AE100 som jeg kjører i low-mode (ca. 500 ansi lumen?) mot et grått lerret og jeg har brukt et FLD filter i tillegg for å få dempet lyset. Da blir bildet ideelt og sortnivået kraftig forbedret. Alt dette krever selvfølgelig at rommet er helt mørkt, men det er uansett en betingelse i en hjemmekino. (For å se på f.eks. sport i et delvis opplyst rom ville et lerret med høyt gain kunne hjelpe mye.)

Gain høyere enn 1.0 er vel egentlig bare beregnet på lyssvake CRT'er.

John Roger

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en korrigering.. High Power er ikke Sølv....

De fleste LCD projektorene vil ha godt av et grått lerret

Her står info hvordan få tilsendt dukprøver fra Da-lite..( Side2)
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=1622&start=15

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input folkens! Interessant å høre hva andre mener.

Rinn: Mine 400 ANSI lumens er ihvertfall i svakeste laget for min del. Bildet blir garantert kraftigere med et lerret kontra mitt hvite laken, men slik det er nå så er det bare i de lyseste scenene jeg syns bildet er sterkt nok. I mørke scener drukner det meste av bildet i mørkegrått. Pga svartnivået heller jeg mest mot et grått lerret selv, men jeg er veldig spent på HP. Hvis HP hjelper på svartnivået i tillegg til de andre fordelene det har, samt at det også er en god del billigere, så er det et fristende alternativ. De som kjører HP sier ihvertfall at øyet fint tilpasser seg den jevnt høyere lysstyrken slik at det ikke er ubehagelig å se på. Det blir spennende når jeg får dukprøvene!

OleM: Jeg vet ikke akkurat hvor store prøvene er, men det blir jo bare noen relativt små biter slik at jeg kan få en anelse for hvordan materialet virker. Hvis du er interessert i prøver kan du følge Ak sitt tips over. Det var det jeg gjorde. I følge Da-Lite gjelder utregningene for vinkel slik jeg spesifiserte, da man skal unngå at folk sitter for langt til siden for lerretet, ikke at projektoren monteres feil. Men det er godt mulig at den samme vinkelen gjelder i vertikal retning også. Det ville isåfall vært en kjekk måte å finne ut hvor høyt/lavt man bør sette projektoren.

jorojo: AE300 har blitt målt til ca 400 reelle ANSI lumens i lav modus etter kalibrering, så da har vel AE100 neppe noe høyere. Syns du virkelig bildet er sterkt nok i mørke scener med både et grått lerret og et filter? Kanskje det bare er lakenet mitt som sluker lys. High gain ble vel opprinnelig funnet opp for CRT ja, men jeg vet at det er stadig flere med LCD som har tatt slike lerreter i bruk. Da jeg beskrev situasjonen min for Da-Lite svarte de at begge lerretene ville være gode valg for mitt oppsett. Logisk sett skulle man tro at high gain blir for sterkt, men de som faktisk kjører det (med projektorer godt opp i 1000 ANSI lumens) rapporterer noe annet.

Ak: Det stemmer at HP ikke er sølv, men det gjør stort sett samme nytten som sølv (med riktig oppsett såklart). Siden populære diskusjoner om dagen går på hvitt vs grått vs sølv faller HP i sølv-kategorien. Takker forresten for tipset angående dukprøver! Det var det jeg benyttet meg av.

Jeg skal selvsagt gi full statusrapport når/hvis jeg kjøper et av disse lerretene. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Statusrapport

Det er nå en stund siden jeg mottok lerret-prøvene fra Da-Lite (17x17 cm), og jeg har testet dem med diverse kildemateriale. Derfor er det nå på tide med en oppdatering her. Foreløpig har jeg bare sammenliknet prøvene direkte med det hvite lakenet mitt og har ikke prøvd å kalibrere projektoren nøye etter hver prøve. Planen er omsider å gjøre en mer grundig test, men det er ikke noe jeg prioriterer særlig høyt for tiden. Jeg syns nemlig jeg har fått et godt nok inntrykk utfra de sammenlikningene jeg har gjort allerede, med mindre jeg får tilgang til materialene i full størrelse. Testene ble forøvrig foretatt sammen med to venner, og vi kom alle tre til de samme konklusjonene.

High Power (HP) er rene refleksen. Hvis man ser på materialet uten å projisere noe på det så lyser det da også opp på samme måte som slike hvite refleksbånd man kan feste rundt armen. Sammenliknet med HCCV og lakenet mitt blir HP en superlys firkant mitt i bildet. I lyse scener er fargene veldig klare og livlige, nesten unaturlig sådan sammenliknet med lakenet. Uheldigvis ser jeg også alle begrensningene ved projektoren min og kildematerialet. Digitale artifakter og pixler blir altfor tydelige og distraherende. DVD minner mer om DivX på HP, og DivX ser ut som om en koloni med fargerike biller har invadert bildet og kravler rundt omkring.

I mørkere scener er HP helt håpløst og blir blast og utvasket. Det som skal være svart blir lysegrått, og bildet minner om en TV med altfor høy brightness setting. Scener fra verdensrommet og nattemørket har aldri sett så grusomme ut. =) Synd jeg ser mye materiale med slike scener. HP overflaten er også betydelig mer sensitiv for tittevinkel enn det jeg trodde. Selv om man sitter godt innenfor de oppgitte 25 gradene fra senteret av lerretet så forandrer lysstyrken seg kraftig bare man flytter hodet litt opp eller til siden. Helt på kanten av sofaen ser HP identisk ut med lakenet mitt.

Kort sagt egner HP seg dårlig til min situasjon. Hvis jeg hadde hatt en veldig god og dyr LCD/DLP projektor med høy oppløsning og rå kontrast ville antakeligvis HP vært som å ha en stor TV på rommet. Bildet fra min AE300 blir derimot verre i de fleste tilfeller enn på lakenet. Kombinert med en ustabil tittevinkel er ikke dette et lerret for meg.

High Contrast Cinema Vision (HCCV) var en enda større overraskelse. Jeg hadde ventet meg et "dypere" bilde med bedre svartnivå og samtidig klarere og livligere farger. Riktignok får mørkere scener bedre svart, men samtidig blir fargene også svakere og mer livløse. I lysere scener ser bildet direkte misfarget ut sammenliknet med det hvite lakenet, og det som skal være lysende og levende blir dempet og dødt. I tillegg blir alt som skal være hvitt i stedet grått. På lysere områder får også den refleksive overflaten problemer og skinner med en unaturlig glans, samtidig som teksturen i materialet blir altfor tydelig. Den beste sammenlikningen jeg kan komme på er overflaten på slike 3D bilder som består av masse små punkter, og hvor bildet forandrer seg når man vender på det. HCCV blir tilsvarende glinsende med en finkornet tekstur på lyse områder.

Et annet stort problem med HCCV er scanlines. På lakenet ser jeg sjelden scanlines på den avstanden jeg sitter, og da bare som svake horisontale linjer i lyse scener med rask vertikal bevegelse. På HCCV derimot er linjene synlige nesten hele tiden og betydelig mørkere og mer fremtredende enn før. Det blir nesten som å ha et bilde der annenhver linje er svart.

Kort sagt gjør HCCV mer negativt for bildet mitt enn positivt, og i motsetning til HP vet jeg ikke om det hadde hjulpet med en bedre projektor her. Scanlines kunne nok blitt eliminert, men bildet ville fremdeles vært misfarget og glinsende. Med et "vanlig" grått lerret slipper man glansen, så jeg vil faktisk anta at det er et bedre alternativ, men jeg vet ikke om fargene ville blitt noe bedre der. Jeg er ihvertfall ikke villig til å ofre så mye for få et bedre svartnivå, så jeg holder meg unna HCCV også.

Begge lerret-prøvene er altså skuffende i kombinasjon med min projektor. Det er mulig lerretene ville vært bedre i full størrelse, men det er ikke noe jeg er villig til å satse store penger på. Etter min erfaring er ihvertfall ingen av dem verdt i nærheten av den prisen de koster. En tidel av prisen ville vært mer fornuftig gitt alle svakhetene. Siden det slitne lakenet mitt faktisk endte opp med å gjøre den beste jobben likevel kommer jeg heller til å "oppgradere" til et bedre laken eller en rullegardin eller noe slikt. =) Kanskje tvinge meg selv til å male litt. Jeg gir selvsagt full tilbakemelding hvis jeg oppdager noe spennende.

Historien er imidlertid ikke helt slutt for denne gang. For noen dager siden tok jeg nemlig en tur innom Japan Photo på Majorstua og kjøpte to kamerafiltere som har fått mye skryt i samsvar med projektorer. Fyren bak disken hadde aldri hørt om det formålet jeg skulle bruke dem til, men trodde nok de ville gi den effekten jeg ønsket å oppnå. Filtrene var av merket Hakuba med omkrets 52mm (passer perfekt inni linsa på AE300) og heter FL-Day (160 kr) og Circular Polarization (220 kr). Jeg tror forøvrig ikke det er så farlig hvilken produsent filtrene kommer fra da alle filtre med samme navn skal gjøre det samme.

Polariseringsfilteret var litt i mørkeste laget og endret heller ikke lysstyrke når jeg roterte på den ytterste skiven, som jeg trodde var noe av poenget med dette filteret. Svartnivået var derimot kraftig forbedret, merkbart bedre enn HCCV og uten å misfarge bildet eller innføre andre problemer! Lyse scener ble altfor dempet etter min smak dog. Jeg har tross alt bare 400 ANSI lumens å ta av.

Deretter testet jeg FL-Day filteret og fikk en meget hyggelig overraskelse. FL-Day gjør også bildet endel mørkere, men ikke så mye som polariseringsfilteret. Det egentlige formålet med denne linsen er imidlertid å korrigere grønnstikket man får ved å prøve å fotografere innendørs under kunstig belysning. Tilfeldigvis har også mange LCD projektorer for mye grønt i bildet og filteret motvirker dermed denne effekten ved å tilføre mer rødt. Når jeg satte på filteret ble bildet straks varmere og mer naturlig! Jeg ante ikke at jeg hadde hatt så mye grønt i bildet før. Når jeg ser på bildet uten filteret nå ser det likblekt og sykelig grønnaktig ut til sammenlikning, selv om jeg syntes det var helt greit før. For en forandring!

Svartnivået er også kraftig forbedret uten å gå på bekostning av lysere scener, som fremdeles ser like livlige og fargerike ut. Mørke scener ser betydelig bedre ut, og det som er av lys i de mørke scenene lyser tilsynelatende sterkere enn før på grunn av mørkere svartnivå. Bildet blir mer behagelig, mer tredimensjonalt, og får mer dybde. Enda mer overraskende er det at filteret også reduserer scanlines og gjør pixler og artifakter vanskeligere å se! Uten å miste detaljer! Jeg tror denne effekten er et direkte resultat av den ekstremt fine teksturen på filteret som lyset går gjennom.

Alt i alt ga FL-Day filteret et betydelig forbedret bilde til den latterlig lave sum av 160 kr! Faktisk gjorde filteret mesteparten av det jeg hadde drømt om at HCCV eller HP skulle gjøre, men til en utrolig mye lavere pris. =) Jeg er voldsomt fornøyd med den forbedringen dette lille vidunderet har gjort, og anbefaler alle i tilsvarende situasjon å ta en titt på det. Har du en AE300 burde du ikke være i tvil. Skulle du ikke bli fornøyd er det uansett bare å bytte det tilbake i penger (spør om det på forhånd). Det var som natt og dag for min del ihvertfall! Jeg skal fremdeles finne et bedre lerret av noe slag, men kan nøye meg med noe betydelig enklere og billigere nå. :lol:

(Oppdatering: Etter nærmere eksperimenter med polariseringsfilteret kan det virke som det bare har justerbar effekt i naturlig dagslys, ikke under kunstig belysning. Det har ihvertfall ingen effekt på projektorbildet, selv om en justering påvirker lyset når jeg ser gjennom filteret ut av vinduet i dagslys. :roll: )

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    visste du ville bli fornøyd med filteret :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Info om leverandør flyttet til pris -og produktforum.

Newcomer V2003 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har fått nå opp nye lerretet mitt (2.1m X 1.19m) med HCCV fra Da-Lite. Hadde en DIY plate med Lady Silkemat S2000 (grått).

Forskjellen mellom HCCV & DIY er selvsagt *stor*. HCCV og DIY (S2000) var nesten lik i farge. Hvitnivå & sortnivå på HCCV(gain på 1.1) er mye bedre enn DIY'en og mer detaljer i mørke scener. En ting som jeg syns morsomt er at på HCCV dukker det frem farger som var svært lite synlig i DIY'en. Jeg hadde dårlig tid og kunne ikke sammenligne HCCV mot Greyline'n. Men jeg kan si om de 2, uten å ha dem foran, er at det ER bedre sortnivå på Greyline'n. Greyline er tydelig gråttere enn HCCV.

En ting til som er morsomt er at du kan se på lerretet (+detaljer) med ganske mye lys i rommet :-) dette liker jeg svært godt .. det kunne ikke jeg oppleve med DIYene mine, rommet var total mørkt, men mørke scener så *flat* ut!

Om jeg er fornøyd med den ? JA!

Ha en fin dag!

Newcomer V2003 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0