Lerret til nesten helt mørkt rom med en PT-AE700.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til nesten helt mørkt rom med en PT-AE700.

Hei.

Jeg har da bestemt meg for å kjøpe en Panasonic PT-AE700 projektor.
    Den skal brukes til spill og slikt fra PC og film. Og kanskje Xbox360 i fremtiden.

Rommet mitt har to vinduer med rullegardiner så det blir ganske mørkt på rommet når det er sol ute. Og så blir det vegger på begge sidene av lerretet.
    Sitteavstanden blir vel over 3m men det er god plass til å sitte opptil 4.5m unna.

Her er et bilde av veggen bilde skal vises på. De tingene som står der nå skal bort, sengen også tror jeg.

Og her er en skisse jeg lagde kjappt i paint for å vise hvordan rommet mitt er. :P

Så hvordan type/hvilket lerret passer best her? Det bør helst ikke være så alt for dyrt.

Takker for svar.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Panasonic PT-AE700 vil i hvertfall jeg anbefale deg et grått lerret, eksempelvis Adeo Greyvision rammelerret. Greit nok at rommet ditt kan mørklegges helt, men veggene er ganske lyse, så det hjelper nok med et slikt lerret som ikke reflekterer lyset så mye som enkelte andre......

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, men hvor stort lerret vil være passelig da? Frister litt med rundt 230cm men de er da så dyre! Finnes det noen gode som er litt rimilegere?

Har heller ikke bestemt meg om det blir rammelerret eller nedtrekk. Har lest at det blir bølger på ,edtrekk lerret etterhvert. Men da kan jeg bare la lerrete henge nede hele tide, men siden jeg kan det er det vel best med et rammelerret?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goo system maling og plate gir deg stort lerret til rimelig pris. Søk på goo her på forumet så vil du finne mange tråder om dette.
    Importerer du maling og gjør jobben selv kan du få 100 tommer til rundt 1500 kr alt inkl

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Goo system maling og plate gir deg stort lerret til rimelig pris. Søk på goo her på forumet så vil du finne mange tråder om dette.
    Importerer du maling og gjør jobben selv kan du få 100 tommer til rundt 1500 kr alt inkl
    Dette gir et kjempegodt resultat. Jeg bruker Goo Systems Digital Grey til Panasonic AE700. Betalte omkring 2200,- for maling, huntonitt, filt og materialer til rammen. Kjempelerret til prisen.

Jeg har skrevet flere tråder om dette som du vil finne med et søk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for tipset. Får se litt på de trådene om det.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du å få overflaten fin, er jeg enig med resten i at man ikke finner noe bedre til under 10k.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •