Lerret og framviser eller plasma-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret og framviser eller plasma-TV

Ønsker meg ny tittefirkant og vet ikke hva jeg skal velge mellom lerret og framviser eller plasma.

Plasma vil bli dyrest om jeg skal ha ligge mange tommer som jeg kan få med lerret.

Har tenkt meg rundt 40-48 tommer når det gjelder plasma og det behøver ikke være av de lette og flate. Finner plasma-TV til 14-18000, men ulempen er at oppløsningen blir dårlig når jeg skal se på TV. Dette forandres når HDTV kommer, men da må jeg investere i et HDTV og det ønsker jeg ikke. Da er det bedre å holde seg til lerret.

Grunnen til at jeg i grunnen ikke ønsker å gå for lerret er fordi jeg har et lite rom( under 3m bredt) og har ingen andre steder å sette TV'en enn i bredden.
    Skal jeg ha lerret og framviser blir jeg sittende for nært lerret grunnen størrelsen. Vil antakelig også slite litt da framviseren vil være veldig nærme lerrete.

Kommer neppe til å ha anlegget inne på dette rommet i all tid, så i lengden vil vel framviser og lerret være best, eller hva?

Plasma-TV vil være mitt enkleste valg, da skjermen vil bli mindre og jeg slipper å sitte så nært bildet. En annen ting er at jeg ikke vil få et stort bilde.

Hva sier dere?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, hvis du har tenkt å se på vanlige tv sendinger så kan du ihvertfall utelukke projektor med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke riktig. Projektor viser vanlige TV-bilder like bra som alt annet. Det som er problemet er hvis rommet er veldig lyst når man skal se TV, for da vil naturligvis det mørkeste sorte på lerretet være like mørkt som lerretet uten projektoren påskrudd. Dette kan være et problem for noen. Ofte løses det ved høy lysstyrke tror jeg.

Ett annet problem er lampetid. Du drar fort på maaaange timer om man ser på TV noen timer om dagen, og da blir det hyppig lampebytte.

Plasmaskjermer er etter min mening ubrukelige. Jeg har til gode å se en som viser gode kontraster i snø, og som ikke har fargevridning som gjør snøen rosa eller grønn. I tillegg "lever" bildet hele tiden, som en stor maurtue. LCD har for dårlig sortnivå fremdeles. Ta en titt på bakprojeksjons-TVer og store CRT skjermer.

-Ko_deZ-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Altså, hvis du har tenkt å se på vanlige tv sendinger så kan du ihvertfall utelukke projektor med en gang.
    Nei, har ikke tenkt å se vanlige tv-sendinger. Blir mest filmer, men klart jeg vil se på tv også.

Blir hyppig pæreskift hvis jeg skal se tv med framviser, men kan dessverre ikke se tv på tv'en. Har ikke plass til både lerret og tv, det fordi lerrete vil komme altfor nærme sitteposisjon når den er nedrullet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil du anbefale hvis jeg vil ha større tv og widescreen hvis du mener plasma er ubrukelig og jeg primært ser film.
    Ser også på vanlig tv-sendinger, men hovedgrunnen til at jeg vil ha nytt bilde er fordi jeg ønsker dette til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt på muligheten for evt. å bruke et annet rom i huset til kino/tv-titting? Et rom som gir deg lenger avstand til lerretet. Hvis du har den muligheten??

Tango

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss jeg skulle velge og det primert er snakk om filog litt tv.Hville jeg helt klart valgt Pjog ikke plasma.Stort bilde er gøy og som du sier du karnsje bytter rom senere.Skal du se på tv nyheter og såpe ken du jo bruke en gammel 28" det gjør jeg, og er kjempe fornøyd.
    Lykke til
    V Hilsen Aslak

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke helt problemet ditt.. Det er nok med 3meter ifra projektor til lerret. Da kan du få opptil 2meter bildebredde og det er nok for 100" 4:3 og 90 16:9.

Sitter du da ca 3meter fra så vil du sitte rundt 1.5ganger bildebredden fra og det er THX kravet. Jeg synes det blir akkurat passe stort =)

Et nedtrekkbart lerret som sitter over TVskjermen vil være veldig fint sidn det er fint med et lerret som sitter ganske høyt på veggen for å øke kinofølelsen. Da kan man se litt TV på den gamle TV`en og filmer og viktig TV på projektoren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •