Malelerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Malelerret

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Malelerret

Hei!
    Har noen prøvd malerlerret( preparert bomullsduk) til prosjektor evt som alternativ til Ikea tuppelur, ser Clas Ohlson har dette i 160cm bredde og 5m lengde, til 470kr, planlegger og lage lerret men sliter litt med matrialvalget da jeg ønsker 235x132 og normal platebredde er 120cm(MDF) og maksbredde på ikea duk er 200x200cm.
    :?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har liggende noe av lerretet til Clas fra dengang de kunstneriske ambisjonene var større enn evnen.

Det er nokså mye struktur i det lerretet til at jeg ville vurdert det. Adskillig mindre struktur i IKEA tuppelur.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med litt sparkel og pussepapir tilgjengelig skulle det ikke by på for store problemer med litt skjøting. Da må du riktignok lage ramme bak, men dette er jo uansett gustig da lerretet blir stivere og du kan kjøpe tynnere (les:billigere) plate.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjøt

Hei!
    Det er ikke noe stort problem og sparkle opp en skjøt, evnt kan jeg ta overfresen og lage en slisse for og få bedre sparkelskjøt, men jeg er redd denne lett kan sprekke, i såfall må jeg senke ned noen skruer slik at jeg får skrudd plateskjøtene i lekten på baksiden. Normale plateskjøter blir jo stripset med glasfibertape el lign for at ikke det skal sprekke. Det finnes imidletid mdf i 180cm x 305cm men det er ikke så lett og skaffe, men jeg jobber med saken.

Sverre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en 5mm huntonitt plate på 120x260cm. Denne har en glatt fin overflate, og du kan da også prøve deg på et buet lerret...som på kino :lol:

Du kan jo da få maksimalt ut av de mest brukte forhold som 16:9 og 2.35 som ca 99% av alle DVD filmer er på i dag.

Anbefaler å benytte screengoo maling (som også kan kjøpes via avshop.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 mm MDF i størrelse 180cm x 305cm selges f.eks hos Monter ganske rimelig. De hadde ihverfall i Kristiansand da jeg spurte for noen uker siden. Greit å slippe skjøt... Platen er ikke spesielt tung pga tykkelsen og overflaten er helt jevn. Jeg (og flere med meg) er fornøyd med MDF. Vil også sterkt anbefale Screen Goo.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plate

Hei
    Har nå funnet en plate som jeg skal teste, det er en plast matriell som heter Forex, platen er 5mm tykk og ca 300cm ganger 180cm, jeg skal betale ca 700kr. Denne har en matt hvit overfate som ligner veldig på et lerret. mulig jeg slipper og male, blir det ikke bra så lakker jeg med matt lys grå, tror også det blir greit og få lakken til å sitte, da overfalten er svakt ruglete som på et lerret. Går det helt på tryne så kjøper jeg MDF.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •