Hvilken type lerret skal jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken type lerret skal jeg kjøpe?

Hei!
    Jeg får snart en benq6110 prosjektor, og har tenkt å starte med en rullegardin fra ikea som lerret. Får heller oppgradere senere. Hvilken farge anbefaler dere meg? Noen har sagt at beige gir finere bilde enn hvit, stemmer virkelig det?

Takker for alle svar

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da Ikea ikke lengre har grått bør du gå til eks KID og spørre om de har lystette grå rullegardiner. Grått er best og husk å vise film i eco eller aller helst video-modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sjekket med KID, og ingen butikker i hele landet har det. Blir det skikkelig fatalt med en hvit rullegardin da?
    Eco og video modus, er det en visningsform som forlenger levetiden til pærene? Blir ikke bildet mye dårligere da?
    Avstanden mellom prosjektor og lerret er ca 4 m. litt i underkant. Veit du kanskje hvor bred rullegardin/lerrete bør være? Jeg tenkte på 160 cm bredt.

Tusen takk for hjelpen!!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor ikke legge en 13-1500 kroner i et basic lerret fremfor en rullgardin som er skrukkete og på ingen måte din nye projektor verdig...?

Jeg sier ikke at rullgardin ikke funker midlertidig, men hvis du ikke har noe annet bruksområde for rullgardinen til senere mener jeg det er 2-300 rett ut av vinduet, for det tar nok ikke mange ukene før du vil oppgradere... 8)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eco gir deg ca 1200 AL i lystyrke og forlenget levetid på pæra.
    Video gir deg ca 730 AL og ikke forlengelse av levetiden. Avhengig av din lyskontroll i rommet så er 730 AL mere enn nok i et mørkt rom. Husk at problemet med DLP/LCD er at de er dårlige til å vise sort. Derfor må rommet være mørkt og lystyrken lav, mens kontrasten bør være høy.

6110 er i utgangspunktet en presentasjons projektor og har derfor høy lystyrke noe som er negativt ved filmvisning. (les. sort blir grått).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •