Opphenging av Adeo Greyvision alu-ramme 16:9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opphenging av Adeo Greyvision alu-ramme 16:9

Planen er å henge opp eit adeo rammelerret etter 2 kjettinger ned i fra taket. Vil feste dei i toppen av ramma. Dette fordi at der ikkje er noen egna plass og skrue det på veggen hos meg. Vil dette gi noen problemer?

Produsent rep.
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det gir ingen problemer, men hver nøye med at du monterer det helt vannrett, og 90 grader vinkel mot projektoren i senter av linsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ramma er sterk nok til å holde de oppe bare med 2 kroker festet i den. Eller er der tillaga noe feste system på den? Prosjektoren blir ein AE 700 so der er ein go del justerings muligheter pga lense shift

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leffa
    Så ramma er sterk nok til å holde de oppe bare med 2 kroker festet i den. Eller er der tillaga noe feste system på den? Prosjektoren blir ein AE 700 so der er ein go del justerings muligheter pga lense shift
    Hvis det er det "vanlige" metallramme-lerret til Adeo (Greyvision) vi snakker om her, så kommer jo det med to slike fester i toppen av ramme. Om du fester det i kjettinger i taker, eller i et kroklignende oppheng fra vegg anser jeg som likt.

Derimot kan du vel være mer plaget med bevegelse i lerret når det henger fritt, enn når det "lener" seg mot en vegg.......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel de kommer til å lene seg mot veggen men rett bak lerret blir ei lita krå så det går ikkje å skrue det i veggen. Men der blir støtte akkurat i kantane. Så lenge der er kroker å henge det opp på så skal ej nok få det til. Håper bare det klaffer sånn noen lunde med stendere i taket.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av bøylene som følger med Adeo-ramma finner du her i denne tråden: LINK. To stk følger med og er helt uproblematiske å bruke til oppheng, hvis en kan leve med designet på dem (burde vært matt sorte).

En liten ulempe med kjetting (slik jeg ser det) er at et er ikke så lett å finjustere lengden og derved kan en risikere at lerretet ikke er i vater. Hvert ledd utgjør en fast lengde og det blir de "step" en kan justere høyde etter. Hva med å bruke stålwire i stedet for ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dere fikser eg med eit strøk lakk. wire var ikkje så dumt nei. Sjå om eg finner noe plastbelagt stålwire noen plass.

Newcomer Junior74 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    En liten ulempe med kjetting (slik jeg ser det) er at et er ikke så lett å finjustere lengden og derved kan en risikere at lerretet ikke er i vater. Hvert ledd utgjør en fast lengde og det blir de "step" en kan justere høyde etter. Hva med å bruke stålwire i stedet for ?
    Enig at du bør vurdere wire. Jeg har brukt wire som er festet i en "fisk" med krok i ene enden, da kan du justere ganske nøyaktig slik at det blir i vater... mine fester kan justeres opptil 11cm...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •