lav gain på lerret og lav ANSI lumen på prosjektor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lav gain på lerret og lav ANSI lumen på prosjektor.

Jeg har akkurat postet en thread(tråd/emne) på avsforum.com (screen), og tenkte det kunne være gøy med samme diskusjon her. Jeg gidder ikke å oversette innlegget mitt til Norsk, men det er ikke nødvendig for de som svarer på dette emnet her å bruke engelsk Bruk gjerne norsk!

---snipp fra innlegget på avsforum.com-----

Hi, I have been reading this forum for a while now, and although mentioned briefly in other threads, I would like a new thread dedicated to this topic "Low gain (grey?) screen and low ANSI lumen output projector.

Some grey screen manufactures post a note on minimum lumen output that the screen material need. I have seen a 0.8 gain screen that needs more than 700 Al. or more than 500 Al, and still I have read review’s of people beeng happy with the picture produced from a low Al Projector (eks: Panny 300 - 400Al in movie seting) on this type of screen. The screen type I am referring to in these reviews is the Euroscreen Grayline, but I want us to discuss low gain (grey?) screens in general

Any of you hard core screen and projector tuners out there with a theory on this topic. I we could discuss both theory around this and subjective opinions.

Here are some key questions to guide the discussion:
    #1 what effect does ambient light have on this combination
    #2 what effect has the throw length (projector distance to screen) on this combination
    #3 what is the minimum Ansi lumen for a given (say 0.8 gain) screen

Feel free to bring up any other key questions as we go along. I am really looking forward to this.

It would also be good with some links to other threads or web pages that have some reviews/facts on this topic.
    ---snipp slutt----------

Håper noen her har noen erfaringer som de ønsker å dele. Bakgrunnen til at jeg ønsker meg mere kunnskap om dette er at jeg vurderer å kjøpe Grayline lerretet fra Lygren til en Panasonic 300 (panny 300).

eR

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye aktivitet på dette emnet, men ejg fikk et svar på avsforum.com. Tenkte jeg skulle dele det med dere. Ganske informativt svar. Jeg oversetter det ikke til norsk da jeg regner med at de fleste som leser her kan engelsk.

---snipp avsforum------------
    The factors that the lumens/screen gain depend on are:

1. Ambient Light
    2. Screen Size ( ft^2, m^2 )

The brightness of the image is the lumens of the projector divided by the screen area times the screen gain. The more ambient light, the brighter the image needs to be. For normal TV viewing with ambient light the brightness is supposed to be 40-50 footlamberts which is way too bright for viewing in darkness. SMPTE says the brightness should be no more than 22 footlamberts for viewing in total darkness ( no ambient light ) with 16 footlamberts being optimal.

I have a lowgain screen 0.8 and a low output projector ( 400 lumens ) and my screen is 18 feet^2.

400 * 0.8 / 18 = 18 footlamberts.

My screen looks best in total darkness, but is ok with a little ambient light.

----snipp slutt----------

Håper dette var av int.

eR

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meget nyttig....Supert

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt akkurat og leste en annen tråd der denne linken HER til en test på AVSforum dukket opp (på grå vs. sølv vs. hvit dukfarge). Den virket veldig relevant for dette temaet.

mvh
    naist

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump.

Leter etter noen poster vedrørende dette temaet. Er det noen som har kommentarer til formelen ovenfor? Er dette fornuftig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •