Lerret til Panasonic Ae700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til Panasonic Ae700

Hei

Har lest mye i forumet og det er mye nyttig info her

Har lest posten om "lerret til mørkt rom", men håper på innspill på mitt opplegg. Heller akkurat nå mot et grått lerret etter mange anbefalinger i den tråden.

Hjemmekinoen blir nede i kjelleren. Får skjermet rommet fullstendig fra utvendig lys. Veggene er blå og taket er hvitt. Sitteavstand blir ca 5 meter, samme avstand som pj. Med denne avstanden regner jeg med et bilde på minst 2 meter horisontalt. Skal jeg gå for grått som veldig mange virker fornøyd med eller skal jeg gå for hvitt?

Hadde vært fint hvis noen kunne komme med 2-3 forslag i forskjellige prisklasser.... Maks 3-4k. Er det samme om det er ramme eller nedtrekkbart.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Virker som Adeo er det beste for meg, men dette blir kanskje litt for dyrt for en student. Greyline virker mer overkommelig. Burde jeg gå for http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=373 og lage ramme selv, eller burde jeg spare opp til et Adeo lerret?

Blir vel isåfall et "ikea greyline" i mellomtiden....

Mvh
    Christian

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    Hei igjen.

Virker som Adeo er det beste for meg, men dette blir kanskje litt for dyrt for en student. Greyline virker mer overkommelig. Burde jeg gå for http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=373 og lage ramme selv, eller burde jeg spare opp til et Adeo lerret?

Blir vel isåfall et "ikea greyline" i mellomtiden....

Mvh
    Christian
    Greyline har endel mer struktur enn adeo, så det spørs hvor plaget/nøye du er på det.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg synes du skulle lage rammen selv, hvis du ønsker å spare penger. Det ligger en del tips til å gjøre dette på forumet. Mulig det ligger under hjemmekinokonstuksjon. Rammespent lerret er stilig og du får mindre bølger i lerretet.
    Det at Greyline har mer struktur enn Adeo gjør at jeg valgte Adeo, men prisforskjellen er noe stiv. Før Adeo kom så var det en god del skryt av Greyline.
    Tror at man må ha bedre sortnivå en Panasonicen for å bli skikkelig fornøyd med sortnivået på hvitt lerret. Tenker også at hvitt tak kan gi noe refleksjoner selv om veggene er mørke. Jeg har tilgode å lese om noen som har Panasonic og hvitt lerret og sverger til dette.
    Jeg skal skrive hva jeg synes når "varene" er satt opp.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene.

Jeg er helt ny på området når det gjelder projektor.

Det eneste jeg vet er at jeg er plaget av regnbueffekten(så endel på toshiba mt200, for ikke å snakke om benq5120). Derfor falt valget på panasonicen. Det eneste etter min oppfatning som taler mot denne er dårlig sortnivå. Dette blir tydeligvis best på grått lerret. Jeg har ikke fått sett på forskjellen på et grått lerret med struktur og et uten. De som har det kan gjerne komme med sin anbefaling på dette området.

Er som sagt student og det gjør at Adeo´n blir litt dyr. Er denne verdt de ekstra kronene sett i forhold til greyline?

Mvh
    Christian

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    Takk for tilbakemeldingene.

Jeg er helt ny på området når det gjelder projektor.

Det eneste jeg vet er at jeg er plaget av regnbueffekten(så endel på toshiba mt200, for ikke å snakke om benq5120). Derfor falt valget på panasonicen. Det eneste etter min oppfatning som taler mot denne er dårlig sortnivå. Dette blir tydeligvis best på grått lerret. Jeg har ikke fått sett på forskjellen på et grått lerret med struktur og et uten. De som har det kan gjerne komme med sin anbefaling på dette området.

Er som sagt student og det gjør at Adeo´n blir litt dyr. Er denne verdt de ekstra kronene sett i forhold til greyline?

Mvh
    Christian
    Heisan!

Synes personlig at det er verdt pengene opp til et Adeo Greyvision-lerret. Men nå er jo mitt 185 cm, så det er jo det billigste. Dette gjelder spesielt dette med mindre struktur i lerrets-duken. Første demoen jeg fikk på AE700 var på et Greyline-lerret, og dette var ikke optimalt. Spesielt på panoreringer/lyse partier (scenen der Gandalf leder "flokken" over The Pass of Carradhras er fin å teste på) var det mye mer støy på Greyline-lerreter. Der er et Adeo Greyvision-lerret merkbart mye bedre......

Alle LCD-prosjektorer i denne prisklassen sliter med sortnivået. Det er jo prisen å betale for denne teknologien i denne prisklassen. Men det kan hjelpes med et grått lerret.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok et hjemmelaget lerret for min del. Står mellom lady maling og goo. Er usikker på om kvalitetsforbedringen rettferdiggjør prisen. Får vel fortsette den diskusjonen i andre tråder...

Chris

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grått lerret til Panasonic

Har selv PT AE 500 og det er den jeg har gjort mine erfaringer med, men noe burde være lett overførbart til 700.
    Har prøvd mye forskjellig til min prosjektor. Har brukt vegg som lerret og malt halve lerretet i hvit og grått. Så flere filmer og fikk innspill fra andre på hva som ble oppfattet som best. Testet også flere grånyanser mot hverandre.
    Resultatet ble for min del at grått gir et klart mye bedre bilde, men det må være veldig lyst grått. Mitt rom er 100% mørkt og det spiller sikkert inn. Blandet fargen selv for å slippe å fly i malerbutikk og spare penger. Brukte hvit base med litt svart i og økte dosering til jeg ble fornøyd.
    Så min anbefaling er å lage lerret selv og tilpasse nøyaktig til din prosjektor og rom. Skal du bruke Goo er det nok light digital grey som høres best ut. Etter screenshots som Rolf Hult har lagt ut i en tråd om Goo er det tydelig at Goo er bedre enn maling for CRT pj men om det er verd forskjellen må du bestemme selv. for noen er litt mer enn nok for andre må det mye til.
    Håper dette er til hjelp.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havet på hjemmelaget lerret. Ble en kryssfinerplate på 3 mm (måte bøye den rundt en trapp for å få den inn i kjellerstua) med avstiving. Ble rimelig bra, har malt 2 strøk med heftegrunn matthet 02, farge grå s2000. Funka ok på mørke partier. Ser dog endel struktur på lysere partier, dette blir nok bra med 3 strøk til.

Blir kanskje goo etterhvert når jeg kjøper ny dvd spiller, men alt til sin tid.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg laget et lerret med Goo Digital Grey til Panasonic AE700. Jeg synes det ble meget bra i hvert fall, så jeg kan anbefale det...

Jeg har aldri prøvd hverken Greyline eller Adeo så jeg har ikke noe særlig referansegrunnlag. Jeg er i hvert fall ganske sikker på at det ikke er dårligere!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lerret

Noen som har prøvd og male en pdf plate svart, forså og spraylakke hvit igjenom en fluenetting, en vil da få et finrutet svart mønster tilsvardende det som ble brukt til for og få bedre svartniva på TV er. Bør ikke dette gi en bedre effekt en grå bakgrunn??? ops:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes rart ut. frivillig gå til anskaffelse av rutenett! hvorfor ikke bare male med grå maling istede?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Skal kjøpe meg ae700 nå og har sett litt på ulike lerret. Er det noen som har erfaringer med Grandview Crystal Manuell 16:9. Det selges på avshop til en gunstig pris. Alterativet er evt. Ikea Tuppulur.

Hvor langt over bakken/ned fra taket er det mest vanlig at bildet er. Jeg ser at det er mange som har bildet forholdsvis høyt.

--
    -Trønder

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du ikke trenger å tenke på offset ville jeg plassert lerretet der det passer deg best. Det er også kjekt tenke på hvor center skal stå. Jeg har ingen erfaring med lerretet du nevner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •