Kingpin lerrett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kingpin lerrett

Hei!

Jeg har nettopp fått tak i en X1 projektor og ser etter et rimelig lerrett. Helst motorisert.

Da vil jo kingpins lerrett dukke opp som et billig alternativ. Men er det bra?... eller bra nok?

Jeg skal sitte enten 3m eller 6m fra lerrettet så det vil si enten 150cm eller 240cm i bredden på lerettet... Regner med det blir 3m.

Det er disse lerettene som er aktuelle.

Også en annen ting. Er motoriserte lerrett driftsikre? Vil de tåle å bli kjørt et par ganger om dagen?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være god kvalitet på disse men til X1 burde du vel hatt et grått lerret for å høyne sortnivået..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe jeg burde selv med tanke på prisforskjellene eller vil det mht pris være like greit med hvitt?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha kjøpt et bedre manuelt lerret og løfta på rompa de gangene lerretet skal ned en å kjøpe et mindre bra lerret bare for å få motor.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte kanskje det ville slite mindre på selve lerrettet ved at en ikke drar, men slipper ut lerrettt... Men det har kanskje ikke noe å si?

Husk på at lerrettet kommer til å bli dratt ned noen ganger om dagen.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og drefor er det lurt å kjøpe lerret med en god mekanisme, for da blir den ikke ødlagt så lett. Dette er en av grunnene til prisforskjellen mellom de forskjellige lerretene.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå skal ikke jeg spekulere for mye, men skulle kingpin lerretene hå dårlig motor og noen skulle være så uheldige å oppleve det så har men jo 5 års garanti å falle tilbake på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... da har jeg vel egentlig bestemt meg mer eller mindre.

Vi kommer nok til å satse på Kingpin når vi flytter til ny bolig om noen måneder. Har enda ikke kjøpt noe så det er litt dumt å satse på at vi ikke trenger mer enn 150cm.

Derfor kjøper jeg nå IKEA (greyline ) tupplur på 160cm nå og maskerer med en eller annen svart teip så kjøper jeg heller et større lerrett etterhvert når vi har funnet ut hvor stort vi vil satse på.

Takk for hjelpen alle sammen!

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv en lykkelig eier av et Kingpin 16:9 180cm motorisert lerret.

Har hatt lerretet et 1/2 års tid nå, og ser ikke antydninger til bølger. Selve duken er ganske tynn, så tyngden på stanga i bånn strekker lerretet godt ut.

Det jeg er mer plaget med er at lerrretet svaier (hvis dere skjønner), når noen går forbi. Sansynligvis fordi lerretet er så tynt at lufttrykket fort tar tak i det.

Hadde før et manuellt lerret (husker ikke type) og dette ble fort bølgete etter mye ned og opptrekk. Spesielt ble det mye ned/opptrekk for å få lerretet til å stoppe på riktig sted vertikalt (pga maskering). Dette problemet er borte nå, da Kingpin lerretet stopper på riktig sted hver gang.

Har 2 små rakkarer som synes det er moro å trykke på knapper, så motoren får kjørt seg hjemme hos meg. Har ikke merket noe problemer med motoren pga dette.

Er dessuten litt "tøft" med elektrisk lerret, og det får alltid gjestene til å sperre øynene opp når lerretet glir rolig ned fra taket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •