Screen Line og CRT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Screen Line og CRT

Har ett Screen Line ramme lerret på 2*1,5m 4:3 lerret MED GAIN PÅ 1,3, som jeg har brukt på en Barco data 801s uten og bli imponert over sortnivået. Den hadde 10.000 timer på seg og måtte kjøre opp brightnes og contrast ganske mye, så jeg regnet med at dette var problemet. Har nå fått en BG 808s i hus med 1215timer runtime, og det er det samme problemet. Leste en test i DVD OG HJEMMEKINO, der de sa det så ut som det var en grå hinne overhele lerretet og at sortnivået var dårlig men at det nok egnet seg til CRT. Lurer på og lage ett lerret selv med Goo maling for og prøve noe annet. Noen andre som vil dele erfaring her? :?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt om noen som har klaget over sortnivået på gode Barco CRT projektorer.

Leste en test i DVD OG HJEMMEKINO, der de sa det så ut som det var en grå hinne overhele lerretet og at sortnivået var dårlig men at det nok egnet seg til CRT
    Den gråe hinnen gjelder kun for digitale projektorer, CRT har nermest perfekt sortnivå.

Ellers er det mange som er svært fornøyd med resultatet fra Goo maling. Regner med det er flere som kan fylle inn med info her. Jeg skal selv male med Goo, men har ingen erfaringer å dele enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har selv benyttet ScreenGoo CRT White på 2 av mine lerret, med godt resultat. Vil igjen benytte Goo på neste "prosjekt"

Du kan se fremgangen her:
    http://www.hulten.no/goomaling.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på de screenshootsene dine Rolf, og det er vel grunnen til at jeg har CRT i dag. Goo malingen er vel ett billig og meget godt resultat med litt egeninnsats. Hva er alternativet på "ferdig lerreter"? Stewart?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Meningen og målet med Goo er faktisk at dette skal kunne måles opp mot "luxus" kvaliteten til Stewart lerretene, til brøkdelen av pris.

Stewart har ca startpris på 30k og oppover :shock:

Har selv vært inne på tanken å kjøpe Stewart via USA, kunne veldig gjerne tenkt meg plassering av høyttalerne bak lerretet. Eneste minus jeg har med denne tanken (+ fare for transportskader), er at jeg egentlig ønsker å lage meg et buet lerret neste gang (240x120cm 6mm huntonittplate).

Kan tydeligvis ikke få i pose og sekk nei :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske utrolig å se hvor mye bedre Goo'en blir etter en lang tørkeperiode. I begynnelsen er bildet rimelig uskarpt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •