IKEA Lerret - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Tråd: IKEA Lerret

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke Tupplur skal betraktes som noe annet enn en enkel og billig løsning før man anskaffer seg skikkelig lerret. Jeg bruker selv hvit tupplur...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har noen erfaringer med aa skjaere til lerretet ?
    Veggen min er kun ca 1.80 ,og ved siden av er et vindu ,saa jeg maa altsaa skaere av 20 cm. Jeg har metallsag til aa skjaere röret ,og tapetkniv for selve lerretet...
    Det var saa irriterende aa finne ut at ikea lerretet var med sidefestere ,jeg trodde alltid det var en krok eller noe midt paa toppen. Da kunne jeg hatt lerretet slik som det er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Noen som har testet hvilken side av tupplur som egner seg best som lerret? Den har jo en med struktur (rett siden) og en som er glatt(vrang siden)?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk den matte siden og ikke den som er blank (glatt).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Bruk den matte siden og ikke den som er blank (glatt).
    Ok, har nettopp kjøpt meg den beige versjonen for å teste. Hva er forskjellen på sidene da?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det ikke er noe forskjell lengre, når jeg hadde min for 1,5 år siden var det stor forskjell på fram og baksiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må folk snart legge den ballen død ikea e heilt ubrukelig sier seg selv du kjøper ikke en prosjektor til feks 18000 kr og går på ikea og kjøper såkalt lerret ,eg blir sur når eg hørre sånt ,tenk dere om

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av froddi
    Nå må folk snart legge den ballen død ikea e heilt ubrukelig sier seg selv du kjøper ikke en prosjektor til feks 18000 kr og går på ikea og kjøper såkalt lerret ,eg blir sur når eg hørre sånt ,tenk dere om
    Kanskje til PJ i den prisklassen, men jeg kjører på en BenQ5120, og et hjemmelaget rammespent "IKEA" lerret, og har sammenlignet med et "tilsvarende" lerret i prisklassen 2 - 2500, og som også har litt struktur i lerretsmaterialet, og har ikke funnet noen nevneverdige forskjeller!

(Heller ikke andre jeg har demonsrert for fant noen spesielle forskjeller)

Da bruker jeg heller mitt IKEA lerret, og sparer til et MYE, bedre lerret senere!

Forøvrig finnes ikke den grå Tupplur i Ikeas sortement, men jeg bruker hvitt lerret, og kombinerer med et Hoya ND2 filter, og det fungerer veldig godt.

EDIT:
    (Leif, Trykk var her)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av froddi
    Vi snakker ikke akkurat high tech utstyr når vi snakker lerret. Det er jo mest snakk om materialegenskaper. Det sier seg ikke selv at et materiale ikke egner seg bare fordi det er kjøpt på IKEA. Det finnes mange velfungerende DIY-løsninger som ikke er basert på materialer spesielt laget for projektorbruk.
    Jeg er enig i at man sannsynligvis får best resultat med et "ekte" lerret, men å si at det ikke finnes billige løsninger som fungerer godt, minner meg en god del om debatter om kabler eller andre typer utstyr i bransjen. Og det er ikke kablene man bør legge pengene i i første omgang, for å si det slik.

Jeg vil heller si at dersom man har et stramt budsjett på 18000, så bør man bruke mest mulig av det på en god projektor, og heller spare inn litt på lerretet i første omgang. Det koster tross alt MYE mer å oppgradere projektor hyppig enn å oppgradere lerretet litt senere. Vil påstå at man får mer for pengene ved å legge dem i en god projektor enn i et dyrt lerret. I en overgangsfase ville ihvertfall jeg ha bygget DIY-lerret til rundt 500 kroner og lagt 17500 i projektor framfor å bruke 14000 på projektor og kjøpe seg billigste ferdiglerret til 4000.

Når alt det er sagt, så er det vel slik at den fargenøytrale "Tupplur"-rullgardinen fra IKEA som var så populær som lerret, er gått ut av produksjon. Dermed er ikke IKEA-lerret så attraktivt som det en gang var.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med Roffe... jeg bruker selv Tupplur beige sammen med en BenQ PB6200... jeg synes dette fungerer helt fint jeg. Har sett andre prosjektorer på dyre lerret, og forskjellene er ikke så store at jeg gidder investere i profft lerret før jeg får bygget et eget rom til hjemmekinoen... og ikke minst får meg en skikkelig prosjektor.

IKEA fungerer helt greit!

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg omsider pensjonert tuppluren min. Har fått meg et Adeo Plano Greyvision i stedet. Og ja, det ble mye bedre bilde. Må si at min MT200 nå føles som en mye dyrere og bedre projektor. Men for all del så synes jeg at tuppluren har gjort en grei jobb som mellomløsning.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •