Veldig billig lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veldig billig lerret

Skulle Egentlig kjøpe en pt-ae100, Men de hadde x1 til 13500 på pcutstyr. Jo Jo ble jo ca 4500 dyrere en planen derfor må jeg ha et dritt billig lerret en stund. (ae100 kostet 8990)

Er snekker av yrke så jeg tenkte på å ta en plate og male. Hva med en gips plate. slett og papir??

Kjøper jeg nå et lerret til flere tusen, er jeg alene far dagen etter det kommer i posten. he he

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er kanskje å lage en ramme av 2x4 (så den er rimelig stiv) og spenne opp et materiale på den. Synd at dette kommer først nå, jeg kastet et gammelt lerret på søpla i Risør for en måned eller to siden... Jeg kunne sendt deg duken (det var mekanismen og oppspenningen som var dårlig).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du litt i denne tråden (lerret), vil du se at mange har valg løsningen med malt gipsplate. Du finner sikker også tips om fargekode.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen mulighet som fungerer greit er å spenne opp et bomullslaken på ei ramme og male. Jeg har et slikt lerret som er ca 160cm bredt i 4:3-format. Ramma er laget av 3x1,5", og dette blir stivt nok. Lakenet er stiftet fast til ramma. Rammebitene er skåret 45 grader i hjørnene, og festet til hverandre med vinkelstål og skruer. Jeg brukte Strax Takmatt 02 maling, som jeg synes gir et bra resultat.

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •