Billig Aview-lerret, noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig Aview-lerret, noen erfaringer?

Hei!

Skal kjøpe meg lerret veldig snart, og så har jeg sett på Aview, som har et ganske billig 16:9-lerret til rundt tusenlappen. Noen som har erfaringer med det, eller andre aview-lerreter?

Evt, er det noen som kjenner til _billige_ lerreter som er ålreit? Jeg har ikke noe lyst til å bruke særlig over tusen spenn.

Projektoren min er benq 5120, forresten. Takknemlig for all hjelp.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVis du leser litt rundt på forumet her så finner du ut at det er mange her som har\hadde IKEA Tupplur. Dette er en rullgardin ,men egner seg faktisk ganske bra til lerret. Det koster ikke noe særlig og du kan få de i størrelser opptil 220x220 hvis jeg ikke husker feil. Jeg har selv et slikt som jeg har stiftet til veggen (for å fjerner bølger) og det fungerer fint.

Det er også flere som har rammespent det og det skal fungere enda bedre. Vil anbefale deg å ta Beige siden dette burde gi et bedre sortnivå. Jeg mener sortnivået er viktigere at fargene er riktig innstilt ,men det kan være noen som er uenige med meg.

Finnes endel tråder under denne kategorien =) Kjenner en kamerat som har Aview lerret ,men han har ikke sagt noe fra eller til på det. Men nå tror jeg ikke han er så veldig oppsatt på kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha testet dette lerretet du snakker om, vil jeg tro at det er betydelig bedre enn en IKEA rullegardin.

Rullegardin er OK som start, men det blir fort "skrukker og bølger" i rullegardinen. I tillegg har den ikke maskering. Maskering er ganske OK, siden en får en opplevd bedre kontrast.

EDIT: Har sett dette lerretet på komplett.no. Koster kr 1095 for 16:9. Det påstås at det skal være maskering på alle 4 kanter, men bildet viser ikke dette. Men hva er vits med 16:9 dersom det ikke er maskering ? Da kan en liksågodt kjøpe 1:1 lerret som er billigere.

Det er nok ikke esktra maskering på topp (dvs extra drop på ca 50-60 cm). Dette er meget viktig dersom du skal henge det fra tak som er 240 cm. Du må betale ekstra for dette, men AVShop har lerreter som ikke er så mye dyrere.

I tillegg er nok lerretet relativt tynt, slik at det er mer utsatt for bølger enn et dyrere lerret. Men jeg vet om flere som har kjøpt Euroscreen Greyline lerret til kr 4000 som har bølger etter noen måneder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.

Jeg gikk for Aview-lerretet. Ikea var aldri aktuelt, fordi jeg var ikke interessert i en midlertidig løsning, jeg ville bare ha noe som var billig
    Dermed blei det Aview.

Foreløpig (etter ca. 2 timer) er jeg utmerka fornøyd. Det er maskering på alle fire kanter, men ikke mulig å trekke lerretet noe særlig lenger ned enn det mest opplagte. Kan sjølsagt ikke sammenligne med noen andre lerreter her i huset, så jeg kan ikke si så mye fornuftig om det. Men Aview er i det minste ikke humbug, sjøl om prisen er lav

-abo

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva om jeg kjøper et aview lerret 16:9 og rammer dette inn så man slipper bekymring om skrukker og bølger.. ??? bør ikke det bli vel så godt som noe annet..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...problemet er at AView duken har for mye glassfiber og dermed struktur, og du ender opp med en dårlig rammeløsning... Da hadde jeg heller kjøpt løpemeter DreamScreen (som er helt strukturfritt), ev. vurdert ScreenGoo lerretsmaling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •