IKEA lerret - tips og triks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IKEA lerret - tips og triks

Tenkte jeg kunne dele et par tips og triks når det gjelder IKEA Tupplur rullegardin som lerret. Jeg har den beige utgaven i 2m bredde, og har modifisert festene slik at emballasjen fungerer som en stolpe, og den andre enden lener jeg øverst på et klesskap. Etter bruk pakker jeg det hele sammen i emballasjen og stuer det under sengen. Det er med andre ord vanskelig å se at vi har hjemmekino i stua... (projektoren står diskret i bokhylla).

Jeg leser ellers at mange spenner det opp for å unngå bølger på lerretet. Problemet med Tupplur er at selve røret gardinen er rullet på er for spinkel, og selv med papplisten inni blir det lett til at den bøyer seg og forårsaker bølger. Man kan relativt enkelt stive opp røret, enten ved å sette inn en alimuniumsprofil, eller bytte ut hele røret med en mer solid stang. Da kan man også legge inn en tynn stang nederst i lerretet slik at det henger mer rett ned.

Vil ellers si lerretet funker utmerket, jeg har en InFocus LP530 og bruker PC via DVI.

- Bjarne

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stang nederst vil nok fungere, men bruk ikke for mye tid/krefter/penger på denne, kjøp heller et egnet lerret etterhvert :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •