Er greyline bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er greyline bra?

Er det noen som har erfaring med greyline lerret? Hvor får jeg kjøpt dette? (ikke bare løpemeter) Egner dette seg for en DLP-prosjektor med 800 AL? Hvor mye koster et slikt lerret?
    Har nå en 800*600 prosjektor, men oppgraderer kanskje til widescreen etter hvert. Bør jeg kjøpe widescreen lerret, eller 4:3?
    (Vurderte å kjøpe 4:3, for så å maskere øverste kant med rullgardin ved widescreen...

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har Greyline (180cm) lerret til min ae300, og synes bilde er kjempebra. Siden dette er mitt første lerret så kan ikkje eg sei kvalitets forskjell i forhold til kvitt lerret (det kan nok andre her inne), men kan anbefale deg å kjøpe greyline lerret. ae300 har 800 al og det funker fint, står anbefalt minimum 700 på lygrens sider meiner eg.

Lygren selger greyline lerret, send han in PM for pris, du kan også sjå på linken øverst på siden

Viss du skal ha 16:9 projektor så anbefaler eg deg å kjøpe 16:9 lerret også sjølv om det koster litt meir.

mvh

Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om PT-AE300E er oppgitt med 800 ANSI lumen som lysstyrke, vil det mest sannsynlig ikke være dette den leverer når den er justert optimalt. Ifølge målinger gjort på www.projectioncentral.com (se test av 300U) yter den i underkant av 400 ANSI lumen når den er ordentlig kalibrert og med pære i 'low' modus.

Forøvrig virker det som om de fleste fremdeles mener dette er godt nok for et GreyLine lerret, selv om enkelte synes at bildet blir litt i mørkeste laget.

GreyLine kan bestilles av Lygren hos www.pcshop.as, og her får du dem i alle varianter. Det tok litt lang tid å få det for min del, men det har vel mest med min uflaks å gjøre ettersom jeg først fikk en duk med feil.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    800,400 eller 200 al, uansett så er eg fornøyd med bilde ae300 leverer på greyline lerrete mitt

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, det er det jeg mener... alt er subjektivt, og ingenting er bedre enn å se ting med egne øyne.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men jeg er også "fornøyd" med mitt hvite lerret.. Men er greyline mye bedre? sammenlignet med et bra hvitt.. Er det verdt å oppgradere for flere tusen bare for å få grått lerret?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er mye bedre er vanskelig å si. Vet ikke om det er verdt mange tusen ekstra om du allerede har noe du er fornøyd med.

Til syvende og sist er det vel kun dine egne øyne som kan avgjøre spørsmålet ditt... Kanskje du kan ta med deg projen til et sted der det er mulig å teste den på et grått lerret for å se om du oppfatter bildet som bedre...

(Kanskje noen her på forumet som bor i nærheten av deg, og har et GreyLine lerret, er villig til å hjelpe deg å finne ut av det)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis det er noen som vet om forhandlere i Trondheim (evt Oslo) hvor man kan ta en titt, så skrik ut!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Rinn, du fikk vel en defekt løpemeter duk? Du har vel ikke ventet 2 mnd på første levering? Normal leveringstid er 7-10 dager, men i sommermndene, med fellesferie osv. kan leveringstid bli en del lengere. Du har nok hatt litt ekstra uflaks, men din duk er nr. 2 av over 50 solgte med feil. Vi beklager selvsagt uansett at du har måttet vente så lenge på ny duk, men fabrikken i Sverige har tatt seg "fellesferie" i 2 uker, og da tar dessverre ting litt ekstra tid... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler med uflaksen did Rinn, men du er nok unntaket. Jeg fikk nettopp min på døra etter litt over to uker så man trenger ikke være redd for å bestille.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke nummer 2 er den som ligger å venter på meg hos fraktfirma.

Skal ned og hente den etterpå faktisk, så det blir spennende...

Nei, det tok ikke fullt to mnd fra jeg bestilte til jeg mottok det første... jeg bestilte lerretet første gang 6. mai, og mottok lerretet med feil den 17. juni. Det blir vel ganske nøyaktig seks uker ifølge mine beregnigner. Det var vel også litt misforståelser innimellom her, så at det tar så lang tid er nok ikke normalt. Det som derimot er normalt er min uflaks

Men frem til idag, når jeg endelig (forhåpentligvis) får et lerret uten feil har det gått over to mnd (6. mai til 10.juli)

Uansett, med mindre det er feil på dette lerretet også, så gleder jeg meg til å få det spent opp og gjort ting klart.

Så er det bare å vente på projen... jippi

Det nærmer seg 'filmtajm'. Skal komme tilbake med en liten tilbakemelding så snart jeg har fått testet alt.

Og, bare for å ha sagt det, så er jeg veldig fornøyd med servicen til Lygren! Bare så ingen misforstår og tror noe av dette er hans feil, for det er det ikke!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, bare for å ha sagt det, så er jeg veldig fornøyd med servicen til Lygren!
    Helt enig. Den man må skylde på er helt klart leverandøren.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren er en fin type... (Mener ikke at han er pen altsåå..... ops: :lol: )

Fra spøk til alvor... Hvordan er leveringstidene om dagen Lygren..?

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått lerret nr. 2, og dette så ihvertfall adskillig bedre ut en det første jeg mottok.

Har spent det opp på en ramme, men det må nok fikses enda litt mere på. Endte opp med litt bølger, men regner med at jeg skal klare å kvitte meg med dem også.

Vet ikke helt... er kanskje kresen, men syntes fremdeles det var litt mange små 'hakk' (litt usikker på hva jeg skal kalle det) i lerretet. Håper ikke dette er noe som kommer til å synes når jeg til slutt skal sette meg ned å se film. Er tydeligvis ikke helt greit å pakke disse lerretene slik at overflaten blir helt feilfri.

Ellers ser alt bra ut, og det blir spennende når projen kommer i hus.

Ser ihvertfall adskillig bedre ut enn lakenet jeg startet med.

Uansett tror jeg at om jeg skulle gjort dette om igjen, ville jeg kanskje prøvd Goo malinga. Da er det ihvertfall opptil en selv hvor bra man vil ha det. Med et lerret er man tydeligvis svært avhengig av at de som pakker det vet hva de driver med, og at de pakker det nøye.

Men foreløpig satser jeg på at det funker med dette lerretet. Får prøve å ikke være for kresen...

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn bare for svare på spørsmålene dine: du kan jo også kjøpe et 1:1 lerret og trekke det ned så langt du trenger for å få hhv. 16:9 og 4:3? Mye billigere . Jeg hadde tidligere et draper star lerret (hvitt lerret med gain +1), og jeg må si at overganget til et greyline lerret er en av de beste investeringene jeg har gjort. MYE roligere bilde, økt kontrast og bedre dybdefølelse (bruker forøvrig en 800 ansi proj selv, holder i massevis.)

Dessuten: Fikk mitt lerret fra lygren under 2 uker etter bestilling, så det er ikke noe å frykte der i gården

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et greyline lerret gir egentlig ikke bedre kontrast, men derimot dypere svart.

Dette gir i de fleste tilfeller inntrykket av at kontrasten er bedre, men kontrasten bestemmes av projen.

Med en Panasonic PT-AE300 vil man aldri oppnå høyere kontrast enn 800:1, men bildet vil oppleves som bedre fordi svart ser mer svart ut.

Hvitfargene vil bli tilsvarende dypere, men det er sjelden de lyse partiene som utgjør problemet og derfor oppleves bildet totalt sett som bedre og med bedre kontrast når man benytter et grått lerret.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ikke så bra ut det lerretet jeg fikk heller, men når jeg endelig fikk det strammet opp på veggen ble det bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Ser ikke så verst ut, mitt heller nå... må bare vente på projen så skal det bli testing her.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei alle sammen!

Bra at de fleste er fornøyd iallfall... Leveringstiden skal være mellom 7 og 10 arbeidsdager, men når fabrikken har litt mye å gjøre, kan det drøye litt lenger... Jeg hadde før øvrig litt av det samme som du beskriver på min duk (bitte små områder uten helt grått dekke), Rinn, men jeg så ingenting til det ved filmtitting. Har nok noe med påføringen av coatingen å gjøre, uansett er det sikkert noe som kan forbedres, så jeg skal gi beskjed videre til leverandøren. Tror imidlertid ikke med dagens utstyr, de klarer å foreta lakkeringen / coatingen så mye bedre...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jo komme med en tilbakemelding her, og kan konstatere at lerretet ser nå meget bra ut. Jeg ser ikke antydning til 'feilene' i lerretet når jeg ser film.

Grått fungerer perfekt hos meg, og med høyere gain enn GreyLine's 0,8 tror jeg nesten jeg måtte sett film med solbriller enda projen står på laveste lysstyrke.

Jeg er strålende fornøyd med lerretet, og er glad for at alt nå endelig har ordnet seg... ikke minst takket være mye mailing og god service fra Lygren (han hadde nok mest lyst til å ta livet av meg en stund :lol: ).

Fikk til og med en ekstra meter lerret... lurer på om jeg skal lage et 2.35:1 lerret å ha på soverommet som 'TV' sammen med en Action til *hehe*

Tenk å hatt nok penger til det...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •