Du hadde mange spørsmål og kommentarer, men skal prøve å gi deg svar:

1) Stua di: Ta et bilde og legg ut, så lover jeg deg at folk kommer med råd om hvordan du kan få til et "skjult" kinorom. Jeg har brukt mye tid på å få en hjemmekino, og fremdeles ha kjellerstuen inntakt til normalt bruk. Se link til min hjemmekino under. Se også Biddas hjemmekino.

2) Mørklegging: Rullegardiner fra IKEA gjør underverker

3) Mørke vegger/tepper: Dette er bare dersom du er kresen. Det viktigste er at områdene i nærheten av lerretet (venstre/høyre) tildekkes. Jeg har noen kroker på veggen som jeg av og til henger et teppe på (ikke alltid jeg gidder)

4) HS50 vs AE700: Jeg har ikke sett AE700 enda, og kjøper ikke denne før jeg har sett den. Er likevel ikke i tvil om at HS50 er bedre, men den koster kr 10 000 mer, og det ganske mye penger. Hedde jeg visst at jeg ville ha denne projektoren i 10 år fremover (samme som TV), hadde jeg ikke nølt. Men det er bare 1/2 år siden jeg kjøpte min nåværende projektor, slik at den teorien holder neppe i praksis. I tillegg er HS50 i største laget + kaster for stort bildet i forhold til mitt lerret, gitt plassering på hylle. Jeg ønsker ikke å takfeste projektoren. Dette kan virke banalt, men jeg har brukt mye tid på mitt oppsett for å få det til å se konevennlig ut, og jeg forandrer ikke på dette uten videre.

5) Grått lerret: Jo, jeg burde kjøpt grått lerret, men har nettopp kjøpt mitt hvite. I tillegg har jeg ikke sett grått i aksjon enda. Adeo lerreter finnes ikke i manuelt nedtrekk foreløpig, og det er ikke aktuelt med rammelerret for meg. Jeg kan kjøpe Euroscreen Greyline, men er skeptisk til synlig struktur + bølger.

6) Hjemmevisitt: Skjenert, eller ei, jeg tror mange her på forumet er villige til å gi medlemmer en titt selv om de ikke kjenner dem fra før. Folk liker å vise frem sine stoltheter.

7) Videofil: Jeg ar langt fra dette. Jeg ønsker bare at bildet skal være godt nok. På lydsiden har jeg slått meg til ro med Marantz 7200, HK DVD25, sammen med Mirage OM14, Mirage C3, Klipsch SS1 og KEF subwoofer. Jeg tviler ikke på at jeg kan få bedre lyd, men jeg er fornøyd (til mitt bruk og mitt volum), og irriterer meg ikke over dårlig lyd.

Målet er at jeg ikke skal irritere meg over for dårlig sortnivå. Det er mulig at AE700 klarer denne biffen.