Alternativ til Tupplur ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Wolf sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativ til Tupplur ?

Siden Ikeas sin rullegardin mod: Tupplur kun leveres i fargene hvit og i beige

Har noen prøvd Kirch mod: 74711 grå farge 100% lystett :?: (200 x 185 1735-)

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke helt fargekoden, men flere her på forumet (inkludert meg selv) har brukt Kirsch lystett rullegardinstoff i grå farge til våre rammespente lerret. Og det funker knall. Jeg synes fargene ble mere naturlig i forhold til min eksisterende tupplur. Du må regne med mellom 500-1000kr, avhengig av størrelse for stoffet. Og viser de uvilje i butikken så er det kun grunnet uvitenhet. Jeg har handlet inn slikt stoff 2 ganger, og begge gangene måtte jeg be dem ringe Kirsch i Danmark bare for å bekrefte at det leveres. Beregn 2 ukers leveringstid, lengre tid i høytider som Jul etc.

Det finnes flere tråder som dekker dette teamaet bedre, og som du kan henvende deg i, det er bare å søke seg fram.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter grå lystett Kirsch selv. Anbefales.

Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Benytter grå lystett Kirsch selv. Anbefales.

Er det evt slik Kirsch rullegardin noen har benyttet?

http://www.mamut.com/bovikgardiner/subdet9.htm

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av årsaken til at folk velger Tupplur er jo prisen, og tilgjengeligheten, veiet opp mot den rimelige enden av "Ordentlige" lerreter.
    Det er jo bare å ta turen til Ikea, og betale 250 kr så har du et 2 meter lerret :wink:
    Mye av hensikten med et "rullegartin" alternativ forsvinner jo når du entrer en prisklasse på 1000-1500 ++
    Da kan en jo bare legge til et par hundrelapper og kjøpe seg et skikkelig rammelerret, av god kvalitet!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Kirsch rullegardin løst (dvs. uten oppheng) hos en interiørbutikk. Prisen for 250cm x 200cm var den gang 660 kroner. Fargen er lys grå, og ikke beige.

For 660 kroner blir bildet langt bedre enn beige Tupplur, som jeg har prøvd. Så var det sagt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Kirsch rullegardin løst (dvs. uten oppheng) hos en interiørbutikk. Prisen for 250cm x 200cm var den gang 660 kroner. Fargen er lys grå, og ikke beige.

For 660 kroner blir bildet langt bedre enn beige Tupplur, som jeg har prøvd. Så var det sagt.
    Hvordan er strukturen på denne i forhold til Tupplur ?
    På hvilken måte blir bildet bedre ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Tupplur og Kirsch har glatt bakside, men på framsiden har Kirsch en jevnere struktur.

Kirsch er lysegrå, mens Tupplur er beige. Tupplur påvirker således fargene i bildet mer uheldig.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Tupplur og Kirsch har glatt bakside, men på framsiden har Kirsch en jevnere struktur.

Kirsch er lysegrå, mens Tupplur er beige. Tupplur påvirker således fargene i bildet mer uheldig.
    Jeg benytter meg av hvit tupplur, og har dermed ikke noen negativ fargeinnblanding, og når det gjelder struktur er det mindre strukktur på mitt "Tupplur", enn jeg har sett på et par av de "ordentlige" lerretene!

Men, som du nevner får du ikke lenger Tupplur i grå farge, og dermed vil jo ditt alternativ være bedre enn et beige lerret ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Først og fremst takk til alle for et flott forum. Litt om mitt kanskje uvanlige projector oppsett. Jeg har et lite rom i leiligheten som jeg bruker til dette, med det resultat at jeg og projectoren (Hitachi PJ-TX10) er 1.7 m fra lerretet som er 50" (dette gir iht THX anbefaling på billedstørrelse og sitteavstand 1.54). Pga dette er det dårlig med utvalg av ferdige ramme lerreter til meg, så jeg har valgt DIY med treramme og startet med billige rullegardiner for å føle meg fram. Jeg har prøvd med både hvitt og beige tupplur, men endte opp med offwhite rullegardin fra Kirsch med veldig bra resultat. Denne har jeg sammenlignet med hvitt Projecta picture king (lånt av jobben) og Kirshen var bedre (like mye trykk i bildet, men bedre sortnivå). I jakt på enda bedre sortnivå bestillte jeg dukprøve fra Euroscreen greyline. Denne såg bra ut så jeg tok med meg prøven til interiørbutikk og fant en grå rullegardin fra Kirsch med nesten samme gråtoning som greyline. Kirshen er litt gråere. Har sittet og testet et par dager og konklusjonen er at jeg liker bedre Kirschen. Den har ikke fullt så mye trykk i bildet, men bedre sortnivå og mindre forstyrrelser ved panorering pga glattere struktur. Det spiller selvsagt inn at jeg har så lite lerret, men jeg kjører projectoren i stille modus med 560 ansilumen ifølge spec. Jeg har også bestillt dukprøve fra den nye Dreamscreen DynaGrey som ventes i september. Håper disse opplysningene kan hjelpe andre i jakten på lerreter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •