Goo Systems

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Goo Systems

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Goo Systems

Jeg vet at det står om denne malingen i flere andre tråder, men tenkte å lage en ny til de spørsmålene jeg har til dere som har brukt dette.

1. Hvor stor betydning har det hvilken grunning jeg bruker? Tidligere har det vært snakk om at matt hvitt er bra. Jeg har en halv boks med halvblank grått liggende? Er dette egnet?

2. Hvilken type rulle bør jeg bruke for best resultat? Microfiber? Skum? Vet ikke helt hva ellers så finnes. Var innom en malerbutikk i dag. Det hadde de noen microfiber ruller. Dyre var dem, men vil det gi noe bra resultat?

Ellers så venter jeg fremdeles på malingen, men regner vel med at den kommer om ikke alt for mange dager...

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #2: Se den filmen om hvordan du skal gjøre det på websidene dems

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    #2: Se den filmen om hvordan du skal gjøre det på websidene dems
    Jeg har sett filmen. Den sier ikke noe om hvilken type rulle som er best egnet... Jeg tror jeg går for microfiber, men er ikke helt sikker enda.

Fikk min Goo i dag. Ikke toll.

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Goo Systems

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg vet at det står om denne malingen i flere andre tråder, men tenkte å lage en ny til de spørsmålene jeg har til dere som har brukt dette.

1. Hvor stor betydning har det hvilken grunning jeg bruker? Tidligere har det vært snakk om at matt hvitt er bra. Jeg har en halv boks med halvblank grått liggende? Er dette egnet?

2. Hvilken type rulle bør jeg bruke for best resultat? Microfiber? Skum? Vet ikke helt hva ellers så finnes. Var innom en malerbutikk i dag. Det hadde de noen microfiber ruller. Dyre var dem, men vil det gi noe bra resultat?
    1. Grunning har (minst) to funksjoner. Den sørger for heft mot underlaget og sikrer god heft for påfølgende malingslag. En havblank overflate gir ikke god heft hvis den ikke blir mattet ned med sandpapir (eller til nød salmiakkvann)

2. Finrulle (ikke microfiber) gir ikke noe særlig godt resultat med vannbaserte matte malinger. Hvordan det er med Goo, vet jeg ikke. Jeg har motatt min maling (også uten mva), men har bestemt meg for å snakke med et lakkeringsverksted i forbindelse med spraying.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble ferdig med lerretet for en uke siden. Det ble skikkelig bra! Skal se om jeg får lagt ut et bilde etterhvert. Jeg kan lage en worklog under DIY, men må vente på bildene først. Jeg endte opp med et strøk matt hvit som grunning. 2 strøk med Goo basecoat og 3 strøk med topcoat.

(1)Husk en viktig ting når du maler Goo (spesielt med topcoat'en). ALDRI stopp rullen midt på. Trekk den alltid helt opp eller ned. Jeg stoppet den noen ganger da jeg la første strøk med topcoat. Da fikk jeg noen stygge merker. Jeg måtte ta 1 ekstra lag med topcoat for å dekke over disse.

(2)Det er også et godt tips å se filmen på hjemmesiden til Goo.

(3)Det siste er ikke å bekymre seg for at du har malt ujevnt mens malingen tørker. Jeg ble sikkelig nervøs for at det ble ujevt, men det var bare malingen som tørket med forskjellig hastighet. Ikke prøv å utbedre noe før det er tørt. Da blir det bare stygge merker.

Jeg betalte forresten 1128,- for 1x500ml bascoat og 1x500ml topcoat. Dette inkluderte også 70 canadiske dollar i frakt med UPS.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •