Trenger innspill på valg av lerret (og evt. projektor)
Viser resultater 1 til 2 av 2

Trenger innspill på valg av lerret (og evt. projektor)

Skal ha lerret på vegg som er 3,6 m bred. Rommet er bare 3 m langt, og kommer til å sitte i sofa/stol inntil bakvegg slik at sitteavstand til lerret blir like i underkant av 3 meter.

Har på følelsen at 84" lerret vil være ideelt. Noen meninger om dette? 100" blir for stort?

Jeg har dessverre ikke mulighet til å ha rammelerret. Det skal henge TV på samme vegg, og lerretet må kunne trekkes ned ved behov over TVen. Jeg regner med at det da må festes i tak? Noen erfaringer med dette?

Er det slik at det er lettere å holde lerretet pent ved elektrisk kontra manuelt lerret? Ulempen ved elektrisk er at det er dyrere, og at jeg vel må ha elektriker til å ordne stikkontakt oppe ved taket.

Bør jeg investere i 4K lerret? Projektor som støtter 4K er uansett altfor dyrt og er ikke aktuelt å kjøpe nå. Ser for meg at det jeg dropper de ekstra tusenlappene det koster med 4K lerret.

Har kommet frem til at Elite Screens 84" elektrisk lerret 16:9 Spectrum Series er hva jeg kan komme til å få for. Noen erfaringer med dette?

Av projektorer har jeg tenkt til å gå for BenQ 3D DLP W2000.

Med andre ord har jeg et budsjett på ca. 12 000 kroner for lerret + projektor.

Innspill/forslag tas i mot med stor takk.

Jeg hadde et 100" elektrisk der jeg bodde før og det er veldig snertent med elektrisk. I leiligheten til madammen hvor vi bor nå er det ikke lister annet enn ved gulvet og alt er hvitt og lekkert. Hun hadde naturlig nok ikke lyst på en over 2 meter lang kassett hengende oppunder taket så vi gikk for et 108" manuelt lerret montert på veggen bak stereobenken. Måtte bygge det ut ca 5cm for å gå klar tv'n og fruen er fornøyd med både stort bilde når vi skal se film, og kun en enkel skrue 15cm fra taket som synes når lerretet ikke er i bruk.
    Men jeg savner fortsatt det å trykke på en knapp framfor å måtte klyve opp på en stol for å se film

Lignende tråder

1. Trenger hjelp til valg av projektor og lerret
    By olegodo in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 08-08-2010, 22:11
  2. Innspill på tilbud på projektor, lerret og høytalere til skole.
    By bwaage81 in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 05-28-2009, 14:07
  3. Valg av projektor og lerret
    By proxp in forum Produkt -og prisjakt Video
    Siste melding: 08-13-2006, 23:15
  4. Valg av projektor og lerret
    By proxp in forum Digitale projektorer
    Siste melding: 08-13-2006, 23:15
  5. Valg av projektor og lerret