Har en kjellerstue som blir brukt som lekerom og hjemmekino. Denne er langt fra optimal for hjemmekino med hvitmalt tak, forholdsvis lyse vegger, flere vinduer uten blending og trapp ned uten mulighet for å blokkere lyset fra denne. Det er sikkert flere som har samme situasjon som meg med dårlig lyskontroll så ønsker å dele erfaringen rundt dette.

Brukte tidligere et Dreamscreen Greyline rammelerret med grå duk. Dette fungerte veldig dårlig om dagen og forholdsvis OK om kvelden.

Har nå et DNP Supernova 23-23 lerret i 92" som er veldig bra i både dagslys og på kvelden. Det er nesten som å se på en stor TV-skjerm. Det er en utrulig dynamikk og kontrast i bildet. Det kan tenkes at man må vente til kvelden med de mørkeste filmene men har ikke hatt noe problem med dette enda. Lerretet fungerer også bedre enn mitt gamle Dreamscreen Greyline lerret på kvelden / når det er mørkt.

Leste endel på nettet om utfordringer med "hotspots", "sparkling" og dårlig synsvinkel. Dette er ikke noe utfordring for meg i alle fall. Har inntrykk av at dette er i stor grad ordnet med de siste versjonene av DNP Supernova dukene.

Det er ikke alle som har en batcave med fullstendig lyskontroll. Da bør man absolutt vurdere et lerret som dette. Det er ikke vits med en projektor til 50K hvis bildet bilr utvasket. Da er det bedre å investere mer i duken og mindre i projektoren. Resultatet (bildet) er en absolutt en kombinasjon mellom projektor + lerret + rommet og disse må passe sammen.

Dette lerretet er definitivt terningkast 6 for meg i min situasjon.

(Jeg har ingenting med DNP å gjøre. Dette er bare en reaksjon på "wow-inntrykket" jeg fikk av duken og ville dele litt erfaring).

(Link DNP Supernova - dnp Supernova One - the original Supernova)