lerret uten struktur

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lerret uten struktur

Jeg skal ha et nytt lerret i min hjemmesnekrede kino.

Det jeg har satt meg som mål er å ha et lerret som er helt uten struktur. Før har jeg prøvd screengoo maling på vegg, men da ble det ikke helt som jeg ønsket selv etter at det var blitt sprøytet på av en prof. lakerer så kan jeg framdeles se ujevnheter i områder på bildet. ser dette spesiellt på hvit bakgrunn. prøvde forresten å rulle malingen første gang, men det ble helt ræva dårlig, så jeg måtte sprøyte det på for å få et så optimalt resultat som mulig.

Hvilke alternativer har jeg hvis jeg ønsker meg et hvitt lerret helt uten struktur?. må jeg kjøpe ferdigbygd eller kan jeg få løpemeter av denne typen. Jeg skal ha et lerret som er 16/9 og 280cm bredt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det vel Adeo sitt lerret som blir foretrukket av proffene.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: lerret uten struktur

Sitat Opprinnelig postet av tor

Det jeg har satt meg som mål er å ha et lerret som er helt uten struktur. Før har jeg prøvd screengoo maling på vegg, men da ble det ikke helt som jeg ønsket selv etter at det var blitt sprøytet på av en prof. lakerer så kan jeg framdeles se ujevnheter i områder på bildet. ser dette spesiellt på hvit bakgrunn. prøvde forresten å rulle malingen første gang, men det ble helt ræva dårlig, så jeg måtte sprøyte det på for å få et så optimalt resultat som mulig.

Hvilke alternativer har jeg hvis jeg ønsker meg et hvitt lerret helt uten struktur?. må jeg kjøpe ferdigbygd eller kan jeg få løpemeter av denne typen. Jeg skal ha et lerret som er 16/9 og 280cm bredt.
    Det spørs om ikke du er veldig kresen .

Jeg har hjemmelaget lerret og klarer ikke se struktur eller ujevnheter på min malte (huntonit) plate før jeg er under 50cm fra den. Jeg har et 1220x2440 lerret og sitter på ca 3m avstand, jeg kjører crt. Men jeg er kanskje ikke så kritisk som deg? 8)

Slik jeg har lest må du opp i et Stewart lerret til 20k og oppover for å få et rammespent lerret som garantert ikke vil bli "skrukkete" med tid og stunder.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk koster ikke Adeo rammespent lerret mer enn en femtedel av nevnte Stewart (som faktisk koster 25 tusen veiledende), og det er fritt for struktur og "skrukker".
    Heia Adeo!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda. ADEO er sikkert vel og bra det, men lager ikke de bare lerret med gråtoning i?. Jeg vil ha et hvitt lerret til min BG808s.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda. ADEO er sikkert vel og bra det, men lager ikke de bare lerret med gråtoning i?. Jeg vil ha et hvitt lerret til min BG808s.
    Grandview sine duker er også strukturfri, og et godt alternativ til Adeo om du skal ha hvit duk.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha lerret helt fri for struktur bør du kjøpe et pvc lerret, har desverre ikke forslag til merke, men jeg vet hifi klubben i oslo har et slikt lerret i demorommet sitt i kjelleren.
    Jeg bruker selv et pvc lerret jeg fikk fra min lokale kino når de skulle bytte til periferert lerret i forbindelse med oppgradering til THX.
    Mitt lerret er helt uten noen form for struktur og har en gain på 1.0. Det er eneste ulempe i forhold til å kjøre et litt større bilde på en CRT projektor da burde enn hatt 1.3 i gain for å få litt mer punch. Men siden jeg har et lite rom med et lite lerret så går det kjempefint

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få grandview i en størrelse på 280cm bredde 16/9 ?

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: lerret uten struktur

Sitat Opprinnelig postet av tor

Som jeg også nevner i en alnnen tråd - puss ned overflaten med 180 sandpapir. Det er en fordel om du har tilgang til trykkluft. Dakan du blåse bort støvet fra pussemaskinen kontinuerlig mens du pusser. Da får man ikke oppbygging av maling på sandpapiret. Et annet alternativt er å pusse vertikalt.

Jeg oppnådde en perfekt finnish, men den har sine ulemper. Du kan ikke røre lerretsoverflaten med fettfingre. Da vil du få skjolder i finnishen.

Jeg har tenkt å prøve samme fremgangsmåte med Goo-malingen som jeg har bestillt.

Det kan være et tips å tynne malingen når du ruller. Påfør malingen med rulle, og så drar du ut malingen med en bred fordriverpensel. Pass på at malingen ikke tørker for raskt. Dette kan du unngå ved å stå ute (ja, et par minus er perfekt - hvis emnet (lerretet) er varmt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få grandview i en størrelse på 280cm bredde 16/9 ?
    Det største jeg har sett er 265cm (120"). Uansett er det mulig det kan skaffes på bestilling. Du kan jo sende en PM til Lygren, så sjekker han for deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •