Tab tension eller ramme som vippes opp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Tab tension eller ramme som vippes opp?

Trenger et nytt lerret da det jeg har nå er full av bølger. Men hvor lenge holder f.eks et dreamscreen V3 tab seg? Blir det ikke bølger i dette også med tiden? Har jo egentlig mest lyst på ramme, men siden jeg har hjemmekinoen i stuen,så kan jeg ikke ha fastmontert på vegg.
    Men lekte litt med tanken på å sette hengsler på en ramme som kan vippes opp i taket og kanskje ha en duk på baksiden som kan ha fiberoptisk lys i seg, bare for at det ikke ska se heeelt idiotisk ut med en svær ramme liggende i taket

Prøvde å søke etter sånt,men fant ingen som hadde lagt ut bilder av noe lignende. Er vel kanskje pga det er en teit idè

Noen som har forslag om noe slikt, og noen som kanskje har lang erfaring med dreamscreen V3 tab?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt v3 tab siden september 2013, og det har holdt seg godt, ikke noen nye bølger eller skrukker etc.

Men jeg har faktiskt lekt litt med samme tanken om noe man vipper ned fra taket selv, V3 tab var klar forbedring fra mitt gamle elite screens nedtrekks lerret (aka "Twinkle twinkle sparcle") med så ville bølger det var jo knapt mulig og få stillt fokus på det.
    Men jeg tror selv om v3 er helt ok (svak krumning på i ytterkantene) så vil et ramme lerret være bedre, og som du tenker, setter man på noen LED lys eller noe på selve rammen så vil det jo egentlig kunne fungere som en fin og litt kul effekt i taket når man ikke legger ned lerretet.
    Ser man på film så slår man jo selvsagt av lyset.

Jeg mener og ha hørt om noen som har gjort dette, men tror ikke det er helt vanlig, men en ting jeg tenker på er at uansett åssen man snur og vender på det så er det veldig vanskelig og maskere de ubrukte områdene på et opprullende lerret, enn på et med rammer man kan hekte kroker på etc.

BEF hadde jo f.esk DIY løsning på sitt lerret hvor han enkelt kunne løfte det opp for og få tilgang til høyttalere etc bak og det var jo absolutt ikke noe degraderende for opplevelsen det, selv om det normalt var nede så er det jo litt der jeg kanskje har ideen fra.

Jeg har jo ikke gjort noe av tankene mine enda, siden jeg har v3 tab, og det er absolutt ok, og jeg er lat, det er veldig greit og kunne bytte til projektoren med bare en enkel aktivering av en makro på logiteche'n (har IR versjonen) og skulle jeg gått for en slik løsning måtte jeg vel eventuelt ha gått ned en smule i størrelse så lerretet går mellom høytallerene :P

Da er rommet mitt ellers såpass lite at jeg heller lukter på en tv :\

Faktiskt 83" 16/9 bilde, minus ramme...
    Sist endret av TorTorden; 12-28-2015 kl 01:20
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problemet er vel at man må bygge en ramme til lerretsrammen, og få dette til å bli stivt nok, og pent. Hengsler man selve lerrets-rammen oppe i taket vil jo lerretet henge alt for høyt.
    I tillegg er det greit å tenke over hvilken type duk man velger. De vanlige vinyl-baserte dukene er vel lite hensiktsmessige å bruke, siden vinylen vil strekke seg kraftig over tid når den blir hengende horisontalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2015
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke att det är en "teit ide'". Jag tillverkar ramme lerret som du kan fälla upp under taket med motor och remote.
    Uppfälld ser den ut som ett litet undertak.
    Laver också motormaskade dukar med minnespositioner.
    OBS! Mina dukar är av styvt material och böljar sig inte.
    m.v.h. Morgan

Lignende tråder

1. tab tension v3 spm
    By magstaff in forum Lerret
    Svar: 1
    Siste melding: 10-04-2011, 21:40
  2. Hurtig svar - Tab-tension eller alu motor?
    By Haugen in forum Lerret
    Svar: 4
    Siste melding: 05-31-2010, 14:21
  3. Tab tension/ramme
    By K E A in forum Lerret
    Svar: 1
    Siste melding: 08-20-2008, 22:37
  4. Svar: 1
    Siste melding: 04-15-2006, 21:20
  5. tab-tension et must?
    By matsa_bergen in forum Lerret
    Svar: 4