Nytt rammelerret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt rammelerret?

Har kjøpt meg hus nå og får meg et nytt kinorom. Dessverre nesten halvparten av hva jeg har nå. Tror rommet blir 3,6m x2,8m. Ikke stort dessverre 😞
    Men får prøve å utnytte det på best mulig måte. Har i dag et Invideo Greyvision 106" rammelerret m/grå duk som blir litt for stor for veggen med tanke på høyttalere som skal stå på hver side, har Klipsch Rf 83. Så da må jeg nok ned i størrelsen. Tenker 100". Mener det skal gå. Hva slags lerret anbefaler dere? Har dessverre en gammel Epson eh tw 700, som jeg også kunne tenkt meg å bytta ut i full hd, og kanskje 3d. Men har ikke de store summene enda til ønske prosjektoren, Sony hw 55es.

Så hva skal man gå for av lerret, hvit eller grått? Vil jeg merke stor forskjell å bytte ut prosjektoren i en full hd til rundt 10000,-?

Ang farger av rommet, så har jeg ikke bestemt meg helt for det heller. Noen anbefalinger til en fin maling i noe grå farger av noe slag?

Takker for flere tips også 😊

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke komme med for mye tips og anbefalinger omkring det tekniske da jeg er fersk i gamet sjøl (bygget kino/kjellerstue med Grandview 92" hvitt og Benq w1070 projektor).
    Men av farge så valgte jeg og kona en mørk grå farge som heter Elegant i Jotun Lady Balance (den er matt). NCS kode er S7502-Y. Ønsker du mørkere farge enn Elegant, er dempet sort et alternativ.
    Det eneste jeg kan si er jo mørkere jo bedre, lyse vegger og tak er ikke den beste kombinasjonen med en hjemmekino. Står masse om det her inne på forumet. Kort fortalt er vel kjøreregelen lyst rom-grå duk, mørkt rom-hvit duk.

-M

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis rommet reflekterer lys gå for grått lerret. Vet ikke hvordan disse matte malingene er men jeg vil anta at også de reflekterer noe lys.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble Matrix 9930, en mørk nøytral gråtone. Hadde egentlig tenkt å gå for grå skifer, men passet ikke inn til det teppet jeg skulle ha.
    Så bli spennende å se Åsen den blir�� Mitt gamle krypin var helt svart, så satser på at det blir bra ��

Lignende tråder

1. Rammelerret et must???
    By leifeinar in forum Lerret
    Svar: 22
    Siste melding: 02-13-2009, 21:55
  2. "Bølger/bulker" i nytt rammelerret
    By carnesen in forum Lerret
    Svar: 2
    Siste melding: 01-18-2008, 13:44
  3. Rammelerret til under 3k
    By Ngogorogoro in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6