Hvit eller grå duk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvit eller grå duk?

Hei

Jeg holder på å bygge et dedikert filmrom hvor det forhåpentligvis vil være tilnærmet 100% lyskontroll. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Grandview 120" (har 92" Grandview i dag) med hvit duk.

Men hadde en prat med avshop her om dagen angående lerret med mulighet for maskering. De hadde Dreamscreen Dynagrey Basic som kan utvides med maskering. Men den er selvfølgelig med grå duk.

Pr i dag har jeg ikke behov for maskering da verken min PS4 eller Apple Tv kan flytte underteksting opp slik at det ligger på bildet. Men det er en funksjon som kan komme senere eller at jeg en dag kjøper en BD-spiller som kan dette.

Blir det feil med grå duk i et rom hvor det kommer til å bli stappmørkt?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei tror ikke det blir feil, har selv omtrent sortmaskert og kjører veldig hard lyskontroll selv med grå duk, og ser det kun som positivt.

Dreamscreen er jo også d65 tunet så hvit punktet skulle ikke farge messig bli noe lavere enn vanlig (kommer selvsagt fortsatt ann på projektoren)

Eneste store grunnen til og ikke gå for grått lerret i min mening er at man skal ha et så stort (130"++) at man vil slite med lys styrken.
    Hva slags projektor har du planer om ?

Tror forsåvidt phillips sine bd spillere har tekst flytting selv på sine rimeligere modeller men er ikke helt sikker, min gamle til 900kr hadde dette men det var et par siden jeg kjøpte den.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Nei tror ikke det blir feil, har selv omtrent sortmaskert og kjører veldig hard lyskontroll selv med grå duk, og ser det kun som positivt.

Dreamscreen er jo også d65 tunet så hvit punktet skulle ikke farge messig bli noe lavere enn vanlig (kommer selvsagt fortsatt ann på projektoren)

Eneste store grunnen til og ikke gå for grått lerret i min mening er at man skal ha et så stort (130"++) at man vil slite med lys styrken.
    Hva slags projektor har du planer om ?

Tror forsåvidt phillips sine bd spillere har tekst flytting selv på sine rimeligere modeller men er ikke helt sikker, min gamle til 900kr hadde dette men det var et par siden jeg kjøpte den.
    Hei!

Takk for tips! Jeg har en Benq W1070. Jeg er fristet til å gå for Dreamscreen for å ha muligheten til å maskere senere. Det er bare 500,- mellom Dreamscreen grå duk og Grandview med hvit duk. Nå vet jeg at Dynagrey har en lysere grå farge nå enn på eldre lerret. Jeg har faktisk ikke vurdert andre BD-spillere enn PS4. Jeg har hatt PS3 i mange år og svært strålende fornøyd med den som BD-spiller. Men det kan være en ide å kjøpe en dedikert BD-spiller, særlig om prisene er såpass lave som du nevner.

Ser forøvrig at du har 2x XTZ 12" i oppsettet ditt? Jeg hadde planer om 1 XTZ 12", men vurderer nå 2 stk XTZ 10" istedet. Har troen på 2 litt mindre subber istedet for 1 litt større. Hva tror du?

Lignende tråder

1. Hvit eller sort hw50?
    By Moby in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 10-09-2013, 09:31
  2. Hvit eller grått?
    By cvpowah in forum Lerret
    Svar: 7
    Siste melding: 11-13-2010, 16:48
  3. Hvit eller grått lerret?
    By Geir V in forum Lerret
    Svar: 12