slakt dreamscreen tab tension lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

slakt dreamscreen tab tension lerret

Hei,

Trenger litt hjelp angående mitt nye tab tension lerret som er dette:

AVshop.no / DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 White 16:9 234cm/106"

Problemet er at jeg ikke klarer å sentrere bilde selv om prosjektor og festet til lerret er 100% i vater.
    Når jeg så nærmere på lerretet så kunne jeg se at det er veldig stramt på venstre side, men veldig bølgete og slapt på høyre side.
    Er dette noe jeg kan gjøre noe med? Lerretet er nettopp kjøpt og satt opp igår.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er for ille er det nok bare og klage på det.
    Btw: hva slags projektor har du?

Mitt tab v3 har også litt slakk i kantene så er nok langt fra perfekt, men ikke mer enn jeg kan enkelt akseptere og det har ikke forverret seg på et og et halvt års bruk. Og er MYE bedre enn det billige nedtrekks lerretet som hadde så store v bølger i seg at paneringer så ut som et vann spill og fokus var vanskelig og stille siden avstanden på lerretet varierte med flere cm..

Selv om tab v3 lerretet mitt er mye bedre enn det gamle, får jeg heller ikke bildet inn 100%, men med hw50 kan jeg overskyte maskering med noen mm, også bruke en blanking funksjon i projektorern til og justere inn det siste, ikke optimalt på noe hold siden med dette mister jeg noen piksler i kantene.

Sleng gjerne ut noen bilder av lerretet så kan vi si mer rundt om dette er noe og klage på eller ikke, det er absolutt ikke første gang dreamscreen har sendt ut et mandags produkt kan man si :-P
    Sist endret av TorTorden; 01-01-2015 kl 13:24
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er klar over at dere kan stramme og løsne de trådene på siden regner jeg med? :-)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med at du ikke får "sentrert bildet"? Kan du legge ut en illustrasjon eller et bilde?
    Får du ikke sentrert bildet (slik jeg forstår "sentrert"), har det ikke noe med lerretet å gjøre, men hvor du har plassert projektoren i forhold til lerretet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Om det er for ille er det nok bare og klage på det.
    Btw: hva slags projektor har du?

Mitt tab v3 har også litt slakk i kantene så er nok langt fra perfekt, men ikke mer enn jeg kan enkelt akseptere og det har ikke forverret seg på et og et halvt års bruk. Og er MYE bedre enn det billige nedtrekks lerretet som hadde så store v bølger i seg at paneringer så ut som et vann spill og fokus var vanskelig og stille siden avstanden på lerretet varierte med flere cm..

Selv om tab v3 lerretet mitt er mye bedre enn det gamle, får jeg heller ikke bildet inn 100%, men med hw50 kan jeg overskyte maskering med noen mm, også bruke en blanking funksjon i projektorern til og justere inn det siste, ikke optimalt på noe hold siden med dette mister jeg noen piksler i kantene.

Sleng gjerne ut noen bilder av lerretet så kan vi si mer rundt om dette er noe og klage på eller ikke, det er absolutt ikke første gang dreamscreen har sendt ut et mandags produkt kan man si :-P

Har prøvd å klage på det, men alternativene er at da må jeg oppgradere til mer en dobbelt så dyre lerreter. De vil ikke sende nytt av det samme jeg har pga fraktpriser. Selv om det er mye bølger, skraper og ting som tyder på at det er en retur model som har blitt mikset med nye leveranser. I tillegg så har jeg bestilt IR modell og fikke RF, som gjør at jeg ikke kan bruke det med universal kontroll....

Prosjektoren jeg har er Sony HW 55

Sitat Opprinnelig postet av Vebbis Vis post
    Dere er klar over at dere kan stramme og løsne de trådene på siden regner jeg med? :-)
    Ja men problemet hos meg er at det blir klemt i kassetten når det blir heist opp.
    Jeg kan la det henge i noen dager og så føne det til grei stand, men heiser jeg det opp og senere ned igjen, så må jeg gjennom samme prosessen igjen.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Hva mener du med at du ikke får "sentrert bildet"? Kan du legge ut en illustrasjon eller et bilde?
    Får du ikke sentrert bildet (slik jeg forstår "sentrert"), har det ikke noe med lerretet å gjøre, men hvor du har plassert projektoren i forhold til lerretet.

Jeg for ikke sentrert bilde pga bølger. Feks på høyre siden så er det en del bølger og gjør at bilde fra prosjektor ikke går i et med lerret. Og feks på midten så bølger lerret seg lenger inn en resten som gjør at bildet ser ut som en slags U form helt nederst.
    Projektoren er 100% i vater på alle sider så vil ikke tro feilen er der. Den montert så den er rettet mot øverste midt del av projektor.
    Sist endret av Marky Mark; 02-18-2015 kl 10:49
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde absolutt ikke være nødvendig.

Har du justert stopp punktet ved opprullingen feil, så motoren trekker for langt ?
    Husker selv den drop/trekk stopp justeringen var mildt sagt små skummel og få justert, manualen på ching-elsk var ikke akkuratt mye hjelp heller.

Men om du ikke har verdt oppi der og skrudd så hadde jeg stått på mitt, om du så må til forbruker ombudet.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde absolutt ikke være nødvendig.

Har du justert stopp punktet ved opprullingen feil, så motoren trekker for langt ?
    Husker selv den drop/trekk stopp justeringen var mildt sagt små skummel og få justert, manualen på ching-elsk var ikke akkuratt mye hjelp heller.

Men om du ikke har verdt oppi der og skrudd så hadde jeg stått på mitt, om du så må til forbruker ombudet.

Ja jeg har prøvd å justert på den, men etter justeringen så oppfører den seg helt likt som før. Med andre ord, når den blir trukket opp så fortsetter den å trekke og at den ruller lerret ut for langt ned.
    Har snakket med de for å prøve å få en forklaring, men det oppfører seg helt likt etter tipsene deres. For den manualen er en dårlig unnskyldning på en manual, totalt uforståelig.
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistenker at den stopp mekanismen ikke fungerer, kan du manuelt stoppe opprullingen med fjernkontrollen eller knappene på boksen?

Men er enig, dette burde ikke være nødvendig og ikke i nærheten av hvordan mitt tab v3 fungerer.
    Mitt fungerer såpass greit at jeg har en macro på harmonyen som starter projektor, slår av tv og senker lerret og det stopper automatiskt på mm hver gang.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistenker at den stopp mekanismen ikke fungerer, kan du manuelt stoppe opprullingen med fjernkontrollen eller knappene på boksen?

Men er enig, dette burde ikke være nødvendig og ikke i nærheten av hvordan mitt tab v3 fungerer.
    Mitt fungerer såpass greit at jeg har en macro på harmonyen som starter projektor, slår av tv og senker lerret og det stopper automatiskt på mm hver gang.

Ja er det jeg og mistenker. Men ja kan manuelt stoppe det med fjernkontrollen som følgte med, sånn jeg har fått det til å fungere i mellomtiden. Men kan ikke huske å ha noen knapper på boksen, men kan være, har ikke sett på den siden jeg monterte lerret.
    Men jeg har jo og fått RF modellen selv om jeg bestilte IR modell så for det ikke til å fungere med min harmony.... Veldig synd, siden den bruken du nevner er noe av det jeg hadde gledet meg til...

Lignende tråder

1. Dreamscreen tab tension v3 justering
    By lowland in forum Lerret
    Svar: 13
    Siste melding: 10-18-2012, 20:54
  2. Dreamscreen 77" Tab tension
    By beowulf in forum Lerret
    Svar: 0
    Siste melding: 07-27-2012, 13:12
  3. Ang. nytt Dreamscreen V3 Tab-tension lerret
    By darkfame in forum Lerret
    Svar: 4