DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 eller Euroscreen React?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 eller Euroscreen React?

Jeg har funnet ut hvor jeg skal ha lerretet, hvor stort det skal være og hva slags type det skal være. Neste skritt er å velge selve lerretet.

Jeg skal til å begynne med ha en JVC DLA-X500 eller noe lignende, men vil etter hvert over på noe "lampefritt", laser eller LED 4K om et par år. Hytta har hvite vegger og hvitt tak, men jeg skal sette opp et system for å lage en mørk, rundt 150 cm dyp "scene" fra lerretet og mot sofaen, ved hjelp av svarte, motoriserte rullegardiner og en eller annen type stoff som trekkes over taket (kanskje med hvite vaiere eller skinner som det går langs).

To interessante versjoner (siden Stewart koster skjorta, buksa og bokseren, og datteren min på 17 ikke syns at faren bør gå naken på byen...) er de to som er nevnt i overskriften. Det er jo en del forskjell i prisen, men akkurat det har ikke noe som helst å si for valget, for dette er noe jeg har planlagt å ha oppe de neste 40 årene (jeg er snart 50 og regner med å la ungene overta hytta når jeg blir 90) og bruke ganske mye. Da har ikke 10 000 til eller fra noen som helst betydning. Så hva er det beste av dem? Er det sånn at kvalitet følger pris (jeg tenker da mest på bildekvalitet) eller er det andre ting som spiller inn?

Jeg har allerede et tab tension Draper-lerret til CRT-prosjektøren min hjemme og er godt fornøyd med det (bortsett fra at det har en flekk i materialet, men den var der da jeg kjøpte det til en veldig god pris, og den er bare synlig hvis man vet at den er der og ser i enkelte spesielt lyse scener - som når Gandalf våkner opp igjen i Ringenes herre). Euroscreens React-materiale er jo laget av nettopp Draper. Jeg har ingen som helst erfaring med DreamScreen, så der stiller jeg blankt, uten verken fordommer eller noe annet.

Edit: Så har jo også Soundgarden et Adeo tab tension-lerret med VisionGrey materieale. Er det noen som vet om det kanskje også kan være aktuelt i denne sammenhengen?
    Sist endret av Mastiff; 12-26-2014 kl 22:38

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaget nettopp nyheten Inceed, til "usynlig" innfelling i taket. Hvis VisionGrey er et like godt materiale som de to andre, tror jeg at jeg må satse på det. Ellers vil jeg bruke de timene som trengs for å skjule et av de andre best mulig. Så jeg lurer fremdeles på hva som er bra her!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,080
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adeo duken er forholdsvis mørk grå, så pass bare på at du har nok lysstyrke (lerretstørrelse). Det burde ikke bli noe issue med X500, med mindre du har planer om veldig stort lerret? Har selv levd lykkelig med Adeo duk tidligere, og den står ikke tilbake for de andre alternativene du nevner.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Nei, det blir nok en 97" tommers Adeo, i så fall. Litt synd at den er bestillingsvare på AVShop, så jeg ikke kan ta kjøreturen til Oslo og se hvordan den ser ut. Det er ikke noen som leser dette som har en sånn hengende hjemme, gjerne med en noenlunde tilsvarende prosjektør?

Forresten, jeg skal ha 16:9 (det blir nok en del sport også). Gjør den grå duken at de svarte stripene oppe og nede blir mindre synlige når jeg kjører filmer i 2.35:1? Hjemme har jeg en helt hvit Draper, og der har jeg laget et eget maskeringssystem med stoff, en lang gardinstang og taljer. Greit om jeg slipper det på hytta!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,080
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe det hadde hjulpet om de hadde den på lager, for jeg tviler på at de ville montere den duken i et av demo-rommene sine?

Du får mye bedre opplevd bildedynamikk på den grå duken. Og ja, de "sorte" stripene blir mørkere. Selv kjører jeg bildet ned til nedre bildekant på mitt 16.9 lerret, når jeg ser film i bredere format. Ergo blir det ingen stripe under bildet. Veldig greit med motorisert optikk, og mange linseminner :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte helst i en standardversjon, ikke den Inceel-utgaven. Det er vel samme duken på de vanlige tab tension-lerretene deres, antar jeg. Den heter iallfall det samme.

Og jeg har også tenkt på å kjøre ned bildet, ja. Klart man må ha motorisert optikk! Fins det noen digitale prosjektører verd mer enn en femmer som mangler det?

Lignende tråder

1. DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65
    By ropeders in forum Lerret
    Svar: 1
    Siste melding: 05-23-2013, 21:13
  2. DreamScreen V4 xWideFrame Basic DynaGrey D65
    By MortenTS in forum Lerret
    Svar: 3
    Siste melding: 12-26-2012, 23:07
  3. Svar: 7
    Siste melding: 02-08-2010, 19:44
  4. Svar: 1